728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۰۵هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۰۵هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

 

  •  معاون وزارت بهداشت: بیش از ۶۰هزار مراجعه روزانه سرپایی و نزدیک به ۴۰۰۰بستری کرونایی به‌صورت روزانه گزارش‌شده است
  • ایسنا: در تهران و ۲۵ استان دیگر موارد بستری و فوت افزایش یافته، شهرهای قرمز از ۱۲۰ به ۲۴۷شهر رسیده و شهر آبی نداریم
  • دانشگاه پزشکی اهواز: در شبانه‌روز گذشته ۷هزار بیمار کرونایی به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند
  • دانشگاه پزشکی مشهد: موارد مثبت کرونا طی۲هفته اخیر از ۵ به ۵۰ تا ۵۵٪ رسیده و روزانه ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰بیمار کرونا داریم
  • روزنامه حکومتی مستقل: آمار بستریها تا ۵برابر افزایش یافته و تصاعدی در حال افزایش است. تبعات بی‌عملی سر باز کرده و یک میلیون نفر در خطر بستری هستند بهشت زهرا ظرفیت پذیرش فوتی کرونایی بیش از ۲۰۰نفر در روز را ندارد 

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر شنبه، ۲۳بهمن۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۵۰۵هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. آمار جان‌باختگان در آذربایجان شرقی به ۱۷۴۴۸نفر، آذربایجان غربی به ۱۹۰۲۸نفر، در اردبیل به ۶۴۵۵نفر، در اصفهان به ۳۵۰۵۰نفر، در ایلام به ۴۸۳۸نفر، در بوشهر به ۵۶۵۹نفر، در تهران به ۱۱۸۰۵۵نفر، در خراسان جنوبی به ۴۵۱۱نفر، در خراسان رضوی به ۴۰۵۷۵نفر، در خراسان شمالی به ۶۵۰۸نفر، در خوزستان به ۳۰۴۳۵نفر، در زنجان به ۴۸۸۰نفر، در سمنان به ۶۶۶۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۳۹۳۵نفر، در فارس به ۱۹۲۰۰نفر، در قزوین به ۵۹۷۴نفر، در قم به ۱۳۵۹۵نفر، در کردستان به ۸۳۱۷نفر، در کرمان به ۱۳۶۳۲نفر، در کرمانشاه به ۹۴۵۴نفر، در گلستان به ۱۰۹۷۰نفر، در گیلان به ۱۷۴۶۰نفر، در لرستان به ۱۶۶۵۰نفر، در مازندران به ۱۸۲۹۰نفر، در هرمزگان به ۸۴۲۰نفر و در همدان به ۹۳۳۸نفر رسیده است.

 

سعید کریمی معاون وزارت بهداشت گفت: «بیش از ۶۰هزار مراجعه حضوری سرپایی کرونا و نزدیک به چهار هزار مورد بستری بیماران کووید۱۹ به‌صورت روزانه در مراکز درمانی کشور گزارش‌شده است» (ایسنا ۲۳بهمن۱۴۰۰).

خبرگزاری حکومتی ایسنا امروز نوشت: در هفته سوم بهمن‌ماه ۱۴۰۰، افزایش بارز بستری و فوت ناشی از کرونا در تهران و ۲۵ استان دیگر مشاهده می‌شود. بر اساس اعلام وزارت بهداشت شهرهای قرمز کرونایی از ۱۲۰ به ۲۴۷ افزایش یافته؛ به‌طوری که رنگ آبی از نقشه کرونایی کشور حذف شده است.

در خوزستان، سرپرست دانشگاه پزشکی اهواز گفت: «در شبانه‌روز گذشته ۷هزار بیمار کرونایی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند در حال حاضر ۷۰۰بیمار بستری هستند که ۲۰۰نفر در ICU هستند» (ایسنا ۲۳بهمن۱۴۰۰).

در اصفهان، بنا به اعلام دانشگاه پزشکی ۱۴شهرستان قرمز و ۸شهرستان نارنجی هستند و هیچ شهرستان آبی و زردی وجود ندارد (خبرگزاری نیروی قدس ۲۳بهمن ۱۴۰۰). ۹۴۳نفر در شبانه روز گذشته، در استان (به جز کاشان و آران و بیدگل) به کرونا مبتلا شدند. ۱۱۷۹نفر بستری هستند که ۱۵۵نفر از آنها در ICU نگهداری می‌شوند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۲۳بهمن۱۴۰۰).

در سمنان، استاندار سمنان با تأکید بر این‌که در ۲۴ساعت گذشته، ۹۶۰نفر به بیمارستانها مراجعه کردند گفت مراجعات نسبت به هفته گذشته، ۱۳ و بستریها۶۲ درصد افزایش داشته است (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۳بهمن۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، دانشگاه پزشکی مشهد اعلام کرد: با افزایش آسانسوری مبتلایان و بستری‌شدگان مواجهیم. در۲ هفته مراجعات و موارد مثبت از پنج درصد به ۵۰ تا ۵۵درصد رسیده است. روزانه ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰مبتلا به کرونا داریم (ایرنا ۲۳بهمن۱۴۰۰).

در قم، رئیس دانشگاه پزشکی قم گفت: «از ۵۷۳ آزمایش کرونا ۳۰۹مورد مثبت شد و در شبانه روز گذشته هشت تَن جان خود را از دست دادند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۳بهمن۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی مستقل امروز نوشت: «تبعات بی‌عملی مقابل اومیکرون اکنون سر باز کرده است و راه فراری برای آن نمی‌توان متصور بود، مخصوصاً این‌که اکنون یک میلیون نفر در خطر بستری کرونایی قرار گرفته‌اند و امکانات بیمارستانی پاسخگوی این حجم انبوه بیماران نخواهد بود و تعداد فوتی‌های می‌تواند بیشتر از این افزایش یابد. مسئولان بهشت زهرا اذعان داشته‌اند که ظرفیت پذیرش فوتی‌های کرونا تا ۲۰۰نفر در روز است و کادر کفن و دفن از ظرفیت بیشتر برخوردار نیست. آمار بستریها نسبت به روزهای گذشته تا ۵برابر افزایش یافته و آمار به‌صورت تصاعدی هر لحظه در حال افزایش است».

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۳بهمن۱۴۰۰ (۱۲فوریه۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dbf075a9-bf87-4823-a01f-0cded4498eb6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات