728 x 90

بازتاب خیزشهای مردمی به‌دلیل بحران آب و موضوع ترس و وحشت رژیم آخوندی در رسانه‌های حکومتی

خیزش مردم  اصفهان  باری آب
خیزش مردم اصفهان باری آب

گسترش قیام اصفهان و اعتراضات مردمی در سایر استانها به‌دلیل بحران آب، موضوع ترس و وحشت رژیم آخوندی است.

رسالت آخوندی اول آذر به‌نقل از پیرهادی عضو هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع در دوره قبلی، نوشت: اگر امروز در بحث پیگیری حقابه از شهری به شهر دیگر و از استانی به استان دیگر سرایت می‌کند یا در پیگیری حقوق صنفی از جامعه کارگری به جامعه فرهنگیان یا کادر درمان منتقل می‌شود، به‌زودی دیگر قشرها و طیف‌های اجتماعی را نیز در بحثهای مورد نیازشان به مطالبه‌گری ترغیب خواهد کرد... دیگر عدم ساماندهی موضوعات و معضلاتی چون آلودگی هوای کلان‌شهرها توجیه‌پذیر نخواهد بود. (روزنامه رسالت رژیم ۱آذر)

روزنامه حکومتی وطن امروز نیز با اشاره به گسترش اعتراضات نسبت به بحران آب نوشت: به‌گفته کارشناسان، فقط یک استان از مشکل کمبود آب رنج نمی‌برد و به شکلی در تمام کشور با چنین پدیده و چالش طبیعی‌ای مواجه هستیم. (روزنامه وطن امروز رژیم ۱آذر)

در حالی‌که برخی از اعضای مجلس ارتجاع تلاش کردند اعتراضات ضدحکومتی در بحران آب را به‌سمت درگیریهای استانی و قومی منحرف کنند، روزنامه حکومتی ابتکار به شکست این توطئه به‌دلیل هوشیاری مردم اعتراف کرد و نوشت: واکنش نمایندگان برخی از شهرها نسبت به اعتراضهای اصفهان بردن موضوع به سمت اختلافات قومی و سوار شدن (بود)... این واکنش‌ها، نوعی عقب‌ماندگی از شعور مردمی است که در اصفهان نیز مطالبتشان نه به سمت هموطنان خود که به سمت بی‌تدبیریهای مدیریتی بود... (روزنامه ابتکار رژیم ۱آذر)

روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی نیز هشدار داد: مشکل کشاورزان... با فرمان و دستور و توصیه حل‌شدنی نیست... زمان آنست که دولتمردان بدون طفره رفتن و توسل به توجیهات غیرموجه... صنایع آب‌خور را از مناطق کم‌آب برچیده و به سواحل دریاها منتقل شوند. (روزنامه جمهوری اسلامی رژیم ۱آذر)

در رابطه با خشک شدن زاینده رود و ضرورت تعطیلی فولاد مبارکه و ذوب‌آهن اصفهان، یک کارشناس حکومتی در روزنامه حکومتی ستاره صبح گفت: تولید هر کیلو فولاد قریب به ۳۰هزار لیتر آب مصرف می‌کند. مسلم است که این صنایع آب بر زاینده‌رود را می‌بلعند... علاوه بر خشک شدن آب زاینده‌رود، سفره‌های زیرزمینی نیز با خطر شدید خشک شدن مواجه می‌شوند. در این‌ارتباط دشت اصفهان و خراسان سالانه ۱۲ سانتیمتر فرو می‌نشیند. (روزنامه ستاره صبح رژیم ۱آذر)

در همین حال به اعتراف منابع حکومتی، چشم‌انداز سد چم‌شیر خوزستان که مجری آن شرکت مدیریت منابع اب و نیرو رژیم بوده و هم‌اکنون در حال آبگیری است، بدتر از سرنوشت فاجعه‌بار سد گتوند است. یک رسانه حکومتی نوشت: سالانه ۵۰۰هزار تن نمک در مخزن سد حل خواهد شد و شرایط سد چم شیر از سد گتوند نیز بدتر خواهد شد. (روزنامه جمهوری اسلامی رژیم آ‌ذر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f056a9aa-703e-4c62-8a30-7fe41b0725e5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات