728 x 90

افزایش جانگداز جانباختگان فاجعه کرونا به ۱۲هزار و ۴۰۰نفر در ۲۲۸شهر

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت به اسنادی از سازمان اورژانس رژیم دست یافته است که به‌وضوح نشان می‌دهد دعاوی روحانی در مورد این‌که دولت روز ۳۰بهمن از اولین موارد کرونا در قم مطلع شده و آنرا بلافاصله به اطلاع مردم رسانده، مطلقاً دروغ است.طبق این اسناد، در روز ۱۵بهمن نه تنها در قم، بلکه در تهران شمار قابل توجهی از مبتلایان در بیمارستان بستری بودند.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز، جمعه هشتم فروردین ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگذاز جانباختگان ویروس کرونا در ۲۲۸شهر کشور از ۱۲۴۰۰نفر بیشتر شده است. آمار قربانیان در سیستان و بلوچستان به ۱۴۰نفر، در خوزستان به ۵۸۰نفر، در اصفهان به ۱۴۰۰نفر، در لرستان به ۲۵۰نفر، در خراسان رضوی به ۱۰۳۰نفر، در کرمانشاه به ۳۷۰نفر، در مازندران به ۹۸۰نفر، در یزد به ۲۶۵نفر، در بوشهر به ۲۵نفر و در کهکیلویه و بویراحمد به ۵۰نفر رسیده که آمار سایر استانها به آن اضافه می‌شود.

 

منابع پزشکی در گیلان از درگذشت ۴۰نفر از جمله دو تن از پرستاران در آستارا خبر می‌دهند. در بسیاری از مناطق روستایی بیماران کرونایی را عمداً اعلام نمی‌کنند و بدتر این‌که جنازه‌ها به‌صورت درگذشتگان معمولی دفن می‌شود.

 

آمار قربانیان در تالش از ۱۰۰نفر بیشتر است. به‌گفته این منابع، بیماری کرونا از اوایل بهمن در آستارا و تالش وجود داشته و در اواخر دیماه تعداد قابل توجهی گردشگر و مسافر چینی از طریق جمهوری آذربایجان به آستارا و منطقه آزاد انزلی و برخی از آنجا به قم رفته‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا از بیمارستان ولایت قزوین یک پرستار می‌گوید: «کادر درمان خسته شدند... یکی از همکارانمان دیروز جواب کرونایش مثبت شد. ما داریم دانه دانه مریض می‌شویم و از پا می‌افتیم...ما دوباره یک پیک خیلی شدیدی را ممکن است داشته باشیم (این) جدی است. همه تختها از روزی که من آمدم اینجا پر بوده یعنی اصلاً خالی نبود». هم‌چنین یکی از کارکنان بیمارستان بقیه‌الله تهران گفت: روزانه ۲۰تا ۳۰نفر در این بیمارستان به‌دلیل ابتلاء به کرونا فوت می‌کنند.

 

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت به اسنادی از سازمان اورژانس رژیم دست یافته است که به‌وضوح نشان می‌دهد دعاوی روحانی در مورد این‌که دولت روز ۳۰بهمن از اولین موارد کرونا در قم مطلع شده و آنرا بلافاصله به اطلاع مردم رسانده، مطلقاً دروغ است.طبق این اسناد، در روز ۱۵بهمن نه تنها در قم، بلکه در تهران شمار قابل توجهی از مبتلایان در بیمارستان بستری بودند.

 

جنگ گرگها با افزایش قربانیان کرونا پیوسته تشدید می‌شود. مصطفی میرسلیم به روحانی نوشت: «چرا با شناخت تجربه کشور چین و هشدار جدی اولیه و زیر بهداشت، روزی که متوجه شدید دو نفر اول مبتلا به کرونا در قم شناسایی شده‌اند بلافاصله و دست کم با همین قیافه جدی امروزتان دستور نفرمودید بر آن شهر محدودیت‌هایی که ضرورت آن را امروز اعلام و ابلاغ فرموده‌اید اعمال شود و از اصطلاح قرنطینه که برخی دلسوزان بکار بردند سراسیمه شدید و آن را دون منافع میهنی تشخیص دادید و گذاشتید پنج هفته بگذرد و میهن ما گرفتار چنین مصیبتی شود؟ چرا به‌رغم توصیه‌های مسئولان بهداشتی و درمانی کشور اجازه دادید تجمع مردم برای خریدهای شب عید، در فروشگاهها و اماکن عمومی بدون اعمال محدودیت انجام گیرد و در نتیجه کشور ما را به نقطه اوج اول در ابتدای فروردین‌ماه برساند؟ تاکنون بیش از ۲۲۰۰نفر بنا بر آمار رسمی، در اثر کرونا در ایران جان‌ باخته‌اند و قطعاً بخشی از آن ناشی از مسامحه دولت شما است اما بدانید که آنچه به نام موج دوم یاد کرده‌اید و افرادی که در آینده به‌دلیل اوج گرفتن مجدد کرونا جان خود را از دست خواهند داد تماماً به عدم قاطعیت شما بر می‌گردد...».

 

رضا شیران، نماینده مجلس ارتجاع نیز گفت: «یک بیماری شیوع پیدا کرده اسم خارجی‌اش ”کرونا ویروس“ است و در داخل نامش ”بیماری حاد تنفسی“ می‌شود. بعد می‌گویند مثلاً در خراسان ۴۰۰نفر بر اثر بیماری حاد تنفسی و ۵۰نفر بر اثر کرونا فوت کرده‌اند...». او ضمن هشدار نسبت به موج دوم کرونا گفت: «آمار و ارقام‌ها نشان می‌دهند آمار مبتلایان بالاست».

 

در همین حال روز ۷فروردین رانندگان اتوبوس ترمینال بجنورد نسبت به نبود امکانات بهداشتی برای مقابله با کرونا و تعطیل نشدن کار خود دست به اعتراض زدند... چند تن از رانندگان به کرونا مبتلا شده‌اند. در همین روز کارگران مس سونگون (ورزقان آذربایجان شرقی) نسبت به تعطیل نشدن کار خود دست به اعتراض زدند. به‌رغم شیوع کرونا در این منطقه و مرگ یک نفر، کارگران باید به‌رغم میل خود به سرکار بروند. روز ۵فروردین نیز گروهی از پرستاران بانه و روز قبل از آن شماری از پرستاران مشهد در اعتراض به شرایط وخیم کار و نبود امکانات دست به اعتراض زدند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۸فروردین ۱۳۹۹(۲۷مارس ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5760fb6a-e971-4877-b826-52307a06f5d1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات