728 x 90

آمریکا و انگلستان تحریم‌هایی را علیه سرکردگان حوثیها اعمال کردند

تحریم حوثیهای یمن
تحریم حوثیهای یمن

سایت خزانه‌داری روز ۵بهمن نوشت: تحریم‌های ضدتروریستی ایالات متحده چهار فرد را از یمن هدف قرار می‌دهد.

سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا ۵بهمن:

ایالات متحده و بریتانیا رهبران نیروهای حوثی را به‌خاطر حمایت از اقدامات تروریستی هدف قرار می‌دهند.

واشنگتن - امروز، دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری (OFAC) تحریم‌هایی را علیه مقامات کلیدی نیروهای انصارالله، که معمولاً به‌عنوان حوثی‌ها شناخته می‌شوند، به‌دلیل حمایت آنها از اقدامات تروریستی که کشتی‌های تجاری را هدف قرار می‌دهند، اعمال کرد. اقدام امروز چهار نفر را هدف قرار می‌دهد که از حملات اخیر حوثی‌ها علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن، از جمله گروگان گرفتن خدمه غیرنظامی، حمایت کرده‌اند. همزمان با نامگذاری OFAC، بریتانیا نیز تحریم‌هایی را علیه این شخصیتهای کلیدی نیروهای حوثی اعمال می‌کند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «حملات تروریستی مداوم حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری و خدمه غیرنظامی آنها که به‌طور قانونی از دریای سرخ و خلیج عدن عبور می‌کنند، زنجیره‌های تأمین بین‌المللی و آزادی کشتیرانی را که برای امنیت، ثبات و رفاه جهانی حیاتی است، تهدید می‌کند. اقدام مشترک امروز با انگلستان نشان‌دهنده اقدام جمعی ما برای استفاده از اهرم تمام اختیارات برای متوقف کردن این حملات است»... .

مقامات نیروهای حوثی

از اکتبر ۲۰۲۳، حوثی‌ها موشکهای بالستیک و پهپادهای متعددی را علیه کشتی‌های عبور کننده از دریای سرخ و آبراه‌های اطراف پرتاب کرده‌اند که به چندین کشتی تجاری اصابت کرده و خسارت‌های قابل توجهی به بار آورده است... .

محمد العطیفی (العطیفی)، به‌اصطلاح «وزیر دفاع» حوثی، علناً اعلام کرده است که حوثی‌ها در پاسخ به هر اقدام فرضی که عملیات نگهبان رفاه به رهبری آمریکا علیه یمن انجام دهد، دریای سرخ را به قبرستان تبدیل کند. عملیات نگهبان رفاه، ائتلافی متشکل از ده کشور است که برای محافظت از کشتی‌های تجاری غیرنظامی در برابر حملات حوثی‌ها در دریای سرخ اعزام شده‌اند.

محمد فضل عبدالنبی (النبی) به‌اصطلاح «فرمانده» نیروهای دریایی حوثی‌ها است. النبی به همراه محمد العطیفی از کشتی گلکسی لیدر Galaxy Leader، کشتی ربوده شده توسط حوثی‌ها در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۳ بازدید کرد. النبی علناً متعهد شده است که به حملات خود علیه کشتی‌های عبوری از دریای سرخ ادامه دهد.

محمدعلی القدیری (القدیری)، به‌اصطلاح "رئیس نیروهای دفاع ساحلی"حوثی و"مدیر دانشکده نیروی دریایی حوثی ها" مأموریت داشت حملاتی را علیه کشتی‌ها در دریای سرخ انجام دهد. القدیری علناً تهدید کرده است که با استفاده از سلاحهای پیشرفته به ترافیک دریایی بین‌المللی در دریای سرخ حمله خواهد کرد و عملیات حمله حوثی‌ها به کشتی‌هایی را که در سراسر سواحل غربی یمن حرکت می‌کنند، گسترش خواهد داد.

محمد احمد الطالبی (الطالبی) که به‌عنوان به‌اصطلاح «مدیر تدارکات» نیروهای حوثی عمل می‌کند، تلاش‌های حوثی‌ها را برای قاچاق سلاح، موشک، پهپاد و قطعات مورد نیاز برای ساخت سامانه‌های تسلیحاتی به یمن رهبری می‌کند. الطالبی در نقش خود، محموله‌های تسلیحاتی را از طریق شبکه‌های قاچاق سپاه پاسداران ایران هماهنگ می‌کند و مستقیماً به تصمیم‌گیرندگان اصلی نیروهای حوثی پاسخ می‌دهد... .

پیامدهای تحریم‌ها

در نتیجه اقدام امروز، همه اموال و سود ناشی از اموال این اشخاص لیست‌گذاری شده فوق‌الذکر که در ایالات متحده هستند یا تحت مالکیت یا کنترل اشخاص آمریکایی هستند، مسدود شده و باید به OFAC گزارش شوند. …

 

سایت دولت انگلستان روز ۵بهمن نوشت:

انگلستان و آمریکا شخصیتهای کلیدی حوثی‌ها را به‌منظور محافظت از امنیت دریایی در دریای سرخ تحریم می‌کنند.

انگلستان و آمریکا امروز تحریم‌های هماهنگی را علیه حوثی‌ها اعمال کرده‌اند تا توانایی آنها برای انجام حملات به کشتیهای بین‌المللی در دریای سرخ را مختل کنند و صلح، ثبات و امنیت یمن را ارتقاء دهند.

چهار شخصیت کلیدی حوثی‌ها که در این حملات دخیل بودند مشمول مسدود شدن دارایی‌های بریتانیا، تحریم‌های تسلیحاتی و ممنوعیت سفر خواهند شد.

این اولین اقدام تحریمی علیه حوثی‌ها است که بین انگلستان و آمریکا از زمان آغاز حملات در دریای سرخ در ماه نوامبر، هماهنگ شده است. تحریم‌های قبلی علیه ۱۱فرد و ۲نهاد حوثی هم‌چنان به قوت خود باقی است. آن تحریم‌ها شامل سلطان زبین، رئیس امنیت حوثی‌ها می‌شود که در فوریه ۲۰۲۱ توسط سازمان ملل به‌دلیل رهبری کمپین دستگیری، بازداشت، شکنجه، خشونت جنسی و تجاوز جنسی علیه زنان فعال سیاسی در یمن تحریم شد.

وزیر خارجه دیوید کامرون گفت:

این تحریم‌ها پیام روشن ما را به حوثی‌ها در هفته‌های اخیر تقویت می‌کند. ما می‌توانیم توانایی آنها برای حمله به کشتیرانی بین‌المللی را کاهش دهیم. ما مصمم هستیم از آزادی دریانوردی محافظت کنیم. ما حرفهای خودمان را عملی خواهیم کرد.

ما با متحدان خود، به هدف قرار دادن کسانی که مسئول اقدامات غیرقابل قبول و غیرقانونی حوثی‌ها هستند، که جان دریانوردان بی‌گناه را به خطر می‌اندازد و ارسال کمک به مردم یمن را مختل می‌کند، ادامه خواهیم داد.

حوثی‌ها از زمان به دست گرفتن غیرقانونی قدرت در سال ۲۰۱۴، جنگ اقتصادی را به هزینه مردم عادی یمن به راه انداخته‌اند و نقض حقوق‌بشر متعددی را علیه مردم یمن انجام داده‌اند - از جمله حملات نوبه‌ای و بی‌رویه به غیرنظامیان، عضوگیری کودک سربازان و محدود کردن حقوق و آزادی‌های زنان.

حوثی‌ها با ادامه حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ، ارسال کمکهای حیاتی به یمن را که متکی به واردات مواد غذایی است، به خطر می‌اندازند. کمکهای بریتانیا به ۱۰۰۰۰۰نفر از مردم یمن در هر ماه کمک می‌کند، مقررات تحریم‌های یمن ما شامل یک معافیت بشردوستانه برای محافظت از این کار حیاتی است.

کسانی که اکنون در معرض اقدام بریتانیا هستند عبارتند از:

  • محمد فضل عبدالنبی – فرمانده نیروی دریایی حوثی
  • محمدعلی القدیری – رئیس نیروی دفاع ساحلی حوثیها
  • محمد احمد الطالبی – دستیار وزیر دفاع در امور تدارکات و رئیس اداره تدارکات
  • محمد العطیفی – وزیر دفاع حوثیها

این افراد هم‌چنین مشمول ممنوعیت سفر هستند و نمی‌توانند وارد بریتانیا شوند.

اقدام امروز هم‌چنین پس از حملات ۱۱ و ۲۲ ژانویه علیه تعدادی از اهداف در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن به رهبری آمریکا و انگلستان با حمایت هلند، کانادا، بحرین و استرالیا انجام می‌شود.

این اقدام هم‌چنین پس از دیدار وزیر خارجه کامرون و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه رژیم ایران در مجمع جهانی اقتصاد امسال صورت می‌گیرد که در آن وزیر کامرون به صراحت اعلام کرد که حملات حوثی‌ها به کشتیرانی در دریای سرخ غیرقانونی و غیرقابل قبول است و از ایران خواست از نفوذ خود بر حوثی‌ها برای جلوگیری از تهدیدهای بیشتر استفاده کند... .

 

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه ۵بهمن نوشت: دولت انگلستان: محمد فاضل عبدالنبی، فرمانده نیروی دریایی حوثی‌ها و محمدعلی القادیری رئیس نیروی دفاع ساحلی حوثی‌ها و محمد ناصر العطیفی، وزیر دفاع حوثی‌ها را هدف تحریم‌ها قرار داد.

انگلستان روز پنجشنبه اعلام کرد که ۴نفر را تحت نظام تحریم‌ها علیه یمن به‌دلیل حملات حوثی‌ها در دریای سرخ تحریم کرده است.
ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلستان روز دوشنبه گفت که دولت، تحریم‌های جدیدی را در این هفته اعلام خواهد کرد که حمایت مالی حوثی‌ها برای حملات به کشتیرانی در دریای سرخ را هدف قرار خواهد داد.

 

بیانیه مطبوعاتی متیو میلر، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا - آمریکا و انگلستان مقامات نظامی حوثی را تحریم کردند.

سایت وزارت‌خارجه آمریکا ۵بهمن ۱۴۰۲

ایالات متحده به اقدامات خود ادامه می‌دهد تا حوثی‌ها را به‌دلیل حملات غیرقانونی و بی‌پروا به کشتی‌ها در دریای سرخ و خلیج عدن مورد حسابرسی قرار بدهد. امروز، آمریکا به‌طور مشترک با انگلستان، تحریم‌هایی را علیه چهار مقام نظامی انصارالله که معمولاً به‌عنوان حوثی‌ها شناخته می‌شوند، که از حملات اخیر حوثی‌ها حمایت کرده‌اند اعمال می‌کند.

حملات تروریستی حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری و خدمه غیرنظامی آنها در دریای سرخ و خلیج عدن، زنجیره تأمین بین‌المللی را مختل کرده و حقوق و آزادیهای کشتیرانی را نقض کرده است. آمریکا متعهد به حفاظت از تجارت تجاری بین‌المللی است و در کنار متحدان و شرکای خود از امنیت این آبراه‌های حیاتی محافظت می‌کند... .

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b82c9f22-d020-4e71-af01-f7cd935d9f00"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات