728 x 90

اعلام روابط ویژه رژیم ایران با القاعده توسط وزیر خارجه آمریکا

حکومت آخوندی ایران را تبدیل به بهشت امن القاعده کرده است

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در کلوپ مطبوعاتی آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در کلوپ مطبوعاتی آمریکا

سخنرانی مایک پمپئو -۲۳دی ۹۹

القاعده اکنون از حمایت عمده‌ترین دولت حامی تروریسم جهان

برای پشتیبانی پایگاه اصلی‌شان در تهران برخوردار است

رژیم به القاعده اجازه تأسیس یک مقر فرماندهی در تهران داده است

 

وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۲۳دی۹۹ در یک کنفرانس در کلوپ مطبوعاتی، اطلاعات جدیدی از روابط رژیم آخوندی و القاعده را فاش کرد و گفت: ایران تبدیل به بهشت امن القاعده شده است و القاعده مقر فرماندهی خود را در ایران راه‌اندازی کرده است.

مایک پمپئو افزود: القاعده یک پایگاه جدید دارد و آن ایران است. القاعده بعد از شکستی که در پی حادثه یازده سپتامبر خورد به‌دنبال مأمن جدیدی می‌گشت و آنرا در دامن رژیم ایران پیدا کرد. همان‌طوری که کمیسیون تحقیقاتی یازده سپتامبر نتیجه گرفت، روابط میان القاعده و رژیم ایران حدود سه دهه ادامه داشته است. در اوایل دههٔ۹۰ عناصر القاعده به ایران و به دره بقاع در لبنان که قلب مرکز حزب‌الله است سفر می‌کردند و آنجا آموزش می‌دیدند.

حتی قبل از حادثه ۱۱سپتامبر رژیم ایران به مأموران مرزی هنگامی که عوامل القاعده بین افغانستان و ایران در تردد بودند، می‌گفت پاسپورتهای آنها را مهر نزنند. حداقل ۸تن از هواپیماربایان ۱۱سپتامبر به ایران سفر کرده بودند. بسیاری از اعضای القاعده که از دست نیروهای آمریکایی فرار می‌کردند به نزد رژیم ایران برای مخفی شدن می‌رفتند.

 

پمپئو در ادامه گفت: من امروز باید بگویم در سال۲۰۱۵ هنگامی که آمریکا و سه کشور اروپایی در حال نهایی کردن توافق اتمی بودند روابط رژیم ایران و القاعده دستخوش یک تغییر عمده شد. می‌خواهم اطلاعاتی بدهم که برای افکار عمومی جدید است. رژیم ایران تصمیم گرفت به القاعده اجازه تأسیس یک مقر فرماندهی بدهد به شرط این‌که عوامل القاعده از قوانینی که رژیم ایران برای آنها تعیین می‌کند پیروی کند و در کنترل آنها باشند. در سال۲۰۱۵ رژیم ایران هم‌چنین آزادی رفت و آمد بیشتری در داخل ایران به عوامل القاعده داد. وزارت اطلاعات رژیم ایران و سپاه پاسداران به آنها مکان امن و حمایتهای لجستیکی دادند و برای آنها کارتهای هویت و پاسپورت صادر کردند که القاعده را در انجام مأموریتهایش کمک می‌کرد. القاعده در داخل تهران سیستم فرماندهی‌اش را متمرکز کرده است. رژیم ایران به القاعده اجازه جمع‌آوری کمک مالی داده است و این‌که بتوانند با همه اعضای القاعده در سراسر جهان ارتباط برقرار کند. آنها اکنون از حمایت عمده‌ترین دولت حامی تروریسم جهان برای پشتیبانی پایگاه اصلی‌شان در تهران برخوردارند. آنها در تروریسم همدست یکدیگر هستند، همدستان تنفرانگیز. من باید بگویم که تهران تبدیل به افغانستان جدید برای القاعده شده است.

وزیر خارجه آمریکا گفت: ما امروز عبدالرحمن المغربی و سلطان یوسف حسن را تحریم کردیم. هم‌چنین تحریم علیه سه تن از رهبران تیپ کردی القاعده را که در مرز ایران و عراق عمل می‌کنند اعمال کردیم. و همین‌طور جایزه ۷میلیون دلاری در مورد محل المغربی داشته باشد تعیین کردیم.

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد: تلاش نکنید همکاری میان تروریستهای سنی و تروریستهای شیعه را کم اهمیت جلوه دهید و به مردم آمریکا در مورد میانه‌روی رژیم ایران دروغ نگویید و چنین وانمود کنید که استمالت مؤثر خواهد بود (‌سایت وزارت‌خارجه آمریکا ۲۳دی).

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2a7f3f9b-3ce1-4ecf-b24f-a2a828925172"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات