728 x 90

اتحادیه اروپا ۳۰شخص و نهاد و پرس‌تی‌وی رژیم آخوندی را به‌خاطر سرکوب اعتراضات تحریم می‌کند

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲۳آبان در جلسه وزرای خارجه این نهاد، افزودن نام‌هایی تازه به فهرست تحریم‌های خود به‌دلیل سرکوب قیام کنندگان در ایران را بررسی می‌کند.

بر اساس متن پیش‌نویس تازه اتحادیه اروپا اسامی ۲۸شخص حقیقی و سه نهاد رژیم آخوندی را به فهرست تحریم‌ها افزوده خواهد شد.

در متن پیش‌نویس بنیاد تعاون بسیج، شبکه خبری پرس تی‌. وی، و شرکتی در حوزه فناوری به نام «آروان کلود/ ابر آروان» در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار خواهند گرفت.

هم‌چنین فهرست اسامی پیشنهادی حاکی است که چندین تن از سرکردگان ارشد انتظامی و سپاه پاسداران، در استانهایی که سرکوب مردم معترض بسیار شدید بوده، از جمله سیستان و بلوچستان، کردستان، مازندران و البرز در میان تحریم‌شدگان خواهند بود.

اتحادیه اروپا هم‌چنین بنا دارد نام چهار فرد را که در بازداشت مهسا امینی دست داشتند به فهرست تحریم‌های خود اضافه کند.

بر اساس این متن «اتحادیه اروپا متعهد است که به همه مسائل مرتبط با ایران، از جمله وضعیت حقوق‌بشر، رسیدگی کند».

اتحادیه اروپا پیش‌تر نیز چهار نهاد و ۱۱مقام بلندپایه نظامی و امنیتی رژیم آخوندی از جمله وزیر ارتباطات دولت رئیسی جلاد را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده بود.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا روز جمعه ۲۰آبان در بروکسل در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد که تحریم‌های مرتبط با حقوق‌بشر و اقدام تحریمی در زمینه ارسال تسلیحات به روسیه برای استفاده در جنگ با اوکراین «در تناقض با احیای برجام نیست».(سایت نشنال بین‌الملل ۲۰آبان)

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/49e28a2b-60b8-4c6f-8da8-644f8042b3ec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات