728 x 90

رژیم آخوندی با اعدام محمد قبادلو و فرهاد سلیمی رکورد جدیدی از سبعیت و جنایت به‌جای گذاشت

اعدام محمد قبادلو و فرهاد سلیمی
اعدام محمد قبادلو و فرهاد سلیمی

شهید قیام محمد قبادلو در جریان قیام سال گذشته شماری از مزدوران سرکوبگر انتظامی را با خودرو زیر گرفت که منجر به هلاکت یکی از مأموران جنایتکار نیروی انتظامی که عازم سرکوب تظاهرات در شهر پرند کرج بودند گردید.

خبرگزاری حکومتی انتخاب ۱۲آبان ۱۴۰۱ نوشت:

«وی صراحتاً اعلام می‌کند اگر ۱۰مأمور دیگر هم همین الآن بیایند آنها را زیر خواهد کرد».

«محمد قبادلو در مسیر انتقال به محل وقوع جنایت برای بازسازی صحنه جرم نیز در ماشین اعلام می‌کند که اصلاً پشیمان نیستم و اگر باز هم برگردم این کار را تکرار می‌کنم».

(سایت انتخاب رژیم: ۱۳آبان ۱۴۰۱)

فرهاد سلیمی زندانی اهل سنت، پس از ۱۴سال حبس در زندان قزلحصار کرج اعدام شد. او در ۱۹بهمن‌ماه ۱۳۸۸ دستگیر و برای گرفتن اعترافات اجباری تحت شکنجه‌های شدید قرار گرفت.

فرهاد سلیمی همراه با ۶زندانی اهل سنت دیگر، داوود عبداللهی، ایوب کریمی، انور خضری، خسرو بشارت، کامران شیخه و قاسم آبسته در اسفندماه ۹۴ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به‌ریاست قاضی جنایتکار مقیسه به اعدام محکوم شدند.

۳هم‌پرونده فرهاد سلیمی شامل قاسم آبسته، داوود عبداللهی و ایوب کریمی در ماه‌های آبان و آذر و دی اعدام شدند. ۳هم‌پرونده دیگر او انور خضری، کامران شیخه و خسرو بشارت نیز زیر حکم اعدام قرار دارند.

اتهام فرهاد سلیمی و یارانش کیفردادن امام جماعت خامنه‌ای در مسجد خلفای راشدین در مهاباد در اثنای قیام در روز دانشجو در ۱۶ آذر ۱۳۸۸ بود.

آخوند مجیزگوی به هلاکت رسیده به‌نوشته سایت رژیمی رکنا در شهریور ۱۴۰۱ و گزارش المانیتور ۲۳آبان ۱۴۰۲ یک آخوند رژیمی سنی به‌نام عبدالرحیم تینا بوده است.

حکم اعدام فرهاد و هم‌پرونده‌ای‌هایش که اتهام‌ها و اعترافات اجباری را نپذیرفتند، در سال ۱۳۹۴ توسط دژخیم مقیسه(ناصریان) صادر و در خرداد ۱۳۹۷ توسط دژخیم صلواتی معروف به قاضی اعدام تأیید شد.

اعدام زندانی پس از ۱۴سال زندان یک جنایت هولناک ضدبشری است و سر مار ولایت خامنه‌ای ضحاک باید حساب آن را پس بدهد.

خبرگزاری فرانسه ۳بهمن ۱۴۰۲: «ایران مردی را (به‌اتهام) قتل یک پلیس در اعتراضات سال ۲۰۲۲ اعدام کرد... اعدام قبادلو تعداد کسانی را که به‌اتهام قتل یا سایر خشونت‌ها علیه پرسنل نیروهای امنیتی در جریان اعتراضات اعدام شده‌اند به ۸نفر می‌رساند». خبرگزاری فرانسه به‌نقل از گروه‌های حقوق‌بشری خاطرنشان کرد که رژیم آخوندی رکوردار اعدام در جهان به‌نسبت جمعیت است.

 

آسوشیتدپرس ۳بهمن ۱۴۰۲: «(رژیم) ایران یک زندانی دیگر را که در اعتراضات سراسری سال ۲۰۲۲ بازداشت شده بود اعدام کرد... بر اساس گزارش تلویزیون حکومتی، محمد قبادلو پس از آن‌که به‌اتهام کشتن یک پلیس و مجروح کردن ۵تن دیگر با زیر گرفتن آنها با خودروی خود در شهر پرند محکوم شده بود، اعدام شد... در ماه نوامبر، (رژیم) ایران میلاد زهره‌وند ۲۱ ساله را در شهر غربی همدان به‌دلیل تیراندازی و کشتن یکی از اعضای سپاه پاسداران در جریان اعتراضات بدار آویخت».

 

خبرگزاری رویترز ۳بهمن: «(رژیم) ایران روز سه‌شنبه مردی را به‌اتهام قتل یک افسر پلیس و مجروح کردن ۵نفر دیگر پس از زیر گرفتن آنها با خودرو در جریان اعتراضات سراسری سال ۲۰۲۲ اعدام کرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0784907c-0708-48dc-bf10-6f3afbe1aa20"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات