728 x 90

سازمان بهداشت جهانی: نباید سویه اومیکرون را یک‌ سویه خفیف طبقه‌بندی کرد

تدروس آدهانوم رئیس سازمان جهانی بهداشت
تدروس آدهانوم رئیس سازمان جهانی بهداشت

رئیس سازمان جهانی بهداشت درباره «خفیف» دانستن سویه اُمیکرون با توجه به رکورد بی‌سابقه مبتلایان در جهان هشدار داد.

مقام‌های سازمان بهداشت جهانی اعلام کردند با آن که به‌نظر می‌رسد سویه اومیکرون ویروس کرونا بیماری کمتری نسبت به سویه دلتا ایجاد می‌کند و خطر شدت بیماری بر اثر ابتلا به آن در افراد جوان و مسن کاهش یافته است، اما نباید آن را به‌عنوان یک‌ سویه «خفیف» طبقه‌بندی کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تدروس آدهانوم گبریسوس روز پنج‌شنبه، ۱۶دی، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «در حالی که به‌نظر می‌رسد امیکرون عوارض خفیف‌تری در مقایسه با سویه دلتا به‌ویژه در افراد واکسینه‌شده ایجاد می‌کند، این به آن معنا نیست که آن را باید به‌عنوان سویه خفیف کووید۱۹ طبقه‌بندی کرد».

به گفته گبریسوس، امیکرون نیز در حال کشتن مردم در سراسر جهان است و بیمارستانها مملو از بیمارانی است که به این ویروس مبتلا شده‌اند.

رئیس سازمان جهانی بهداشت در ادامه از ثبت رکوردهای جدید در پی همه‌گیری امیکرون در جهان به‌عنوان یک «سونامی بزرگ و پرسرعت» نام برد که نظام سلامت و بهداشت در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داده است.

بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت، طی یک هفته گذشته حدود ۹.۵ میلیون مورد جدید ابتلا به امیکرون به این سازمان گزارش‌شده که در مقایسه با هفته پیش از آن ۷۱درصد افزایش یافته، این در حالی است که به‌گفته رئیس این سازمان، آمار واقعی به‌دلیل تعطیلات کریسمس و سال نو بیش از موارد اعلام‌شده است.

اولین مورد تاییدشده آزمایشگاهی شناخته‌شده امیکرون اواسط آبان در آفریقای جنوبی شناسایی شد.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، شدت عوارض این ویروس کمتر از سویه دلتا است، اما میزان سرایت‌پذیری آن بسیار بیش از سویه‌های قبلی است، تا جایی که این ویروس طی هفته‌های گذشته به سویه غالب در اروپا و آمریکا تبدیل شده است.

وزارت بهداشت ایران درباره شمار مبتلایان به این ویروس، هر از چندگاه آمارهایی را اعلام می‌کند. بر اساس آخرین آماری که ۶دی منتشر شد، ابتلای ۴۳نفر در ۱۲استان کشور تأیید شده بود.

با این حال مقامات بهداشتی شمار واقعی مبتلایان را با توجه به سرایت‌پذیری بالای این ویروس بیش از موارد شناسایی شده می‌دانند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5241f85e-265e-49dc-b6fc-b3fa23d2c9f1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات