728 x 90

بیانیه جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا درباره ادامه سرکوب معترضان در ایران

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه ۲۳آبان در بیانیه‌ای ادامه سرکوب معترضان در ایران و حکم اعدام برای برخی معترضان را محکوم کرد.
در بیانیه جیک سالیوان آمده است: ما عمیقاً نگران گزارشهای ایران درباره دستگیریهای دسته‌جمعی، محاکمه‌های ساختگی، و اکنون حکم اعدام برای معترضانی هستیم که مطالبات مشروعی را علیه دولتی مطرح می‌کنند که به‌طور سیستماتیک کرامت و آزادی اولیه را از مردمش سلب می‌کند.

چشم جهان به ایران است. نقض حقوق‌بشر توسط دولت این کشور نباید بدون عواقب باشد.
صدها معترض که قبلاً به‌دست مقامات دولتی ایران کشته شده‌اند، شایسته عدالت هستند. شکنجه و بدرفتاری با زندانیان سیاسی باید متوقف شود. ایالات متحده که در کنار شرکا و متحدان خود در سراسر جهان ایستاده است، به پیگیری پاسخگویی مسئولان این سوء‌استفاده‌ها از طریق تحریم‌ها و ابزارهای دیگر ادامه خواهد داد.

ما از تحریم‌های جدیدی که امروز توسط اتحادیه اروپا و انگلستان علیه ۲۹فرد و سه نهاد رژیم ایران درگیر در سرکوب خشونت‌آمیز معترضان اتخاذ شد، استقبال می‌کنیم. ایالات متحده قاطعانه در کنار مردم ایران و خواسته‌های آنها ایستاده است.(سایت کاخ سفید ۲۳آبان)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c7bbc2d1-0cc2-43a7-b5ae-d366eba56617"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات