728 x 90

استمرار تظاهرات در عراق و درگیری در پل جمهوری بغداد / دانشجویان، دانش آموزان و پرستاران و وکلا به تظاهرات پیوستند

قیام عراق
قیام عراق

این خبر به روز می‌شود.

دولت عراق در یک عقب نشینی سحرگاه دوشنبه ۶ آبان ۹۸ مقررات منع رفت و آمد اعلام شده در اغلب استان‌های این کشور را لغو کرد.

به گزارش العربیه، مقررات منع رفت و آمد زمانی اعلام شده بود که اغلب استان‌های عراق صحنه تظاهرات گسترده مردمی و واکنش خشونت‌بار و تیراندازی نیروهای امنیتی به معترضان بود که دهها تن کشته بر جای گذاشت.

در همین راستا استاندار الدیوانیه لغو مقررات منع رفت و آمد از ساعت ۶ صبح روز دوشنبه را اعلام کرد. در استان ذی‌قار نیز اداره پلیس مقررات منع رفت و آمد را برداشت و در استان بصره پرجمعیت‌ترین استان در جنوب عراق نیز مقررات منع رفت و آمد از صبح امروز دوشنبه لغو شد.

استمرار تظاهرات در عراق و درگیری در پل جمهوری بغداد

از صبح امروز تظاهرات سراسری مردم عراق ادامه یافته است. درگیری در پل جمهوری بغداد ادامه دارد و این منطقه تبدیل به صحنه رویارویی مردم با نیروهای سرکوبگر شده است.

در تظاهرات امروز دانشجویان عراقی مانند روز گذشته به خیابانها ریخته و خواهان سرنگونی دولت شدند.

ناصریه

ناصریه

تکریت

تکریت

پیوستن وکلای عراق به تظاهر کنندگان

پیوستن وکلای عراق به تظاهر کنندگان

 

 

شمار قربانیان تظاهرات اخیر در عراق به ۷۴نفر رسید

کمیساریای عالی مستقل حقوق‌بشر عراق اعلام کرد تاکنون ۷۴نفر در تظاهرات ضددولتی در سراسر این کشور کشته شده‌اند.

آناتولی ترکیه به‌ نقل از کمیساریای عالی مستقل حقوق‌بشر عراق نوشت: تاکنون ۷۴نفر در تظاهرات ضددولتی در بغداد و استانهای جنوبی این کشور که روز جمعه از سر گرفته شد، جان خود را از دست داده‌اند.

هم‌چنین ۳۶۵۴نفر زخمی شدند. بر اساس این بیانیه مأموران در بغداد، میسان، بصره و ذکار جهت مقابله با معترضان از گاز اشک‌آور و بمب صوتی استفاده کرده‌اند.

یکصد و پنجاه و سه نفر در استانهای بصره، ذکار و بابل بازداشت شده‌اند. ۹۰ساختمان متعلق به نهادهای دولتی و احزاب سیاسی نیز به آتش کشیده شده و آسیب دیده‌اند.

در تظاهرات مردم عراق تاکنون بیش از ۲۰۰نفر کشته و تقریباًً ۸۰۰۰تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

 

توئیت مایک پمپئو در مورد اعتراضات در عراق  

ما کماکان وضعیت در عراق را از نزدیک زیر نظر داریم و به همه طرفها فراخوان میدهیم که چرخه خشونت را رد کنند. ما نسبت به از دست رفتن جانها ابراز تأسف میکنیم و شدیدا نگران سانسور رسانه ها هستیم. آزادی مطبوعات باید رعایت شود.

 

 

بیانیه مطبوعاتی مورگان اورتگاس در مورد اعتراضات در عراق  

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

ایالات متحده از نزدیک وضعیت در عراق را رصد میکند و به همه طرفها فراخوان میدهد که چرخه خشونت را رد کنند. ما تسلیتهایمان را به خانواده های کشته شدگان در تظاهراتهای این آخر هفته ابراز میداریم. ما نسبت به از دست رفتن جانها غمگین هستیم و آرزوی بهبودی سریع و کامل برای مجروحین میکنیم.

ایالات متحده نسبت به بستن اجباری رسانه ها و مطبوعات به منظور سانسور کردن گزارشات در رابطه با اعتراضات عمیقا نگران است. آزادی مطبوعات بخش جدایی ناپذیر اصلاح دمکراتیک است. ما از حق بنیادین آزادی بیان که در قانون اساسی به همه سازمانهای رسانه ای اعطا شده و حق خبرنگاران به انجام حرفه خود در امنیت حمایت میکنیم.  

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/39acb319-c794-43dc-9534-0618160b0b75"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات