728 x 90

استمرار قیام و تظاهرات در عراق -خونین‌ترین درگیریها در بغداد و مقاومت جوانان+ فیلم و عکس

این خبر تکمیل می‌شود.

 

فیلمی از میدان تحریر بغداد شامگاه شنبه ۱۸آبان - انتقال مجروحان درگیریها

گسترش درگیریها در خیابانهای بغداد

خونین‌ترین درگیریها در بغداد و مقاومت جوانان

عصر روز شنبه بغداد شاهد خونین‌ترین درگیریها میان قیام‌کنندگان با وحوش خامنه‌ای بود. تلویزیون العربیه الحدث گزارش داد: بعد ازظهر روز شنبه خونین‌ترین درگیریها میان تظاهرات‌کنندگان و نیروهای حکومتی در حوالی پل سنک و ورودیهای میدان تحریر بود. نیروهای حکومتی از چند محور برای به‌دست گرفتن کنترل میدان تحریر نفوذ کردند. آنها هم‌چنین از محورهای خیابان سعدون، پل سنک، خیابان رشید مردم معترض را با استفاده از مهمات جنگی مورد حمله قرار دادند که در جریان آن دست کم ۶تن کشته و دهها تن مجروح شده‌اند.

در حال حاضر مقاومت جوانان برای نگه‌داشتن میدان تحریر و پل جمهوری ادامه دارد.

 

قیام عراق - میدان خلانی:

درگیریهای گسترده در میدان خلانی بغداد با نیروهای امنیتی و حشدالشعبی

بغداد-درگیری در پل سنک شامگاه شنبه ۱۸آبان خبرنگار العربیه: معترضانی که شنبه در بغداد دست به تظاهرات زدند،حداقل ۵نفر کشته وده‌ها تن زخمی شدند. رسانه‌های محلی و بین‌المللی می‌گویند این خشونت‌بارترین درگیری از آغاز دومین مرحله اعتراضات یعنی ۲۵اکتبر در پایتخت تاکنون است.

 

تلویزیون اسکای نیوز ۱۸آبان۹۸:

شهر بصره واقع در جنوب عراق در صدر اعتراضات مردمی قرار گرفت که وارد سومین هفته خود می‌شود. معترضان بصره هم‌چون سایر شهرها بر ادامه تظاهرات تا پایان دادن به کار این حکومت و سران فاسد پافشاری می‌کنند.

به‌رغم اقدامات فزاینده امنیتی در بصره، آسمان این شهر با دودی سیاه پوشیده شده است. خیابانهای بصره شاهد جنگ و گریز با نیروهای امنیتی می‌باشد که به‌منظور جلوگیری از رسیدن معترضان به ساختمان استانداری بصره به شکلی مفرط از زور استفاده می‌کنند. در میدان «البحریه» در مقابل ساختمان استانداری نیروهای امنیتی با بکارگیری گلوله و بمبهای صوتی و گاز اشک‌آور جلوی تظاهرات‌کنندگان را گرفتند که تعدادی کشته و مجروح بر جای گذاشت.

بنا‌ به‌گفته شاهدان عینی نیروهای ضدشورش به دو تن از رانندگان ماشینهای آمبولانس در هنگام تلاش برای رساندن مجروحان به بیمارستانها تعرض نمودند.

در بغداد در میدان تحریر صحنه‌ای پرشکوه جلوه می‌کند. جمعیتی انبوه با شعارهایشان علیه حکومت و دخالت‌های رژیم ایران این میدان را پر کرده‌اند.

قیام‌کنندگان شعار ایران اخراج اخراج، بغداد آزاد آزاد سر می‌دادند.

یک تظاهر کننده: سوگند می‌خوریم و می‌گوییم هر خونی که از ما بر زمین بریزد و هر شهیدی که مردم عراق بدهند، آخرین نفر ما هم که باقی بماند و اگر من نفر آخر باشم به خدا قسم باید وارد منطقه سبز بشویم و آنها را سرنگون کنیم.

 

درگیری قیام‌کنندگان و جوانان شورشی عراقی در نزدیکی پل سنک در بغداد

این جوانان می‌گویند بخدا اینها ایرانی هستند اینها عراقی نیستند. یکی دیگر از جوانان می‌گوید مقتدی کجاست من از العماره هستم. این جا تظاهرات است مقتدی کجاست.

 

درگیری جوانان عراقی با نیروهای مزدور وابسته به رژیم ایران برای تسخیر پل احرار در بغداد

 

حضور زنان عراقی در قیام و تظاهرات عراق

 

مادران عراقی که فرزندش شهید شده: فرزندم سربلندم کردی:

به گزارش رسانه‌های عراق شمار شهدای قیام بصره در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۶و ۱۷آبان ماه جاری به ۲۱تن رسید. تلویزیون دجله اعلام کرد شمار مجروحان نیز به بیش از ۳۵۰نفر رسیده است.

قربانیان بر اثر شلیک مستقیم مأموران دولتی و وحوش خامنه‌ای و پاسداران آن به‌قتل رسیدند.

در جریان قیام چند روز اخیر، مردم بصره بارها گواهی دادند که توسط پاسداران و عوامل وابسته به رژیم ایران هدف قرار گرفته‌اند.

 

درگیری در بصره - شلیک مزدوران رژیم ایران به سمت مردم و جوانان ۱۷آبان۹۸

 

تظاهرات در میدان تحریر بغداد

تلویزیون العربیه شب گذشته درباره حضور مردم و قیام‌کنندگان در بغداد گفت: در میدان تحریر بجز حضور انبوه جمعیت نکته جدید و قابل توجهی وجود ندارد. در خیابان رشید که به پل شهدا خیلی نزدیک می‌باشد برق به‌طور تقریباً‌ کامل قطع می‌باشد. تعداد جمعیت در میدان تحریر رو به افزایش است. تعداد زیادی حتی از استانهای جنوبی عراق آمده‌اند. برخی افراد پلاکاردهایی در دست دارند که نشان می‌دهد از استان میسان یا دیوانیه یا بصره آمده‌اند و در حال حاضر در میدان تحریر حضور دارند. میدان تحریر در این لحظات شاهد نوعی کارناوالها می‌باشد. و در داخل میدان موجی از خوشحالی دیده می‌شود. ولی وضعیت در خیابان رشید و نزدیک بانک مرکزی و به‌طور مشخص نزدیک پل شهدا در آرامشی ناپایدار است.

تظاهرات‌کنندگان در اغلب اوقات و حتی امروز در میدان تحریر حضور دارند و به این شکل مشارکت خود در تظاهرات موجود در بغداد را نشان می‌دهند. برخی از تظاهر کنندگان به سمت پل جمهوری و هم‌چنین پل سنک و تعداد بسیار کمی به پل احرار که از میدان تحریر دورتر است می‌روند. برخی از تظاهر کنندگان در خیابان ابو نؤاس در نزدیک پل جمهوری حضور دارند. هم‌چنین تعدادی از تظاهر کنندگان در خیابان سعدون و در اطراف میدان تحریر حضور دارند..... به‌طور عمومی الآن فضایی از خوشحالی و از سویی یک آرامش لرزان در خیابان رشید و نزدیک بانک مرکزی دیده می‌شود.

العربیه: در استان بصره اعتراضات هم‌چنان ادامه دارد. من خودم در بغداد هستم ولی برخی منابع از بصره تأکید می‌کنند که به‌طور مستمر اعتراضاتی در نزدیک شورای استان بصره وجود دارد و نیروهای امنیتی در هراس از این‌که تظاهر کنندگان وارد استانداری بشوند آنها را متفرق می‌کنند.

 

لوموند: حکومت ایران در قلمروهای عربی خود در منطقه بر صندلی محکومان نشسته است

به گزارش روزنامه لوموند در روز جمعه ۱۷آبان ۹۸، در تجمع های اعتراضی و مردمی در عراق شعار "ایران اخراج" شنیده می‌شود.

این روزنامه مقاله‌یی درباره نقش منطقه‌یی رژیم ایران و این موضوع که چرا این نقش در کشورهای تحت نفوذ این رژیم در منطقه با اعتراضات مردمی روبه‌رو شده است، دارد.

در این نوشته آمده است، این نقش کارآیی و فلسفه وجودی خود را از دست داده است و اصرار بر ادامه آن با فلسفه زیستن اقتدارگرایان حکومتی در ایران گره خورده است.

در این مقاله آمده است: برای اولین بار، رژیم ایران در قلمروهای عربی خود در منطقه مورد اعتراض قرار گرفته است. رژیم ایران امروز در همه مناطقی از جهان عرب که در آن نفوذی تعیین‌کننده دارد، در عراق، در لبنان و هم‌چنین در سوریه بر جایگاه متهم نشسته است. حکومت مذهبی ایران که به‌خاطر تحریم‌های آمریکا در داخل به‌شدت تضعیف شده، در خارج نیز، خصوصاً در سرزمین‌هایی عربی تحت نفوذش، به‌خاطر دخالت‌هایش مورد اعتراض قرار گرفته و به چالش کشیده شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35111eaf-6517-476c-af81-9315b9bdcc48"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات