728 x 90

سخنرانی محمود عباس رئیس دولت فلسطین در اجلاس ریاض: مردم فلسطین در معرض یک جنگ نسل‌کشی بی‌سابقه هستند

محمود عباس رئیس دولت فلسطین
محمود عباس رئیس دولت فلسطین

سخنرانی محمود عباس رئیس دولت فلسطین در اجلاس ریاض

به‌مناسبت سالگرد درگذشت رهبر برجسته و شهید یاسر عرفات به مردم‌مان می‌گویم

اینجا ما ثابت‌قدم می‌مانیم و بر می‌گردیم و در اینجا به‌یاری خدا پیروز خواهیم بود

 

محمود عباس

مردم فلسطین در معرض یک جنگ نسل‌کشی بی‌سابقه هستند که

مقدسات و قوانین بشردوستانه بین‌المللی را نقض کرده

و همه خطوط قرمز در نوار غزه را زیر پا گذاشته است

آن‌هم با کشته و زخمی شدن بیش از ۴۰هزار غیرنظامی فلسطینی که

اکثریت آنها را کودکان، زنان و سالمندان تشکیل می‌دهند

 

قلب من از کشته‌شدن هزاران کودک، نابودی کل خانواده‌ها

و انهدام بیمارستانها، مساجد، کلیساها و مدارس در نوار غزه

مملو از درد، اندوه و خشم است

برایم قابل فهم نیست که اینها در مقابل چشم جهانیان صورت می‌گیرد

بدون این‌که فوراً این جنگ وحشیانه متوقف شود

این جواز و آزار و اذیت و کشتار و فقدان عدالت علیه مردم فلسطین

تا کی ادامه خواهد داشت؟

 

فراخوانهای محمود عباس در اجلاس ریاض

از شورای امنیت می‌خواهیم مسئولیت‌های خود را برای توقف فوری حملات

و تضمین ورود تجهیزات پزشکی و غذایی و تأمین آب برق و سوخت به نوار غزه برعهده بگیرد

نوار غزه بخشی جدایی‌ناپذیر از کشور فلسطین است و راه‌حل سیاسی باید همه‌جانبه

برای کل سرزمین فلسطین از جمله کرانه غربی، بیت‌المقدس و غزه باشد

از شورای امنیت می خواهیم عضویت کامل کشور فلسطین را تأیید کند

 

محمود عباس رئیس دولت فلسطین در سخنرانی خود در اجلاس ریاض یاد رهبر تاریخی ملت فلسطین را گرامی داشت، و گفت: «به‌مناسبت سالگرد درگذشت رهبر برجسته و شهید یاسر عرفات، به مردم‌مان می‌گویم: اینجا ما ثابت‌قدم می‌مانیم و بر می‌گردیم و در اینجا به‌یاری خدا پیروز خواهیم بود».

محمود عباس در این سخنرانی، تأکید کرد: «مردم فلسطین نه تنها در معرض تجاوز بی‌رحمانه قرار گرفته‌اند بلکه در معرض یک جنگ نسل‌کشی بی‌سابقه توسط اسراییل هستند که مقدسات و قوانین بشردوستانه بین‌المللی را نقض کرده و همه خطوط قرمز در نوار غزه را زیر پا گذاشته است؛ آن‌هم با کشته و زخمی شدن بیش از ۴۰هزار غیرنظامی فلسطینی که اکثریت آنها را کودکان، زنان و سالمندان تشکیل می‌دهند و هم‌چنین هزاران خانه را بر سر ساکنان آنها ویران کرده است.

این در حالی اتفاق می‌افتد که کرانه غربی و بیت‌المقدس هر روز مورد کشتار و حملات نیروهای اسراییلی و شهرک‌نشینان قرار دارند».

 

محمود عباس، اضافه کرد: «قلب من از کشته‌شدن هزاران کودک، نابودی کل خانواده‌ها و انهدام بیمارستانها، مساجد، کلیساها و مدارس در نوار غزه مملو از درد، اندوه و خشم است. برای من قابل فهم نیست که اینها در مقابل چشم جهانیان صورت می‌گیرد، بدون این‌که فوراً این جنگ وحشیانه متوقف شود و از ویرانی و کشتار بیشتر مردم بی‌دفاعمان جلوگیری شود. این جواز و آزار و اذیت و کشتار و فقدان عدالت علیه مردم فلسطین تا کی ادامه خواهد داشت؟».

رئیس دولت فلسطین در بخش دیگری از سخنرانی خود در اجلاس ریاض، گفت: «مقامات اسراییل و کسانی که از آنها حمایت می‌کنند، مسئولیت کامل کشتار و زخمی شدن هر کودک، هر زن و هر فلسطینی در این جنگ ناعادلانه را برعهده دارند و ما اشغالگران را در مجامع بین‌المللی تحت تعقیب قرار داده و آنها را در دادگاههای بین‌المللی مورد حسابرسی و مجازات قرار خواهیم داد.

ما همه با یک لحظه تاریخی روبه‌رو هستیم و همه باید مسئولیت‌های خود را بپذیرند تا پایه‌های صلح، امنیت و ثبات برای همه در منطقه ما ایجاد شود و چرخه خشونت یک بار دیگر تجدید نشود».

 

محمود عباس در ادامهٔ سخنرانی خود از جمله بر این خواسته‌ها تأکید کرد: «از شورای امنیت می‌خواهیم مسئولیت‌های خود را برای توقف فوری این تجاوزات وحشیانه علیه مردم ما و تضمین ورود تجهیزات پزشکی و غذایی و تأمین آب، برق و سوخت به نوار غزه برعهده بگیرد و از جابه‌جایی مردم فلسطین در غزه، کرانه غربی و بیت‌المقدس ممانعت به‌عمل آورد، ما این جابه‌جایی را قاطعانه رد می‌کنیم.

راه‌حلهای نظامی و امنیتی که همگی شکست‌خورده‌اند را نخواهیم پذیرفت، ما هم‌چنان به پایداری خود در سرزمینمان ادامه خواهیم داد و از حقوق مشروع مردم خود کوتاه نخواهیم آمد.

نوار غزه بخشی جدایی ناپذیر از کشور فلسطین است و راه‌حل سیاسی باید همه‌جانبه برای کل سرزمین فلسطین از جمله کرانه غربی، بیت‌المقدس و غزه باشد. ما از شورای امنیت می‌خواهیم که عضویت کامل کشور فلسطین را تأیید کند، کنفرانس صلح بین‌المللی را برگزار کند و حمایت بین‌المللی برای مردم فلسطین فراهم کند و این را ما مستمر تکرار کرده‌ایم که ما حفاظت بین‌المللی می‌خواهیم، ما حفاظت بین‌المللی می‌خواهیم و (خواهان) پایان دادن به اشغال سرزمین فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس شرقی و حل مسأله آوارگان فلسطینی بر اساس قطعنامه سازمان ملل متحد (۱۹۴) (هستیم) آن‌هم با تضمینهای بین‌المللی و جدول زمانی برای اجرا/ این همان چیزی است که دولت فلسطین در حال کار (روی آن) است و سازمان آزادیبخش فلسطین، تنها نماینده قانونی مردم فلسطین، به آن متعهد است»...

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/36bce3cb-4943-4006-9ab9-e6d267684c42"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات