728 x 90

آمریکا به درخواست امیرعبداللهیان برای سفر به واشنگتن پاسخ منفی داد

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا
متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز دوشنبه سوم مهر در جلسه بریفینگ وزارت‌خارجه گفت درخواست حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، برای سفر به واشنگتن، پایتخت آمریکا، رد شده است.

خبرنگار: با توجه به محدودیت‌های سفر، اگر درخواست کند به واشنگتن برود؟ با توجه به این‌که گزارشهایی مبنی بر این‌که آنها چنین درخواستی را مطرح کرده‌اند، دولت بایدن چه چیزی را در نظر می‌گیرد که شاید علامت مثبتی به‌عنوان گامی دیگر برای کاهش تنش باشد؟

متیو میلر: می‌خواستم بگویم به نظر می‌رسد شما این را به‌عنوان یک فرضیه در نظر می‌گیرید. و در واقع، این چیزی است که اتفاق افتاده است. آنها این درخواست را مطرح کردند و وزارت امور خارجه آن را رد کرد. ما موظفیم به مقامات ایرانی و دیگر مقامات دولتهای خارجی اجازه دهیم برای کار سازمان ملل به نیویورک سفر کنند. اما ما تعهدی نداریم که به آنها اجازه دهیم به واشنگتن دی. سی سفر کنند و با توجه به بازداشت غیرقانونی شهروندان آمریکایی از سوی ایران، با توجه به حمایت دولتی [رژیم]ایران از تروریسم، ما عقیده داشتیم که در این مورد اجابت آن درخواست ضروری نیست.

(بریفینگ وزارت‌خارجه ـ متیو میلر سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا ـ ۳مهر )

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6045e03e-78b4-4d1d-8395-238e33405c67"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات