728 x 90

اعتراف کارشناس حکومتی، ایران جزو ۵ کشوری است که بالاترین تورم‌ها را داشته است

تورم و گرانی
تورم و گرانی

وحید شقاقی کارشناس حکومتی ضمن اعتراف به وضعیت فوق بحرانی اقتصادی در رژیم آخوندی گفت: سرعت تشدید ناترازیهای اقتصاد کلان در ایران، از سرعت اقدامات و ساخت اقتصاد ایران پیشی گرفته است.

این کارشناس حکومتی می‌گوید: مسأله تورم نیازمند حل ناترازیهای کلان اقتصاد ایران است. هم‌اکنون کشور ما با ناترازیهای عدیده‌ای مواجه شده است که برخی سابقه طولانی‌مدت و برخی سابقه کوتاه‌مدت دارد... در حوزه تورم، واقعیت این است که ایران جزو ۵ کشوری است که بالاترین تورم‌ها را داشته است...
برای مثال، سرعت استهلاک زیرساختها از سرمایه‌گذاری پیشی گرفته، یا سرعت تخریب اقتصاد کلان از سرعت ساخت اقتصاد کلان پیشی گرفته است. این خیلی خطرناک است.
متأسفانه ناترازیهای اقتصاد ایران هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود؛ مثل ناترازی انرژی، ناترازی آب، ناترازی بودجه، ناترازی صندوق‌های بازنشستگی، ناترازی بانکی، ناترازی حساب سرمایه و دیگر ناترازی‌هایی که مدام اضافه می‌شود و تا زمانی که نتوانیم این ناترازی‌ها را حل کنیم، تورم مهار نمی‌شود.

... حل ناترازی‌ها نیازمند اصلاحات اساسی در اقتصاد ایران است که این حکمرانی اقتصادی با این وضعیت، امکان حل ناترازی‌ها را نخواهد داشت. (سایت حکومتی خبر آنلاین۱۳شهریور).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9b338d1a-7fcf-4444-b812-4d6e412b2528"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات