728 x 90

العرب الیوم مصر: مریم رجوی از جامعه بین‌المللی خواست نسبت به جنایتهای ایران سکوت نکنند

العرب الیوم
العرب الیوم

سایت العرب الیوم مصر18اردیبهشت97:   

روز شنبه مریم رجوی رئیس‌جمهور مقاومت ایران از جامعه جهانی خواست که در زمینه ادامه جنایات رژیم آخوندی بر علیه مردم ایران سکوت نکنند و تأکید کرد که این رژیم در (زمینه) اعدام رکورد شکسته است.

این سخنان در سخنرانی مریم رجوی در گردهمایی ایرانیان مقیم خارج کشور در پایتخت آمریکا(واشینگتن) ایراد گردید. این گردهمایی تحت عنوان« آزاد کردن ایران به‌خاطر حقوق‌بشر و دموکراسی» تشکیل شده بود.

مریم رجوی در این گردهمایی بر اهمیت وادار کردن رژیم ایران به آزاد کردن بازداشت‌شدگان قیام دسامبر و اعتراضات هفته‌های اخیر و از جمله صدها هموطن عرب در خوزستان و تعداد زیادی از هموطنان کرد در غرب کشور و پایان دادن به آزارهای وحشیانه کشاورزان اصفهان تأکید نمود و از دولتهای غرب خواست که از قیام ایران برای سرنگونی رژیم ولایت فقیه حمایت کنند.

رجوی گفت: « ما از رهبران دولتهای غرب می‌خواهیم که بر کمبودهای اساسی یا ناکارآمدی توافق اتمی دست بگذارند و ما از قبل گفته‌ایم که خلع ید از رژیم در سراسر خاورمیانه باید به‌عنوان یک اصل بنیادین در هر گونه توافقی وارد شود و تجربه سه‌سال گذشته اثبات کرد که آخوندها امتیازهای برجام را برای سرکوب مردم ایران و کشتار ملت سوریه به‌کار گرفتند. بر این اساس ما قویاً خواستار آنیم که دولتهای غرب سیاستی در پیش بگیرند که تمام ساختار برنامه اتمی رژیم را از میان ببرد و با بازرسی‌های بی‌قید و شرط دست آخوندها را از هر گونه فعالیت، آزمایش و تحقیقی در این زمینه از جمله غنی‌سازی اورانیوم برای همیشه کوتاه کند.»

رجوی از دولتهای غرب خواستار جمع کردن بساط برنامه اتمی رژیم در کنار برچیدن برنامه موشکی آن و اخراج سپاه پاسداران از کشورهای منطقه و واداشتن این رژیم به توقف شکنجه و اعدام به‌عنوان یک کل یکپارچه گردید و خاطرنشان ساخت که مهار اعمال جنایتکارانه و جنگ‌طلبانه رژیم ایران با ممانعت از استفاده این رژیم و به‌ویژه سپاه پاسداران از سیستم بانک جهانی آغاز می‌شود.‌

رجوی از جامعه بین‌المللی خواست که به‌عنوان یک گام ضروری برای جبران سیاست مماشات چند دهه اخیر، که موجب طولانی شدن عمر حکومت آخوندی شده است، شورای ملی مقاومت ایران را به‌عنوان جایگزین دموکراتیک رژیم آخوندی به‌رسمیت بشناشند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5ed68d04-6ad7-4105-a4d0-93973d2eb694"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات