728 x 90

آمار قربانیان کرونا در ۳۱۷ شهر بیش از ۴۱ هزار و۲۰۰ نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

وزارت بهداشت رژیم اعلام کرد شمار مبتلایان در ۲۴ساعت گذشته به ۱۹۵۸تن رسید

که بالاترین رقم در ۳۳روز گذشته است

  • خانم مریم رجوی با انزجار از اظهارات سردمداران رژیم در مورد تقصیر مردم خوزستان در شیوع کرونا گفت عامل اصلی گسترش کرونا نظام منحوس ولایت فقیه است که با پنهان‌کاری، چپاولگری، بی‌کفایتی و تبعیض، ایران را به مرکز صدور کرونا در خاورمیانه تبدیل کرد.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۱۷شهر ایران از ۴۱۲۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۴۶۵نفر، در اصفهان به ۲۴۹۰نفر، در تهران به ۶۸۸۵نفر، در چهارمحال بختیاری به ۳۵۰نفر، در خوزستان به ۲۳۶۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۱۱۰نفر، در لرستان به ۱۱۰۵نفر، در مازندران به ۲۵۳۵نفر و در همدان به ۱۱۶۵نفر رسیده است.

با برگرداندن زحمتکشان بر سر کار، در فقدان حداقل امکانات بهداشتی و درمانی، شمار مبتلایان به کرونا هر روز افزوده می‌شود. وزارت بهداشت رژیم امروز اعلام کرد که در ۲۴ساعت گذشته شمار مبتلایان به ۱۹۵۸تن رسیده است که بیشترین رقم در ۳۳روز گذشته است.

زالی رئیس ستاد کرونا در تهران اعلام کرد در ۲۴ساعت گذشته در تهران ۲۷۳بیمار جدید در بیمارستان بستری شده‌اند. این طبعاً بخش ناچیزی از مبتلایان جدید در تهران است. از این پیش‌تر دکتر یونسیان عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران آمار واقعی را ۲۰برابر آمار رسمی دانسته و گفته بود : «اگر بپذیریم که فقط ۲۰درصد موارد بستری می‌شوند و فقط از نصف آنها تست گرفته می‌شود و فقط نیمی از این تستها مثبت است، می‌توان گفت آمار واقعی حدوداً ۲۰برابر آن چیزی است که گزارش می‌شود».(ستاره صبح ۶اردیبهشت) هم‌چنین دکتر محبوب‌فر عضو کمیته کرونا خاطرنشان کرده بود که تبعات منفی تصمیم دولت در برداشتن محدودیتها در هفته سوم اردیبهشت در موج دوم شروع کرونا خود را نشان خواهد داد.(وطن امروز ۹اردیبهشت) اکنون زالی رئیس ستاد کرونا در تهران تصریح می‌کند که «شرایط کلان‌شهرها از جمله تهران را ما شرایط شکننده باید تلقی کنیم».

در زاهدان نیز معاون دانشگاه علوم پزشکی از افزایش بی‌سابقه مبتلایان در استان سیستان و بلوچستان در ۲۴ساعت گذشته، خبر داد.(تلویزیون رژیم ۲۳اردیبهشت)

در خوزستان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در مورد کثرت بیماران گفت: «بیمارستانهای رازی، طالقانی، یک بخش بیمارستانهای میلاد و امیرالمومنین و یک بلوک بیمارستان سینای اهواز به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است».(همشهری ۲۳اردیبهشت)

در حالی‌که کرونا در خوزستان بیداد می‌کند سردمداران رژیم، مردم را مقصر جلوه می‌دهند. دژخیم علی ربیعی سخنگوی روحانی امروز گفت: «علت اصلی شیب صعودی در خوزستان تجمع مردم در مراسم‌های عزاداری و عروسی و تعطیل نکردن تجمعات است و اگر به همین سیاق جلو برویم مواجه ما با یک اپیدمی جدید، مواجه بعدی خواهد بود.( خبرگزاری پاسداران ۲۴اردیبهشت) نمکی وزیر بهداشت رژیم درباره وضعیت خوزستان گفت: «خیز این بیماری درست بعد از بازگشایی‌ها اتفاق افتاد...در خود شهر اهواز به‌خصوص حاشیه شهر به‌دلیل تراکم جمعیتی و عدم رعایت و یک مقدار هم فرهنگ قبیله‌ای عشیره‌ای در رفت و آمدها و برگزاری مراسم و عزا و عروسی و عدم رعایت پروتکلها عامل اصلی این شیوع شده » است.( تلویزیون رژیم ۲۳اردیبهشت)

خانم مریم رجوی با انزجار از اظهارات سردمداران رژیم در مورد تقصیر مردم خوزستان در شیوع کرونا گفت عامل اصلی گسترش کرونا نظام منحوس ولایت فقیه است که با پنهان‌کاری، چپاولگری، بی‌کفایتی و تبعیض، ایران را به مرکز صدور کرونا در خاورمیانه تبدیل کرد به‌نحوی که حتی با ارقام سراپا دروغ رژیم، شمار قربانیان کرونا در ایران از مجموعه قربانیان در بقیه کشورهای خاورمیانه با ۴۰۰میلیون جمعیت بسا بیشتر است. در مورد چپاولگری و غارت و دزدی آخوندها گزارش مجلس ارتجاع درباره قاچاق در سالهای ۹۵ و ۹۶ به‌مبلغ ۲۵میلیارد دلار یک نمونهٔ گویاست. طبق گزارش مجلس رژیم بیش از ۹۵درصد قاچاق «در قالب رویه‌های رسمی از مبادی رسمی صورت می‌پذیرد» و حجم قاچاق، بیش از ۳۵درصد کل واردات را تشکیل می‌دهد. مقاومت ایران بارها اعلام کرده است که قاچاقهای کلان که ابعاد واقعی آن بسا بیشتر از ارقام مجلس آخوندهاست، تماماً توسط باندهای حکومتی صورت می‌گیرد و خامنه‌ای و پاسداران بالاترین سهم را در آن دارند.

خانم رجوی افزود: این آن روی سکهٔ فقر و مسکنت مردم و فقدان حداقل امکانات در خوزستان و سیستان و بلوچستان و دیگر شهرها و مناطق ایران برای مقابله با کروناست.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹( ۱۳می ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ad155333-988f-420a-902c-06d57887ba44"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات