728 x 90

اعدام ۹زندانی در ۴روز و احکام جنایتکارانه قطع انگشتان و کور کردن چشم

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعدام ۹زندانی در ۴روز و احکام جنایتکارانه قطع انگشتان و کور کردن چشم

قدرت‌نمایی نیروی سرکوبگر انتظامی در وحشت از خشم و نفرت مردم از رژیم آخوندها

 

دژخیمان خامنه‌ای چهارشنبه ۲۶مرداد، یک زندانی را در زندان بیرجند، دوشنبه ۲۴مرداد، یک زندانی را در خرم‌آباد، یکشنبه ۲۳مرداد، دو زندانی را در زندان عادل‌آباد شیراز، و یک زندانی را در ساری و چهار زندانی را در اراک به‌دار آویختند.

۲۵مرداد قضات جنایتکار رژیم در شعبه۱۳ دادگستری تهران، حکم کور کردن یک مرد جوان را صادر کردند (اعتماد آنلاین ۲۵مرداد ۱۴۰۱). این چهارمین حکم وحشیانه کور کردن چشم است. ۱۱مرداد یک زن و دو مرد به قصاص کوری چشم محکوم شدند که این پرونده‌ها برای انجام مقدمات اجرای حکم به دادسرای جنایی تهران فرستاده شده است (اعتماد آنلاین ۱۱مرداد ۱۴۰۱).

روز ۲۶مرداد اعلام شد حکم قطع دست راست یک زندانی در زندان گوهردشت، به‌نام سید محمد حسینی که در ۴مرداد ۱۴۰۱ به‌خاطر سرقت یک میلیون و هشتصد هزار تومان، (کمتر از ۶۰دلار به نرخ بازار آزاد)، محکوم شده است، در روزهای آینده در زندان اوین به اجرا در خواهد آمد. این در حالی است که ماه گذشته قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید وابسته به خامنه‌ای از اختلاس پنج هزار ملیارد تومان در یکی از زیر مجموعه‌های این مؤسسه به‌نام بانک دی پرده برداشت و رسانه‌های حکومتی نوشتند این تنها یک مورد از اختلاس در شرکتهای وابسته به بنیاد شهید است (اقتصاد نیوز ۴تیر ۱۴۰۱).

در وحشت از انفجار خشم مردم، رژیم آخوندها حتی یک روز نمی‌تواند ماشین ترور و اعدام و قطع دست و کورکردن را متوقف کند. پاسدار سرتیپ حسین رحیمی سرکرده نیروی سرکوبگر انتظامی در تهران، اعلام کرد «در سومین مرحله از طرح اقتدار پلیس امنیت، ۳۰۴نفر از اراذل و اوباش که اقدام به شرارت و نزاع و درگیری کرده بودند دستگیر شدند» وی با اشاره به گوشمالی مزدورانی که تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر به سرکوب و شکنجه و دستگیری جوانان مبادرت می‌کنند گفت: «با همه توان و قدرت از کسانی که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می‌کنند دفاع خواهیم کرد و مورد حمایت همه‌جانبه پلیس خواهند بود»... وی افزود: «مأموران پلیس فتا در این طرح ۱۱۶نفر در فضای مجازی را که اقدام به تخلف می‌کردند، بازداشت کردند» (تهران پرس ۲۶مرداد ۱۴۰۱)

مقاومت ایران ملل متحد و عموم مراجع مدافع حقوق‌بشر و هم‌چنین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به محکوم کردن اعدامهای جنایتکارانه و مجازاتهای قرون‌وسطایی فرا می‌خواند. رژیم آخوندها که ننگ بشریت معاصر است باید از جامعه جهانی طرد شود و سردمداران آن به‌ویژه خامنه‌ای و رئیسی باید در برابر عدالت، قرار گیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۷مرداد۱۴۰۱ (۱۸ اوت ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/032e7ce0-a80e-442b-8fd9-4fdb74b0b48c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات