728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۴۵هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۴۵هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

 

  • زالی: ۹۰درصد بستریها واکسن نزده‌اند. احتمال ابتلای واکسینه نشده‌ها پنج برابر، بستری شدن ۲۹برابر و مرگ ۱۱برابر است
  • خبرگزاری نیروی قدس: نسبت به اولین روز هفته ابتلا۳۰درصد و بستری روزانه ۳۶.۸۲درصد افزایش داشته، پیک ششم نزدیکتر از چیزی است که ما فکر می‌کنیم
  • دانشگاه پزشکی قزوین: مرگ و میر کرونا نسبت به دیروز ۲برابر و موارد قطعی ابتلا ۴۲درصد افزایش داشته است
  • دانشگاه پرشگی کرمانشاه: ۲۰۱بستری در ۲۴ساعت گذشته بستریهای استان را به ۱۰۸۴نفر رساند که ۲۱۹نفر در ICU هستند
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: علاوه بر ۱۷۷۹ بستری، ۳۱۵نفر درICU و ۵۴نفر وصل به ونتیلاتور و ۲۱نفر در ۲۴ساعت گذشته جان باختند

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۹مهر ۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۴۵هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۵۹۶۸نفر، در البرز به ۱۳۰۳۸نفر، در اصفهان به ۲۹۷۹۰نفر، در ایلام به ۴۲۲۸نفر، در تهران به ۱۰۴۳۷۶نفر، در خراسان رضوی به ۳۶۵۵۵نفر، در خوزستان به ۲۷۲۸۵نفر، در فارس به ۱۵۹۸۴نفر، در قزوین به ۴۹۵۴نفر، در کردستان به ۷۰۵۷نفر، در کرمانشاه به ۸۰۰۴نفر، در گیلان به ۱۵۵۷۵نفر، در لرستان به ۱۴۹۱۵نفر، در مازندران به ۱۶۶۲۵نفر، در مرکزی به ۸۱۴۸نفر، در هرمزگان به ۷۵۷۰نفر و در همدان به ۸۳۶۸نفر رسیده است.

 

خبرگزاری نیروی قدس امروز نوشت: «رشد ۳۰درصدی نرخ ابتلا به کرونا نسبت به اولین روز هفته نشان می‌دهد پیک ششم از آنچه فکر می‌کنیم به ما نزدیک‌تر است. نباید این روند را نادیده گرفت. ۱۴۰۸۷مورد ابتلا در یک روز در واقعه دومینوی تغییر معنادار آمارها در بخش‌های بعدی آمارها را مثل تعدادبستری روزانه را نیز به حرکت در آورده است تا رشدی معادل ۳۶.۸۲ درصد به خود دیده و رقم ۲۱۴۴مورد را ثبت کرده باشد».

 

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «۹۰درصد بستری شدگان مبتلا کرونا واکسن نزده‌اند. احتمال مبتلا افرادی که واکسن نزده‌اند پنج برابر، احتمال بستری شدن ۲۹برابر و مرگ میرشان ۱۱برابر افراد واکسینه شده است» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۹ مهر۱۴۰۰).

در قزوین، رئیس دانشگاه پزشکی از جهش دوباره آمار مرگ‌ومیر کرونایی و موارد قطعی مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: «مرگ و میر کرونا نسبت به روز گذشته ۲برابر شده و موارد قطعی ابتلا به کرونا ۴۲درصد افزایش داشته است» (خبرگزاری نیروی قدس ۹ مهر۱۴۰۰).

 

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «علاوه بر این‌که ۱۷۷۹نفر مبتلا به کرونا بستری می‌باشند. تعداد ۵۴نفر هم وصل به دستگاه ونتیلاتور و ۳۱۵نفر در بخشICU بستری هستند. در ۲۴ساعت گذشته نیز ۲۱نفر جان باختند» (خبرگزاری نیروی قدس ۹ مهر۱۴۰۰).

 

در اصفهان، رؤسای دانشگاههای پزشکی اصفهان و کاشان اعلام کرد: در ۲۴ساعت گذشته ۴۲۱بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان، بستری شدند. در حال حاضر ۲۴۱۱نفر بستری که از این تعداد ۴۰۱نفر در بخش ICU نگهداری می‌شوند. در ۲۴ساعت گذشته نیز ۲۲نفر فوت کردند (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۹ مهر۱۴۰۰).

 

در فارس، معاون دانشگاه پزشکی شیراز با اشاره به بستری ۲۷۷بیمار جدید طی ۲۴ساعت گذشته، گفت: «مجموع بیماران بستری مبتلا به کرونا، ۲۱۲۹نفر که از این تعداد، ۲۱۹بیمار به‌دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۹ مهر۱۴۰۰).

 

در کرمانشاه، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «در شبانه روز گذشته ۲۰۱بیمار جدید بستری شدند. هم‌اکنون ۱۰۸۴بیمار مبتلا به کرونا بستری که از این تعداد ۲۱۹بیمار در ICU هستند و ۳۸نفر هم حالشان وخیم است» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۹ مهر۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۹ مهر۱۴۰۰ (اول اکتبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/065c5846-e100-4d34-8df3-99d07be9c0c2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات