728 x 90

آسوشیتدپرس: در تهاجم به پایگاه هوایی رژیم اسد ۱۴تن کشته شدند که اغلب آنها از رژیم ایران بودند

بمباران پایگاه هوایی رژیم اسد
بمباران پایگاه هوایی رژیم اسد

 به‌دنبال حمله جنایتکارانهٴ شیمیایی رژیم اسد به دوما و موج محکومیت جهانی، رسانه‌های بین‌المللی روز دوشنبه از حملات موشکی به یک فرودگاه نظامی تیفور رژیم اسد در حمص و هلاکت شماری از مزدوران رژیم آخوندی و سرکردگان نظامی دیکتاتور سوریه در این حملات خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس: در بمباران یک پایگاه هوایی رژیم اسد در مرکز سوریه ۱۴تن کشته شدند که اغلب آنها یا  از رژیم ایران یا شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران بودند

خبرگزاری سپاه پاسدارن به هلاکت ۴تن از پاسدارن رژیم در سوریه اذعان کرد.

وال استریت ژورنال نوشت: «بعد از حمله با تسلیحات شیمیایی، موشکها یک پایگاه هوایی در سوریه را هدف قرار می‌دهند... روسیه می‌گوید اسراییل این حمله را انجام داده است... این حمله یک روز بعد از آن رخ داد که سران کشورهای جهان، حمله شیمیایی روز شنبه در غوطهٴشرقی... را محکوم کردند. پرزیدنت دونالد ترامپ گفت که (رژیم) سوریه قیمت سنگینی به‌خاطر این حمله خواهد پرداخت و روز یکشنبه همراه با همتای فرانسوی خود امانوئل ماکرون قول یک «پاسخ قوی و مشترک» را داد.

واشینگتن‌پست نوشت: شبکهٴ حقوق بشر سوریه اعلام کرد، اغلب 14فرد کشته شده، نیروهای (رژیم) ایران یا عوامل نیابتی (این رژیم) بوده‌اند.

 

 

نیویورک‌تایمز نیز گزارش داد: «درحملات روز دوشنبه یک پایگاه نظامی (رژیم) سوریه را که با نام T4شناخته می‌شود در استان مرکزی حمص هدف قرار داد؛ این پایگاه نه تنها توسط نیروهای (رژیم) سوریه بلکه هم‌چنین توسط شبه نظامیان تحت حمایت (رژیم) ایران که برای کمک به اسد... به این کشور آمده‌اند، مورد استفاده قرار گرفته است.

نیویورک‌تایمز افزود: «به گفتة خبرگزاری اینترفاکس روسیه، ارتش این کشور طی بیانیه‌یی گفت که دو جنگندة اف 15اسراییل این حملات را انجام داده‌اند...».

 

 

در رابطه با استفادة عوامل و سركردگان رژيم از فرودگاه تيفور در حمص، باسل عزالدين مدير خبرگزاري قاسيون در اين منطقه در ارديبهشت‌ماه سال 95 به سيماي آزادي گفته بود:

در ارتباط با اوضاع در حومه شمالی و شرقی و شهر حمص در این مدت به‌خصوص در رابطه با سپاه پاسداران (رژیم) ایران، پاسداران (رژیم) ایران در منطقهٴ حومه شرقی حمص حضور دارند. به‌خصوص این‌که سپاه پاسداران در آنجا به عناصر رژیم اسد آموزش می‌دهد، به‌ویژه در فرودگاه تیفور که یک پادگان نظامی است و تعداد زیادی از کارشناسان (رژیم) ایران و عناصری از سپاه پاسداران آن در آنجا حضور دارند. آنها طی 2سال گذشته کار آموزش و پرواز هواپیماها را برای بمباران مواضع اپوزیسیون سوریه و شهروندان غیرنظامی در سوریه هدایت می‌کنند، و تأکید می‌شود که برخی از نفرات به حومه شرقی وارد می‌شوند؛ آنها توسط آخوندهای رژیم ایران در امور متعددی توجیه شده‌اند و پرچم (رژیم) ایران را دارند که می‌توان گفت علامتی شبیه به هلال احمر (رژیم) ایران است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1cb6fbe7-54b0-4673-9f8c-68d6409b6986"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات