728 x 90

۹۹ اعدام در دیماه، ۳۵۹ اعدام پس از شروع جنگ، قتل یک دختر دانشجو توسط لباس شخصیها در بروجرد

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

۹۹ اعدام در دیماه، ۳۵۹ اعدام پس از شروع جنگ، قتل یک دختر دانشجو توسط لباس شخصیها در بروجرد
اعتصاب غذای دو معلم در زندان شیراز، وضعیت وخیم بهداشتی زندان مرکزی کرج

فراخوان به هیأت تحقیق بین‌المللی برای بازدید از زندانها و اقدام فوری برای نجات جان زندانیان زیر اعدام

به‌ویژه فرهاد سلیمی زندانی سیاسی اهل سنت که به انفرادی منتقل شده و در معرض اعدام است

ماشین شکنجه و کشتار خامنه‌ای برای حفظ نظام منحوس ولایت فقیه تنها در دیماه ۹۹زندانی را روانه چوبه‌های دار کرده است. این رژیم در وحشت از قیام مردم، از ۱۵مهر، شروع جنگی که خود عامل اصلی آنست، دست کم ۳۵۹زندانی را اعدام کرده است.

دژخیمان خامنه‌ای امروز دوشنبه ۲ بهمن مسعود ریگی و روز ۳۰ دی نیز حسن گرگیج را در زاهدان و ۳زندانی به‌نام‌های نوری زمانی، حسینعلی کوتاهی و فتح‌الله جورکش را در اصفهان بدار آویختند. در ۲۸ دی حمید عبادی‌نژاد و اصلاح الله‌بخش در رشت و ۲۷ دی جلیل سلیمانی در همدان، اسلام امان‌الدینی در قم و علی مشهدی در مشهد حلق‌آویز شدند.

زندانی سیاسی فرهاد سلیمی از هموطنان اهل سنت که از ۱۴سال پیش در زندان به سر می‌برد شنبه شب به سلول انفرادی در قزلحصار منتقل شده و در خطر جدی اعدام قرار دارد. سه هم پرونده او قاسم آبسته، داوود عبداللهی و ایوب کریمی در ماههای آبان و آذر و دی اعدام شدند. سه هم‌پرونده دیگر او انور خضری، کامران شیخه و خسرو بشارت نیز زیر حکم اعدام قرار دارند.

از سوی دیگر دو زندانی سیاسی معلم، ایرج رهنما و غلامرضا غلامی در شیراز که به اتهام آخوندساخته «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور» و «نشر اکاذیب» به ۵ و ۱۱سال زندان محکوم شده‌اند از ۲۳دیماه دست به اعتصاب غذا زده و اعلام کردند «این احکام ظالمانه و ناعادلانه در راستای سرکوب و خاموش کردن صدای اعتراض معلمان صادر شده است»... آنها بارها به‌دلیل دفاع از حقوق معلمان زندانی شده‌اند.

در یک جنایت دیگر مأموران لباس‌شخصی در بروجرد شامگاه جمعه ۲۹دی، با شلیک به یک خودروی پژو یک دختر جوان به‌نام آناهیتا امیرپور دانشجوی دانشگاه آزاد بروجرد را به‌قتل رساندند. راننده خودرو که او نیز دانشجو بود به‌شدت مجروح شد. خبرگزاری حکومتی ایرنا ۲۹دی نوشت: «فرماندار ویژه بروجرد از جان باختن یک نفر در تعقیب و گریز پلیس این شهرستان با یک خودرو خبر داد. نیروهای انتظامی بر اساس قانون، جهت متوقف کردن خودرو اقدام به شلیک هوایی و سپس پنجر کردن خودرو می‌کنند... در این تعقیب و گریز سرنشینان خودرو دچار جراحت شده که پس از انتقال به بیمارستان یکی از آنها جان خود را از دست می‌دهد».

رژیم آخوندی زندانیان را از ابتدائی‌ترین امکانات به‌ویژه بهداشتی و درمانی محروم کرده و زندانیان را زجرکش می‌کند. آب زندان مرکزی کرج از سه ماه پیش به‌شدت آلوده شده و بیماریهای پوستی عفونی و گوارشی شیوع پیدا کرده است. زندانیان از حداقل امکانات دارویی و پزشکی محروم هستند. ۵۰۰زندانی در بندهای ۶ و ۷ به بیماری پوستی مبتلا شده‌اند که به زخم‌های عفونی تبدیل شده است. بهداری زندان هیچ دارویی به زندانیان نمی‌دهد و اجازه نمی‌دهند داروهایی را که خانواده‌ها تهیه می‌کنند وارد زندان شود. در بند هفت ۳۰۰زندانی به بیماری گوارشی مبتلا شده‌اند. دو زندانی بر اثر ابتلاء به بیماری عفونی جان‌باخته‌اند.

مقاومت ایران بار دیگر ملل متحد و ارگانهای ذیربط و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای نجات جان هزاران زندانی زیر اعدام به‌ویژه زندانیان سیاسی فرامی‌خواند و خواستار بازدید هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی از زندانهای ایران می‌باشد. سردمداران این رژیم به‌ویژه خامنه‌ای، رئیسی و اژه‌ای به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی باید در برابر عدالت قرار گیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲ بهمن ۱۴۰۲ (۲۲ ژانویه ۲۰۲۴)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c8d645fa-06c8-4a03-8b34-77d54fce8766"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات