728 x 90

آنتونی بلینکن: همکاری رژیم ایران در جنگ اوکراین تهدیدها علیه صلح و امنیت جهانی را تشدید می‌کند

آنتونی بلینکن
آنتونی بلینکن

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه سوم مهر در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل با اشاره به جنگ در اوکراین، همکاری نظامی میان رژیم ایران، کره شمالی و روسیه را تهدیدی علیه صلح و امنیت جهانی دانست و خواستار برخورد جامعه بین‌المللی با آن شد.
وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: «رژیم ایران از سال ۲۰۲۲ پهپادهای مسلح به کرملین داده؛ کارخانه پهپادسازی در روسیه ساخته؛ چند هفته پیش صدها موشک بالستیک کوتاه‌برد به روسیه منتقل کرد و نظامیان روس را برای استفاده از آنها آموزش داد. حمایت تهران و پیونگ‌یانگ کشتار و رنج و ویرانی را بر مردان، زنان و کودکان بی‌گناه اوکراین تحمیل می‌کند».

وزیر خارجه آمریکا در ادامه سخنانش، با مخاطب قرار دادن اعضای شورای امنیت هشدار داد «این یک خیابان یک‌طرفه نیست، و هر چه روسیه بیشتر به حمایت آنها متکی باشد، ایران و کره شمالی در ازای آن بیشتر نصیب‌شان می‌شود. تهدیدها علیه صلح و امنیت جهانی را تشدید می‌شود؛ نه تنها در اروپا، بلکه در منطقه هند و اقیانوس آرام، در منطقه خاورمیانه و در سراسر جهان».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b9bdb668-b09c-400f-91f3-f60974d78a24"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات