728 x 90

حمله نخعی راد به پزشکیان: فرماندهی نیروهای مسلح و اعلام جنگ وظیفه خامنه‌ای است، نه رئیس‌جمهور

نخعی راد، عضو مجلس ارتجاع
نخعی راد، عضو مجلس ارتجاع

نخعی راد، عضو مجلس ارتجاع روز ۱۱مهر، با انتقاد شدید از اظهارات اخیر پزشکیان، رئیس‌جمهور نظام، اعلام کرد: فرماندهی کل نیروهای مسلح و اعلام جنگ و صلح برعهده رهبری است و رئیس‌جمهور صلاحیت اعلام آمادگی برای کنار گذاشتن سلاح را ندارد».

این انتقادها پس از آن مطرح شد که پزشکیان در جریان سفر خود به آمریکا و در مصاحبه‌یی با خبرنگاران گفته بود ایران در صورت زمین گذاشتن سلاح توسط اسراییل، آماده است سلاحهای خود را نیز زمین بگذارد.

نخعی راد تأکید کرد که چنین اظهاراتی، برخلاف اصول و قوانین جمهوری اسلامی است و نشان‌دهنده ضعف در سیاست‌گذاری خارجی است. وی هم‌چنین هشدار داد که این‌گونه موضع‌گیریهای نسنجیده می‌تواند دشمنان را به حمله تشویق کند و تألماتی برای نظام و جبهه مقاومت به همراه داشته باشد.

علاوه بر این، نخعی راد به انتصاب ظریف به‌عنوان معاونت راهبردی رئیس‌جمهور اعتراض کرد و آن را برخلاف قوانین نظام دانست. وی اظهار داشت که انتصاب افرادی با تابعیت مضاعف نه‌تنها غیرقانونی است، بلکه به اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی لطمه می‌زند.

نخعی راد تأکید کرد که پزشکیان دیگر تنها یک پزشک نیست، بلکه رئیس‌جمهور است و باید جایگاه این مسئولیت بزرگ را در نظر داشته باشد. وی در پایان از پزشکیان خواست که از اظهارات فی‌البداهه خودداری کرده و شأن جایگاه ریاست‌جمهوری را حفظ کند تا از دست رفتن بیشتر سرمایه اجتماعی نظام جلوگیری شود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0912b354-2acf-45cf-9a8a-19560f7418e5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات