728 x 90

استقبال وزارت‌خارجه آمریکا از اقدام فرانسه برای مسدود کردن داراییهای وزارت اطلاعات رژیم ایران

هدر نائرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
هدر نائرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

هدر نائرت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی خود از اقدام دولت فرانسه برای مسدود کردن داراییهای وزارت اطلاعات و دو مقام اطلاعاتی این رژیم استقبال کرد.

 

سایت وزارت‌خارجه آمریکا ۲اکتبر ۲۰۱۸ـ ۱۰مهر۹۷

هدر نائرت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا‌:

ما همین الآن مطلع شدیم دولت فرانسه اعلام کرده است داراییهای وزارت اطلاعات و امنیت رژیم ایران و داراییهای دو مقام ایرانی را مصادره کرده است. این بعد از خنثی کردن طرحهایی به‌منظور بمب‌گذاری در یک گردهمایی سیاسی نزدیک پاریس(مجاهدین خلق) در ماه ژوئن همین سال بود.

ما به‌عنوان آمریکایی این اقدامات را دیده‌ایم. بمب‌گذاری مقر تفنگداران دریایی ما در سال ۱۹۸۳. ما شاهد این نوع حملات بودیم که رژیم ایران تماماً مسئول آن بود. ما این نوع حملات را که من همین الآن اشاره کردم خبرهایی که از فرانسه می‌آید دیده‌ایم. ما مشاهده کردیم رژیم ایران در سوریه چکار کرد. ما دیده‌ایم که این رژیم در کشورهای دیگر چکار کرد. ما خرابکاریهای رژیم ایران به‌عنوان اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان در سراسر دنیا را دیده‌ایم.

 

بیشتر بخوانید

 

تصمیم دولت فرانسه برای مسدود کردن داراییهای وزارت اطلاعات رژیم ایران

دولت فرانسه روز سه‌شنبه دوم اکتبر، با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به طراحی یک حمله تروریستی در خاک فرانسه، دارایی‌ دو ایرانی و بخش امنیت داخلی وزارت اطلاعات ایران را مسدود کرد. این حمله تروریستی قرار بود روز سی ژوئن گذشته علیه تجمع سازمان مجاهدین خلق ایران در ویلپنت، در حومه پاریس انجام شود.

 

ژان ایو لودریان، برونو لومر و ژرار کلن، وزرای امورخارجه، اقتصاد و کشور فرانسه با انتشار یک بیانیه مشترک نوشتند: "این اقدام فوق‌العاده خطرناک در خاک ما، نمی‌تواند بدون پاسخ باشد."

 

این بیانیه می‌افزاید که فرانسه "اقدامات پیشگیرانه هدفمند و متناسبی" را در چارچوب "تصویب اقداماتی ملی برای انسداد دارایی‌های اسدالله اسدی و  سعید هاشمی مقدم، اتباع ایرانی، و همچنین بخش امنیت داخلی وزارت اطلاعات ایران" اتخاذ کرده است.

این اقدامات به مدت شش ماه اعمال خواهد شد.

 

همچنین وزیر امور خارجه فرانسه در این بیانیه تأکید کرده که "حمله خنثی شده ویلپنت ضرورت یک رویکرد سختگیرانه در روابط با ایران را تأیید می‌کند."

 

طرح حمله تروریستی علیه تجمع سازمان مجاهدین خلق در حومه پاریس با کمک سرویس‌های امنیتی فرانسه، آلمان و بلژیک خنثی شد و یک زوج ایرانی که در تماس با اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی بازداشت شده در آلمان بودند، در بلژیک بازداشت شدند.

 

دادگاه آلمان روز دوشنبه اول اکتبر اعلام کرد که اسدالله اسدی را به دستگاه قضایی بلژیک تحویل خواهد داد.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be381656-931a-41b3-b8ff-951c33cd8030"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات