728 x 90

اختلافهای نمکی وزیر بهداشت رژیم با آخوند روحانی

نمکی وزیر بهداشت آخوند روحانی
نمکی وزیر بهداشت آخوند روحانی

در حالی‌که تناقض میان ادعاهای آخوند روحانی و وزیر بهداشت او و کارشناسان و متخصصان رژیم هر روز نمایان‌تر می‌شود، خبرگزاری سپاه پاسداران – فارس روز ۲۶خرداد در خبری با عنوان «کم رنگ شدن حضور نمکی در جلسات دولت و این‌که آیا وزیر بهداشت رفتنی می‌شود» نوشت: سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به‌رغم حضور مستمر در جلسات هیات دولت در سال‌های اخیر، در دو جلسه اخیر اعضای کابینه و ستاد ملی مبارزه با کرونا نقش و حضور کم رنگی داشته است. هم‌چنین تصاویر نشان می‌دهد سکاندار بهداشت کشور در دو جلسه اخیر هیات دولت هم حاضر نبوده است.

خبرگزاری پاسداران (فارس) یادآوری کرده است که ابوالفضل ابوترابی عضو مجلس ارتجاع در نجف آباد قبلاً گفته بود: «رئیس دفتر رئیس‌جمهور، سعید نمکی را تهدید کرده که در صورتی که با دولت هماهنگ نباشد، باید استعفا کند».

روز۱۵ فروردین‌ماه سعید نمکی وزیر بهداشت رژیم در نامه‌یی به آخوند حسن روحانی نوشته بود: «متأسفانه ناگهان اخیراً بدون اطلاع ستاد، نامه‌یی توسط قائم‌مقام محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت (سرپرست کنونی و وزارت صمت) به کلیه استانها ابلاغ شده که عملاً دستورالعمل اداری برای بازگشایی کلیه مشاغل و مراکز کسب و کار تلقی می‌شود که این شیوه با نقش، مسئولیت و جایگاه ستاد ملی مقابله با کرونا مغایرت دارد».

نمکی در این نامه ضمن هشدار نسبت به عواقب این دستورالعمل نوشت: قویاً اعلام می‌کنیم هر گونه تصمیم آتش به اختیار توسط هر دستگاه دولتی، غیردولتی، فرهنگی و مذهبی که مورد تأیید نباشد، شعله‌هایش به‌سرعت دامن نظام سلامت و اقتصاد کشور را خواهد گرفت.

خاطرنشان می‌شود نمکی وزیر بهداشت رژیم روز سه‌شنبه۲۰خرداد ۹۹، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت را که سخنگوی اصلی و شناخته شده‌ترین چهره رژیم در اعلام آمار حکومتی بود برکنار و سادات لاری را به‌جای او منصوب کرد.
این عزل و نصب همزمان با موج دوم کرونا در ایران و در شرایطی صورت گرفت که فضیحت استراتژی جنایتکارانه خامنه‌ای و روحانی بالا گرفته و شیوع خطرناک موج دوم کرونا به ناگزیر در آمارهای رسمی رژیم در این روزها نیز منعکس شده است.

برکناری جهانپور یکی از نشانه‌های تشدید جنگ گرگها در ولایت خامنه‌ای در وحشت از پیآمد سیاست‌های جنایتکارانه و ضدمردمی رژیم و مهندسی آمار و عدم شفافیت است که قبلاً نیز موضوع استعفا و برکناری نمکی را به میان آورده بود که علی ربیعی ناگزیر شد با زدن به نعل و به میخ به نوعی آن را تکذیب کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e293176e-7e48-414d-99c7-b2b646ae0610"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات