728 x 90

۵۶ اعدام جنایتکارانه از ابتدای مرداد

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

۵۶ اعدام جنایتکارانه از ابتدای مرداد

 

رژیم ضدبشری آخوندی در آستانه سالگرد قیام سراسری، برای مقابله با خشم انفجاری مردم، اعدام زندانیان را بی‌وقفه ادامه می‌دهد. روز شنبه ۲۸مرداد دو جوان ۲۸ساله از هموطنان بلوچ به‌نام‌های عبدالصمد شاهو زهی و محمود ریگی که از سال۱۳۹۱ در زندان بودند، در زندان مرکزی زاهدان اعدام شدند.

چهارشنبه ۲۵مرداد یک زندانی به‌نام ابراهیم مولودپور در زندان دزفول و یک زندانی به‌نام حسین جوادی در زندان مراغه حلق‌آویز شدند. روز یکشنبه ۲۲مرداد قضاییه جلادان ۶ زندانی را قربانی ماشین اعدام خامنه‌ای کرد. یک هموطن بلوچ به‌نام محمد گرگیج در زندان مرکزی بیرجند، یک هموطن بلوچ دیگر به‌نام عبدالغنی اربابی در زندان کهنوج، حامد جمشیدی همراه با یک زندانی دیگر در زندان بم و سعید بیرانوند و یک زندانی دیگر در زندان مرکزی خرم‌آباد حلق‌آویز شدند.

جلادان شقاوت‌پیشه خامنه‌ای، شنبه ۲۱مرداد یک هموطن دیگر بلوچ به‌نام چراغعلی بامری را در زندان مرکزی زاهدان و پنجشنبه ۱۹مرداد یک زن زندانی به‌نام رقیه عابدینی را در زندان مرکزی همدان اعدام کردند. در روز ۱۹مرداد سه زندانی دیگر نیز اعدام شدند که در اطلاعیه ۲۰مرداد اسامی آنها اعلام شد. به این ترتیب شمار اعدامهای ثبت شده در ۲۸روز اول مرداد به ۵۶مورد بالغ می‌شود. بسیاری از زندانیان مخفیانه اعدام می‌شوند و شمار واقعی اعدامها بسیار بیشتر است.

 

در ماههای گذشته صدها تن از هموطنان از جمله کولبران، سوختبران و سایر شهروندان بر اثر تیراندازی نیروهای سرکوبگر کشته و مجروح شده‌اند. قاتلان همه از مصونیت کامل برخوردارند و حتی یک نفر از آنان مورد حسابرسی قرار نگرفته است.

 

مقاومت ایران بار دیگر ملل متحد و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو و مراجع مدافع حقوق‌بشر را به اقدام فوری برای توقف ماشین سرکوب، اعدام و کشتار و نجات جان زندانیان زیر اعدام فرا می‌خواند. نقض وحشیانه و سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران باید به شورای امنیت ملل متحد ارجاع و سردمدارانش به‌ویژه خامنه‌ای، رئیسی، اژه‌ای و سرکردگان سپاه به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت در برابر عدالت قرار گیرند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۹مرداد ۱۴۰۲ (۲۰ اوت ۲۰۲۳)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f6362dc1-9a16-4014-a7bc-55c959bb0540"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات