728 x 90

اعتراف سرکردگان سپاه به تصور «پایان کار نظام» در قیام سراسری ۱۴۰۱

قیام سراسری ۱۴۰۱- پدل بندر لنگه
قیام سراسری ۱۴۰۱- پدل بندر لنگه

در آستانه قیام سراسری مردم ایران در شهریورماه سال گذشته، سرکردگان و مهره‌های ارشد سپاه پاسداران، در اظهاراتی ضمن بیان این‌که در جریان اعتراضات پارسال، بخشی از بدنه حکومت، مقامات و تعدادی از نمایندگان مجلس هم تصور می‌کردند «کار نظام تمام» و «سقوط» قریب‌الوقوع است، سرکوب و کشتار معترضان و جوانان قیام‌آفرین را «امداد غیبی» خواندند.

آنها همزمان در وحشت از اوج‌گیری دوباره اعتراضات و قیام سراسری، تهدید کردند که هر اعتراضی را با شدت بیشتری سرکوب خواهند کرد.

مهدی سیاری، جانشین سرکرده اطلاعات سپاه پاسداران، با هشدار نسبت به احتمال اوج‌گیری اعتراضات مردمی علیه رژیم آخوندی، گفت: «دشمنان برای ۱۴۰۲ بی‌ثبات‌سازی در داخل کشور و انزوای نظام در خارج از کشور» را مدنظر قرار داده‌اند.

وی روز جمعه ۲۳ تیرماه طی اظهاراتی در مشهد و با حضور تعدادی از مقام‌های دولتی و نظامی، از قیام سراسری با عنوان «فتنه ۱۴۰۱» و مردم معترض را به‌عنوان «فتنه‌گران» نام برد و گفت که هدف این اعتراضات «براندازی جمهوری اسلامی» بود.

مهدی سیاری، جانشین سرکرده اطلاعات سپاه بدون اشاره به سرکوب خونین قیام‌کنندگان و به رگبار بستن معترضان توسط سپاه و بسیج و ارگانهای سرکوب خامنه‌ای، گفت جمهوری اسلامی این اعتراضات را با امدادهای غیبی کنترل کرده است.

 

علی فدوی جانشین سرکرده کل سپاه پاسداران نیز در سخنانی «عنایت خدا» را سبب جلوگیری از «سقوط جمهوری اسلامی» خواند و گفت: «عنایت خدا و حضور نیرو‌های بسیج، انتظامی، امنیتی» این اعتراضات «شکست خورد».

 

حسین سلامی سرکرده کل سپاه پاسداران نیز روز جمعه برای دومین روز پیاپی درباره قیام سراسری گفت: «ما سال گذشته در چهارراه چهار راهبرد عملی دشمن قرار گرفتیم؛ تشدید تحریم، انزوابخشی سیاسی با تکیه بر اغتشاشات، سیاست عملیات روانی جهانی مانند بمباران اتمی دائمی و خط اغتشاشات داخلی» و «همه این‌ها در یک‌زمان اعمال شد».

حسین سلامی که در سخنرانی در افتتاحیه بیست و هشتمین دوره طرح ولایت دانشجویی رژیم، تأکید کرد که پارسال «تصور قدرتها و پیاده‌نظام آنها این بود که نظام نمی‌تواند از این نقطه تقاطع عبور کند».

پاسدار سلامی با اشاره تلویحی به اعتراضات گسترده دانشجویان در دهها دانشگاه طی اعتراضات سراسری، آن را کار «دشمن» خواند و گفت: «دشمن می‌خواهد آشفتگی سیاسی و ذهنی، تردید و سلب اعتماد به‌نفس را در دانشجو ایجاد کند».

سلامی با بیان این‌که پس از آغاز اعتراضات سراسری «در گام اول از پیروز شدن دشمن جلوگیری کردیم و در گام دوم او را شکست می‌دهیم»، خواهان اجرای گسترده طرح‌هایی سرکوب مثل «طرح ولایت» در دانشگاهها برای «جذب دانشجویان» شد.

 

پاسدار اسماعیل کوثری، از سرکردگان ارشد سپاه پاسداران و نماینده فعلی مجلس ارتجاع، روز جمعه ۲۳تیرماه طی یک سخنرانی در «یادواره عملیات کربلای یک»، گفت: «پارسال همه رسانه‌ها بر علیه ما شدند و خیلی‌ها از جمله بعضی از نمایندگان مجلس ترسیده بودند و خیال کردند که الآن دیگر کار نظام تمام» می‌شود.

وی با اشاره به ترس نمایندگان مجلس از سقوط قریب‌الوقوع رژیم آن را «یک امتحان» خوانده است و گفت: «من گفتم اتفاقاً اینها امتحان برای تک‌تک ما است که ببینند چه کسی پای کار است. آیا ایستاده‌ایم یا کم آورده‌ایم؛ یا به اموالمان می‌چسبیم و دیگر حرکت نمی‌کنیم. همه این لحظات و صحنه‌هایی که به‌وجود می‌آید، امتحان است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eb2fee10-4a65-4401-9383-f49e6d915572"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات