728 x 90

انفجار در فرودگاه نظامی اسد همراه با ۳۶ کشته از عناصر سپاه پاسداران ایران

انفجارهای پی در پی در فرودگاه نظامی المزه
انفجارهای پی در پی در فرودگاه نظامی المزه

خبرگزاری رویترز ۱۱شهریور۹۷: انفجاری مهیب در پایگاه هوایی المزه در اوایل یکشنبه شنیده شده است. این انفجار از طرف یک زاغه مهمات ناشی از اتصال برق بوده است اما یک مقام در ائتلاف منطقه‌یی حامی دمشق گفت این انفجار ناشی از حملات هوایی اسراییل بوده است. دیدبان حقوق‌بشر سوری نیز این انفجار را به حملات هوایی اسراییل نسبت داد.

 

در گذشته اسراییل گفته بود به‌منظور تضعیف ظرفیتهای رژیم ایران و هم‌پیمانانش در منطقه شامل حزب‌الله لبنان که در جنگ هفت‌ساله سوریه از رژیم اسد حمایت می‌کند، تهاجم‌هایی را در سوریه انجام داده است.

 

در ارتباط با این انفجارها هنوز اسراییل موضعی نگرفته است.

 

در ماه مه اسراییل گفت بعد از آن که نیروهای ایرانی یک موشک به خاک اسراییل شلیک کردند به تمامی سایتهای رژیم ایران در سوریه تهاجم کرده است.

 

 

توییتر هادی البحره (عضو کمیسیون مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه)

هادی البحره عضو هیأت مذاکره اپوزیسیون سوریه نیز در حساب توییتری‌اش نوشت: اطلاعات اولیه منتشر شده توسط فعالان حاکی از کشته شدن یک فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب ایران به‌نام «مرشد حمزانی» Murshid Hamzani و بیش از ۳۵نفر از نیروهای آن در نتیجه حمله هوایی اسراییل به مقر الکسوه در حومه دمشق است.

توییت هادی البحره

توییت هادی البحره

 

 

منابع محلی سوری

منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب درپایگاه هوایی «المزه» در نزدیکی دمشق، سوریه خبر داده‌اند شبکه اسکای نیوز به‌نقل ازشاهدان عینی گزارش چند انفجار دیگر هم درپایگاه المزه رخ داده است.درپی این انفجارها که منشأ آن مشخص نیست آتش‌سوزی گسترده‌یی در این پایگاه هوایی شروع شده است.

منابع محلی می‌گویند پدافند هوایی ارتش اسد با حملات نامشخص به پایگاه المزه پاسخ داده است.

شبکه خبری المیادین گزارش داد صدای چندین انفجار از ۱۵کیلومتری شهر دمشق نیز شنیده شده است.

 

دیدبان حقوق‌بشر سوریه: انفجار در انبار تسلیحات

اسکای نیوز عربی نیز در خبری نوشت: یک مسؤل در ائتلاف منطقه‌ای که از رژیم اسد حمایت می‌کند گفت دلیل این انفجارها تهاجم موشکی به پایگاه هوایی مزه بوده است و پدافند ضدهوایی رژیم اسد به این تهاجم پاسخ داده است

دیدبان حقوق‌بشر سوریه نیز در انعکاس این خبر گفت: انفجارهای یاد شده ناشی از ضربات هوایی اسراییل به انبارهای مهمات واقع در فرودگاه نظامی مزه و یک موضع نظامی اسد در حومه دمشق بوده است.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه اضافه کرد در این انفجارها تعدادی کشته و مجروح شدند. در پاسخ به این تهاجم نظامیان اسد از مقرهای لشگر چهارم ارتش اسد در اطراف معضمیه شام موشک‌های زمین به زمین شلیک کرده‌اند.

اسکای نیوز در ادامه این خبر به‌نقل از خبرگزاری رسمی سوریه نوشت: منابع نظامی رژیم اسد هدف قرار گرفتن فرودگاه مزه توسط اسراییل را رد می‌کنند. آنها می‌گویند انفجار در انبار تسلیحات و مهمات در نزدیکی فرودگاه یاد شده ناشی از اتصال برق بوده است.

پایگاه خبری العربیه نوشت: صدای انفجارهای مهیبی بامداد یکشنبه دوم سپتامبر پایگاه هوایی نظامی المزه در غرب دمشق پایتخت سوریه را به شدت لرزاند.

به گزارش منابع رسانه ای نزدیک به رژیم اسد صدای انفجارها زمانی شنیده شد که این پایگاه نظامی هدف حمله موشکی ناشناس قرار گرفت.

بعضی پایگاههای اطلاع رسانی در صفحات خود اصابت ۳ موشک به پایگاه هوایی المزه را تایید کرده گفتند یکی از این موشک ها انبار مهمات این پایگاه را منهدم کرده است.

بنا به گفته این منابع در پی این حمله موشکی نیروهای امداد و اورژانس وابسته به رژیم اسد   برای انتقال کشته  و زخمی های احتمالی این حمله موشکی، که تعداد آنها معلوم نیست، اعزام شدند . هنوز زبانه های آتش و دود در این پایگاه از دور دیده می شد.

بعضی از رسانه های وابسته به رژیم اسد عکس های  مربوط به پایگاه هوایی مزه موشک باران شده را در حالی منتشر کرده اند در این عکس ها  شدت انفجارها و حجم ویرانی و آتش سوزی به وجود آمده دیده می شود.

برای دیدن کلیپ اینجا کلیک کنید

بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1a52f89a-b6aa-4c9b-bb9b-bb423fbb8520"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات