728 x 90

اعتراف صالحی به دروغگویی و پنهان‌کاری در مذاکرات با ۵+۱ به دستور خامنه‌ای

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

ضرورت ایستادگی و قاطعیت جامعه جهانی در برابر ۳۰سال قانون‌شکنی و فریبکاری فاشیسم دینی

علی‌اکبر صالحی رئیس آژانس اتمی رژیم آخوندی روز دوم بهمن در یک اعتراف بی‌سابقه گفت رژیم آخوندی در مذاکرات اتمی با کشورهای ۵+۱در مورد سایت اراک دروغ گفته و بخشی از تجهیزات ممنوعه را پنهان کرده است.

 

وی در مصاحبه با تلویزیون حکومتی گفت «توی لوله‌های اینجا توی آن کالانداریهایی که داشتیم، لوله‌هایی که سوخت ها میره توی آن، ما مشابه آن لوله‌ها را هم خریده بودیم ولی من آن زمان نمی‌توانستم اعلام بکنم فقط یک نفر در ایران می‌دانست، بالاترین مقام ارشد نظام (خامنه‌ای) کسی دیگه‌ای نمی‌دانست... حضرت آقا (خامنه‌ای) فرموده بودند که مواظب باشید اینها بدعهد و بدقول هستند. خب ما بایستی با فراست و هوشمندی کارمان را انجام می‌دادیم یعنی علاوه بر این‌که پل‌های پشت سرمان را خراب نمی‌کردیم پل هم می‌ساختیم که اگر قرار بود برگردیم سریع‌تر برگردیم. یکسری لوله بود به قطر دو سه سانت به طول سه چهار متر... ما مشابه اون لوله‌ها را هم خریده بودیم به همان تعداد، اون لوله هارا گفتند تویش سیمان بریزید ما اون لوله‌ها را ریختیم... اما دیگه نگفته بودیم که لوله‌های دیگه داریم چون اگر می‌گفتیم می‌گفتند آقا توی آن لوله‌ها هم بایستی (سیمان) بریزید... ما الآن می‌رویم همان لوله‌ها را (استفاده می‌کنیم) الآن ما داریم آن لوله‌ها را»(تلویزیون کانال ۴رژیم ۲بهمن).

 

این اظهارات به‌خوبی نشان می‌دهد که بنای رژیم در مذاکرات اتمی به‌ویژه مذاکرات با ۵+۱بر دروغپردازی و پنهان‌کاری بوده و هدفی جز کسب فرصتهای بیشتر برای دستیابی به بمب اتمی نداشته است. پنهان کردن تجهیزات غیرمجاز در سایت اراک یکی از آخرین حلقات ۳۰سال فریبکاری و دروغگویی رژیم آخوندی در پروژه‌های اتمی است که تحت نظر سردمداران رژیم به‌ویژه خامنه‌ای و روحانی جریان داشته است. امری که مقاومت ایران از سال ۱۳۷۰مستمراًً افشا کرده و نسبت به خطرات آن هشدار داده است.

 

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران بلافاصله بعد از توافق اتمی در ۲۳تیر ۱۳۹۴ هشدار داد: این توافق ”راه فریبکاری ملایان و دستیابی آنها به بمب اتمی را نمی‌بندد” و قبل از آن در ۳آذر ۱۳۹۲ بعد از توافق موقت اتمی با کشورهای ۱+۵گفت "تبعیت این رژیم از التزامات بین‌المللی، دقیقاً به میزان قاطعیت و ایستادگی جامعه جهانی در برابر مطامع شوم و فریب کاریهای ذاتی این رژیم، بستگی دارد".

 

خانم رجوی تأکید کرد "هر گونه سستی و تعلل و کوتاه‌آمدن از سوی جامعه بین‌المللی باعث می‌شود که خامنه‌ای بار دیگر با فریبکاری و تقلب به سمت تولید بمب اتمی پیش برود. رژیم ملایان هیچگاه فعالیتهای اتمی خود را طبق معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی (NPT) به‌طور داوطلبانه به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش نکرده و مقاومت ایران نخستین افشاگر تأسیسات پنهان و مخفی‌کاریهای اتمی آن بوده است".

 

روحانی، رئیس جمهور ارتجاع در کتاب "امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای" نوشت: "در سال ۱۳۸۱فعالیتها در فضایی آرام پیش می‌رفت ولی به ناگاه مجاهدین با ترتیب دادن یک مصاحبه مطبوعاتی و وارد کردن اتهامات واهی سر وصدای زیادی به راه انداختند... نظر سازمان انرژی اتمی این بود که تأسیسات نطنز تکمیل و سپس به آژانس اطلاع داده شود تا آنها در برابر عمل انجام شده قرار گیرند... در سال ۱۳۷۹ سازمان انرژی اتمی به مسؤلان قول داده بود تا پایان سال ۱۳۸۱ با به کار انداختن ۵۴هزار سانتریفوژ قادر خواهد بود ۳۰تن سوخت ۳.۵درصد تولید کند".

 

ساندی تلگراف ۵مارس ۲۰۰۶ افشاء کرد «حسن روحانی که تا سال گذشته ریاست مذاکرات با ترویکای اروپایی را به‌عهده داشت در یک سخنرانی خطاب به رهبران مذهبی و آکادمیسنهای رژیم فاش ساخت که چگونه تهران وقت خرید و بعد از این‌که برنامه مخفی اتمی‌اش در سال ۲۰۰۲ توسط اپوزیسیون ایران افشاء گردید سعی کرد که غرب را فریب بدهد».

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۴بهمن ۱۳۹۷(۲۴ژانویه ۲۰۱۹)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/92ff337f-af65-4fab-bbab-550a7e3d8f0f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات