728 x 90

اکسپرس لندن: مجسمه قاسم سلیمانی در اقدامی نادر به‌دلیل ابراز نفرت از وی به آتش کشیده شد

به آتش کشیدن مجسمه جلاد مجاهدین و خلق‌های عراق و سوریه قاسم سلیمانی
به آتش کشیدن مجسمه جلاد مجاهدین و خلق‌های عراق و سوریه قاسم سلیمانی

اکسپرس لندن روز ۱۸دیماه در گزارشی از به آتش کشیدن مجسمه قاسم سلیمانی جلاد مجاهدین و خلق‌های عراق و سوریه توسط کانونهای شورشی مجاهدین نوشت: مجسمه یک فرمانده نظامی رژیم ایران که در حمله پهپادهای آمریکایی کشته شد، تنها چند ساعت پس از رونمایی از آن در اقدامی نادر به‌منظور ابراز نفرت از وی به آتش کشیده شد.

اکسپرس نوشت: این خبر همزمان با دومین سالگرد کشته شدن فرمانده سپاه منتشر می‌شود. قاسم سلیمانی در ژانویه ۲۰۲۰ از طریق یک حمله پهپادی در خارج از فرودگاه بغداد توسط نیروهای آمریکایی کشته شد. این مجسمه در شهر کرد واقع در غرب اصفهان رونمایی شد.
این قطعه با ارتفاع بیش از ۶متر یکی از یادبودهای سلیمانی بود.
فیلم ضبط شده از این حادثه نشان می‌دهد که شعله‌های آتش مجسمه را فراگرفته و به آسمان شب بالا می‌رود. وسعت آتش تا این حد است، مجسمه کاملاً در شعله‌های آتش پنهان شده است.
نیروهای امنیتی و پلیس تاکنون موفق به دستگیری مظنونان آتش‌سوزی نشده‌اند.
خبرگزاری ایسنا گفت که واقعه یک آکت شرم‌آور توسط افراد ناشناس بود.

یکی از روحانیان ارشد محمدعلی نکونام گفت: این جنایت خائنانه مانند جنایت دیگری که شبانه در فرودگاه بغداد انجام شد، در تاریکی رخ داد... .

روزنامه دیلی‌تلگراف گزارش داد، شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) ادعا کرد که «واحدهای مقاومت» پشت این حمله بودند و سلیمانی را «قاتل دستجمعی» خواند.

شورای ملی مقاومت ایران شاخه سیاسی مجاهدین خلق (MEK) است که در ایران ممنوع است و به‌دنبال سرنگونی رژیم ولایت فقیه در ایران است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8d032d8a-ab3c-4b64-81e0-e42c2a201633"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات