728 x 90

اظهارات وقیحانه وزیر نیروی آخوند روحانی و واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی

زندگی یک خانواده ایرانی در روانسر /  کرمانشاه
زندگی یک خانواده ایرانی در روانسر / کرمانشاه

اظهارات وزیر نیروی آخوند روحانی که با بی‌شرمی وضعیت فاجعه‌بار معیشتی مردم را انکار کرده بود موجی از نفرت اجتماعی را در میان اقشار مختلف دامن زده است. رضا اردکانیان در رابطه با علت تحریم‌ها علیه رژیم آخوندی گفته بود: «علت این‌که تحریم شدیم همین بدعادتی در مصرف است، تحریم‌کنندگان فهمیده‌اند نقطه ضعف ما مصرف است. ما جامعه‌یی مصرفی هستیم». اردکانیان سپس با وقاحت تمام ایرانیان را متهم به زیاد خوردن و زیاد پوشیدن کرد و افزود: «چینی‌ها با یک وعده غذا هم سیرند؛ ما زیاد می‌خوریم و می‌پوشیم».

 

ادعای وزیر نیروی آخوند روحانی در حالی مطرح می‌شود که بر اساس گزارش سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل ‌متحد (فائو)، سرانه مصرف گوشت چینی‌ها در حدفاصل سال ۲۰۰۰تا ۲۰۱۳ از ۴۰کیلو گرم به ۶۰کیلو گرم در سال افزایش یافته است.

سرانه مصرف گوشت در ایران در سال ۱۳۹۷ حدود ۱۲کیلو گرم در سال اعلام شده است.

 

حرفهای سخیف اردکانیان پاسخهای درخور خود را از کاربران شبکه‌های اجتماعی گرفت. کاربران در هشتگ اردکانیان در توئیتر، او را به‌عنوان نمادی از حکومت آخوندی هدف خشم و نفرت خود قرار دادند.

یکی از کاربران توئیتری نوشته است: «وزیر نیرو دخترش تو انگلیس و پسرش تو آلمان عیش و نوش می‌کنن اونوقت به مردم ایران میگه شما زیاد می‌خورید، زیاد میپوشید، از چینی‌ها یاد بگیرید که با یه وعده سیر میشن!
چرا بچه‌های خودت این چیزا رو یاد نگرفتن به کم قانع باشن تو ایران زندگی کنن»!

یکی دیگر از کاربران نوشت: «دو ماه است رسماً از وزارت نیرو خواسته‌ام بر اساس قانون میزان دریافتی مدیرانش را اعلام کند اما نمی‌گویند. این تنها یکی از پنهان‌کاریهای وزارت‌های مولتی‌میلیاردر ایران است. آقای اردکانیان، فقط لقمه‌های خارجی‌ها را شمرده‌ای؟ یا می‌دانی با مسئولان نالایق و قانون‌گریز چه می‌کنند؟ یک‌بار نگفتن امارات هزینه تحصیل بچه‌ها رو حتی در خارج هم تقبل می‌کند و مسکن رایگان می‌دهد ما همچنین می‌کنیم؟ فقط بخش فلاکت خارجی‌ها برای ما الگوی خوبی شده»!


یکی از کاربران نوشت: «وزیر نیرو که توصیه به یک وعده غذایی می‌کند، با چه بودجه و پولی فرزندانش را به خارج فرستاده؟ آیا آنها یک وعده در روز غذا می‌خورند؟ بنده قول میدم از امروز روزی یک وعده غذا بخورم اونم نان خشک و خانوادگی لنگ بپوشیم تا مسئولان فاسد و رانتخوار و دامادهاشون و دختر و پسران ایشان در آمریکا و ایران هر غلطی دلشون خواست بکنن و ویلای لواسون بسازن و برای معالجه برن انگلیس و اقامت کانادا و.... بگیرن»!

کاربر دیگری نوشته است: ‌«یه روز جنتی می‌گفت چه اشکالی داره روزی یه وعده غذا بخوریم، روز دیگه علم‌الهدی می‌گفت چرا به‌جای مرغ اشکنه نخوریم، ولایتی می‌گفت چرا مثل یمنی‌ها نون خشک نخوریم، و حالا اردکانیان میگه از چینی‌ها یاد بگیریم که با یه وعده غذا سیر میشن. خدایا بسه دیگه»!

اظهارات اردکانیان آن‌چنان رسوا بود که حتی اعضای مجلس ارتجاع نیز ناچار به واکنش از آن شدند. یکی از اعضای مجلس ارتجاع در تذکری به وزیر نیروی آخوند روحانی در جلسه علنی مجلس گفت: «جناب وزیر لطفاً‌ به مشکلات حوزه کاری خود بپردازید و داغ مردم را در این مشکلات معیشتی که نیمی از آنها حتی همان یک وعده غذایی را دریافت نمی‌کنند تازه نکنید».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1845bde1-6ff4-4bec-aee0-ef5be19fe1b9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات