728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۵شهر از ۱۷۸هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۵شهر از ۱۷۸هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

  • حریرچی: پیک زمستانی متفاوت است نگران آن هستیم خصوصاً در استانهای جنوبی و گیلان و مازندران و گلستان شواهدی داریم از شروع موج بیماری. مناطقی مثل تهران و آذربایجان و خراسان و سرمای آنها شروع شده ممکن است تشدید شود.
  • زالی: میزان بستری در تهران در ۲۴ساعت گذشته بالای ۴۵۰۰بیمار بستری است. بنابراین کماکان شرایط شکننده و نگران‌کننده است. ممکن است امواج سهمگین‌تری را تجربه کنیم.
  • رئیس شورای شهر تهران: در وضعیت شکننده‌ای هستیم، لب مرز قرمز هستیم. همین امروز فوتیهای کرونا در بهشت زهرا ۱۰۰تا بود.
  • دانشگاه پزشکی شیراز: طی ۲۴ساعت جان‌باختگان فارس ۳۶نفر بود و آمار کل درگذشتگان به ۲۶۸۵نفر رسیده است.
  • ایرنا: بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، آمار بستریها ۱۱درصد بیشتر از زمان آغاز محدودیت است.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۱۶آذر۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۶۵شهر از ۱۷۸هزار و ۱۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۷۰۲۳نفر، در آذربایجان غربی به ۶۶۶۰نفر، در البرز به ۴۷۵۰نفر، در اردبیل به ۲۱۰۷نفر، در اصفهان به ۱۰۲۸۵نفر، در تهران به ۴۳۹۷۱نفر، خراسان شمالی به ۲۷۶۳نفر، در زنجان به ۱۸۱۷نفر، در سیستان و بلوچستان به ۴۴۷۶نفر، در فارس به ۵۲۲۲نفر، در قزوین به ۱۸۲۷نفر، در قم به ۷۰۷۵نفر، در کرمان به ۳۶۶۹نفر، در کرمانشاه به ۳۷۹۶نفر، در کهگلیویه و بویراحمد به ۱۲۵۴نفر، در گلستان به ۴۴۸۲نفر، در لرستان به ۷۲۷۰نفر، در مازندران به ۶۷۶۲نفر و در مرکزی به ۳۵۵۸نفر رسیده است.

حریرچی، معاون وزیر بهداشت رژیم گفت: «پیک زمستانی موضوع متفاوتی است نگران آن هستیم آنهم به‌دلیل این‌که خصوصاً در استانهای جنوبی که بالاخره حجم بالای بیست و چند میلیونی را شامل می‌شوند و در استانهای گیلان و مازندران و گلستان ما یک شواهدی داریم از شروع موج بیماری. مناطقی مثل تهران و آذربایجان و خراسان که سرمای آنها هم شروع شده یک تعداد مبتلا شدند ممکن است تشدید هم در اینجا بشود» (تلویزیون رژیم ۱۵آذر).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «کماکان تهران شرایط نامطلوبی دارد، علی‌رغم این‌که به‌نظر می‌رسد نسبت به هفته‌های قبلی در وضع بهتری هستیم اما امروز ۵۰۰بیمار جدید بستری کردیم که ۱۳۵نفر مستقیماً در بخش مراقبت ویژه بستری شدند. میزان بستری در استان در ۲۴ساعت گذشته بالای ۴۵۰۰بیمار است. کماکان شرایط شکننده و نگران‌کننده است و نشان می‌دهد مطلقاً نباید وضعیت فعلی را به‌عنوان وضعیت مطلوب و ثبات یافته تلقی کنیم. در حالی‌که بیماری در حال افول است، ممکن است مجدداً بازگشت سنگین‌تر و امواج سهمگین‌تری را تجربه کنیم» (ایسنا ۱۵آذر).

هاشمی، رئیس شورای شهر تهران گفت: «ما در وضعیت شکننده‌ای هستیم، واقعاً لب مرز الآن قرار داریم لب مرز قرمز و زرد قرمز و نارنجی قرار داریم. همین امروز چک کردم فوتیهای بهشت زهرا حدود ۱۰۰ تا بود. ۱۰۰ نفری که در پرونده آنها نوشته شده کرونا» (تلویزیون رژیم ۱۵آذر).

در فارس، معاون دانشگاه پزشکی شیراز گفت: «در۲۴ساعت گذشته ۳۶بیمار کرونایی جان باختند و آمار جان‌باختگان به ۲۶۸۵نفر رسید. هم‌اکنون ۱۵۶۷بیمار کرونایی بستری هستند که ۳۰۳نفر در ICU هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۶آذر).  

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «تعداد بیماران بستری ۱۰۹۰ نفر است که ۲۷۲بیمار در ICU بستری و ۷۲بیمار به ونتیلاتور متصل هستند و کل فوتیهای استان ۳۰۰۰نفر است» (ایسنا ۱۵آذر).

در کرمان، سخنگوی دانشگاه علوم تعداد فوتی‌های قطعی کرونا در ۲۴ساعت گذشته را ۱۴نفر و مجموع فوتی‌های استان در اثر کرونا را ۲۰۵۵نفر اعلام کرد» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۶آذر).

در اردبیل، «در ۲۴ساعت گذشته با بستری شدن ۹۱بیمار کرونایی رکورد بستری شدگان روزانه شکست. رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: در حال حاضر ۴۸۱بیمار بستری و ۸۳بیمار بدحال در ICU بستری هستند. با ادامه این روند شاهد افزایش تعداد فوتی‌ها در هفته جاری خواهیم بود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۶آذر).

در مازندران، «بر اساس آمار رسمی دانشگاه پزشکی مازندران و بابل، آمار بیماران کرونایی بستری در استان به ۹۴۴نفر رسیده که ۱۱درصد بیشتر از زمان آغاز محدودیتهای جامع کرونایی است» (ایرنا ۱۵آذر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۶آذر ۱۳۹۹ (۶دسامبر ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/599069b1-8dc2-4ccf-9aff-653b4df868db"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات