728 x 90

آنتونی بلینکن: ما به‌دنبال توافقی قدرتمندتر از برجام هستیم

آنتونی بلینکن در ناتو
آنتونی بلینکن در ناتو

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در مقر ناتو اعلام کرد توپ در زمین رژیم ایران است و این کشور باید انتخاب کند می‌خواهد به تعهدات خود بازگردد یا خیر.
آنتونی بلینکن، روز چهارشنبه ۲۴مارس در پاسخ به سؤالی در خصوص رژیم ایران اعلام کرد که آمریکا با اروپا هم نظر است و آمادگی دارد دیپلماسی را پی بگیرد.
بلینکن در ادامه سخنانش افزود: ما به‌صورت واضح اعلام کرده‌ایم که مسیر برای دیپلماسی باز است. وقتی اتحادیه اروپا پیشنهاد داد که می‌خواهد تمام طرف‌های توافق هسته‌یی ایران را دور هم جمع کند تا ببینیم چطور می‌توان به اجرای تعهدات خود به برجام بازگردیم، ما پاسخ مثبت دادیم. اما تا به امروز این رژیم ایران بوده که تصمیم گرفته تعامل نکند.
وزیر امور خارجه آمریکا همزمان اعلام نمود که این کشور می‌خواهد به‌دنبال توافقی بلندمدت‌تر و قدرتمندتر از برجام با رژیم ایران دست یابد. که در توافق جدید موضوعاتی که به‌زعم واشنگتن مسأله‌ساز است یعنی برنامه موشکی و بالستیک و هم‌چنین فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران در منطقه هم مد نظر قرار گیرد.

این نخستین سفر وزیر امور خارجه دولت جدید آمریکا به اروپا است و در نشستها و مذاکرات خود با مقام‌های ناتو و اروپایی در خصوص موضوعات مختلف و گسترده‌یی بحث و تبادل نظر کرده است.(تلویزیون سی اسپین ۴فروردین)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8deabf64-4da9-48ee-82be-17c50263fe20"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات