728 x 90

اولین مورد ابتلا به ویروس جهش‌یافته کرونا در آمریکا بهبود یافت

ویروس جهش یافته کرونا
ویروس جهش یافته کرونا

به گزارش فاکس نیوز روز دوشنبه ۱۵دیماه، مقامات بهداشتی در آمریکا خبر دادند که اولین مورد ابتلای ویروس جهش‌یافته کرونا که یک جوان ۲۳ساله بود، بهبود یافت.

این در حالی است که شیوع سریع گونه جدید جهش‌یافته ویروس کرونا که اخیراً در انگلستان ظاهر شد، جهان را بیشتر دچار رعب و وحشت کرده است.

شایان ذکر است که روز پنجشنبه هفته گذشته گونه جدید جهش‌یافته ویروس کرونا برای اولین بار در منطقه مارتین در ایالت فلوریدا، در آزمایش کرونا برای شخصی به‌صورت تصادفی کشف شد.

مأمور بهداشت و درمان شهرستان مارتین در این زمینه، گفت که بیمار طبق پروتکل معمول برای بیماران COVID-۱۹ عمل کرد و این همکاری و پایبندی او به قرنطینه باعث بهبودیش شد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، یک تحقیق پزشکی نشان داد که گونه جهش جهش‌یافته کرونا در واقع مسری‌ترین نوع از ویروس کرونا است به همین دلیل دانشمندان و محققان را به‌شدت نگران کرده است.

و این در حالی است که یک پژوهش علمی در انگلستان نشان داد که قابلیت انتقال و شیوع گونه جدید جهش‌یافته ویروس کرونا در مقایسه با ویروس قبلی کرونا حدود ۵۰% بیشتر است.

کارشناسان انگلیسی می‌گویند نمونه جهشی ویروس کرونا به‌رغم مسری‌تر بودن آن نسبت به نمونه‌های قبلی اما این نوع ویروس خطرناکتر نیست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/07863edf-80b4-47b0-8785-3c4b03903de2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات