728 x 90

اعتصاب غذای بیش از ۷۰۰زندانی در زندان مرکزی ارومیه

اعتصاب غذا در زندان مرکزی ارومیه
اعتصاب غذا در زندان مرکزی ارومیه

بنا بر اخبار موثق رسیده از زندان ارومیه، روز چهارشنبه ۱۸مهر ماه، به‌دنبال خودکشی یکی از زندانیان در زندان ارومیه بیش از ۷۰۰تن از زندانیان بند ۱۵ زندان مرکزی ارومیه؛ اعتصاب غذا کردند.

محمد آهوپا؛ فرزند محمود اهل روستای کریم آباد ارومیه که به جرم مواد مخدر به ۲۵سال زندان محکوم شده بود و تا کنون ۸سال از دوره حبس خود را در زندان ارومیه به‌سر برده بود؛ روز چهارشنبه هنگام بازدید رئیس دژخیم این زندان از بند ۱۵، از وی برای چندمین بار درخواست مرخصی برای دیدار با خانواده‌اش را می‌کند اما مجدداً با مخالفت رئیس دژخیم این زندان روبه‌رو می‌شود. این زندانی از شدت فشار و اندوه، خود را در ساعت ۱۸۳۰روز چهارشنبه حلق‌آویز کرد.

 

تلاش برای لاپوشانی فشارهای غیرانسانی بر زندانیان

به‌دنبال این واقعه مأموران زندان برای لاپوشانی اعمال فشارهای غیرانسانی و رفتار سرکوبگرانه خود با زندانیان، یک گرم مواد مخدر شیشه روی تخت وی گذاشتند تا وانمود شود که وی به‌دلیل مصرف مواد مخدر اقدام به خودکشی کرده و خود را به‌دار آویخته است.

به‌دنبال پخش خبر این خودکشی در بین زندانیان، از عصر چهارشنبه فضای بند ۱۵این زندان متشنج شده و زندانیان با شعار علیه رئیس زندان؛ وی را به همراه همه مأموران و حتی وکیل بندها، از بند ۱۵بیرون می‌کنند.

زندانیان از صبح روز پنجشنبه ۱۹مهر ماه در اعتراض به وضعیت کنونی این زندان و فشارهای رئیس زندان به زندانیان، و اعمال مافیایی وی، اعلام اعتصاب غذا کرده و در حال حاضر در اعتصاب به‌سر می‌برند.

اعدام، شکنجه و احکام غیرانسانی، حربه ارعاب جامعه و حفظ رژیم

یادآوری می‌شود که مریم رجوی در پیامی به‌ مناسبت روز جهانی لغو اعدام از جمله با اشاره به اعدام ۱۲۰هزار تن از فرزندان رشید ایران‌زمین گفت: اعدام آنها داغ لعنت ابدی بر پیشانی آخوندهاست که پایه‌های حکومت خود را در خون بنا کرده‌اند.

هزاران نفر در زندانهای خامنه‌ای در سراسر کشور در زیر حکم اعدام قرار دارند و از این راه زندگی بخشی از جامعه ایران به‌بند کشیده شده است.
اعدام حربه‌ ارعاب جامعه و ابزار تعیین‌کننده حفظ رژیم است و هر دو جناح حاکم از این توحش بی‌وقفه برای ادامه حاکمیت سود می‌برند.
هر دو جناح رژیم بر سر سهم خود از قدرت و غارت در جدال‌اند؛ اما بر سر اعدام زندانیان و سرکوب جامعه و در مورد ارتکاب جنایت‌های تروریستی در خارج کشور هم‌فکر و همدست‌اند.
دولت‌های جهان را فرا می‌خوانیم که روابط سیاسی و اقتصادی خود با رژیم ولایت فقیه را به‌ توقف شکنجه و اعدام زندانیان و جمع کردن کامل بساط تروریسم مشروط سازند.

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8d7fecea-7dec-4f3b-967a-b1d49584134f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات