728 x 90

اعدام ۱۰زندانی در روزهای ۱۹ و ۲۰مهر و اعدام دست‌کم ۴۵زندانی از اول مهرماه

اطلاعیه شورای ملی مقاومت
اطلاعیه شورای ملی مقاومت

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعدام ۱۰زندانی در روزهای ۱۹ و ۲۰مهر و اعدام دست کم ۴۵زندانی از اول مهرماه

 

روز پنجشنبه ۲۰مهر دژخیمان خامنه‌ای دست‌کم ۵زندانی را در زندان مرکزی ارومیه به‌دار آویختند. یکی از قربانیان حسین محمدی ۵۲ساله اهل بوکان بود که پس از ۱۴سال زندان اعدام شد. چهارشنبه ۱۹مهر ۵زندانی به دست جلادان قضاییه حلق‌آویز شدند. حسین بهره‌مند در زندان مرکزی همدان و شهاب الهامی، نظیر محمد تاجیک، نورمحمد بربری و یک زندانی دیگر در زندان قزلحصار روانه چوبه‌های دار شدند.

قضاییه آخوندها سه‌شنبه ۱۸مهر یک هموطن بلوچ به‌نام حسین علیزاده را در زندان بم و دوشنبه ۱۷مهر ۳زندانی از جمله یک هموطن بلوچ به‌نام محسن صفایی (نارویی) و یک زندانی دیگر را در زندان کرمان و همزمان یک زندانی را در زندان مرکزی اصفهان حلق‌آویز کرد.

یکشنبه ۱۶مهر محراب سین تاب در زندان مرکزی کرج و یک هموطن بلوچ به‌نام امام بخش گرگیج در زندان تربت‌حیدریه به دست جلادان حلق‌آویز شدند.

دژخیمان قضاییه روز ۹مهر ۱۳زندانی را در زندانهای شیراز، کرمان، وکیل‌آباد مشهد و رامهرمز به‌دار آویختند که خبر اعدام ۵تن از آنان در اطلاعیه ۱۱مهر اعلام شده بود. به این ترتیب شمار زندانیان اعدام شده از ابتدای مهرماه دست‌کم به ۴۵مورد می‌رسد.

 

در یک تحول دیگر شعبه دوم دادگاه کیفری استان کرمانشاه، یک زندانی قیام به نام رضا رسایی ۳۴ساله را به‌خاطر هلاکت نادر بیرامی رئیس اطلاعات سپاه پاسداران در شهر صحنه به اعدام محکوم کرد. رضا رسایی روز جمعه ۳ آذر ۱۴۰۱ در کرج بازداشت و بعد از شکنجه و بازجویی در بازداشتگاه اطلاعات سپاه به زندان دیزل‌آباد کرمانشاه منتقل گردید. نادر بایرامی رئیس پیشین اطلاعات سپاه در شهرستان صحنه روز شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ در جریان قیامهای مردمی در این شهر به هلاکت رسید.

 

مقاومت ایران بار دیگر ملل متحد، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به محکومیت این اعدامهای جنایتکارانه و اقدام فوری برای توقف ماشین اعدام و کشتار فرامی‌خواند. رژیم آخوندی باید از جامعه بین‌المللی طرد شود و سردمدارانش به‌ویژه خامنه‌ای، رئیسی و اژه‌ای به‌خاطر جنایت علیه بشریت در برابر عدالت قرار گیرند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۱مهر ۱۴۰۲ (۱۳ اکتبر ۲۰۲۳)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4463417f-3143-40e7-b791-60927f7c0d32"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات