728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۸شهر کشور از ۱۲۰هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۸شهر کشور از ۱۲۰هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

وزارت بهداشت: ۲۵۱قربانی در ۲۴ساعت گذشته، ممکن است تعداد قربانیان روزانه تا ۶۰۰نفر برسد

  • وزارت بهداشت شمار قربانیان ۲۴ساعت گذشته را ۲۵۱نفر و شمار بیماران وخیم را ۴۴۸۲نفر ذکر کرد که از ابتدای شیوع کرونا در ۸ماه گذشته بی‌سابقه و بالاترین رقمها است
  • دبیر انجمن داروسازان تهران: تعداد بسیار محدودی ماسک با قیمت مصوب ۱۳۰۰تومان در داروخانه‌ها توزیع شده که ۱۰۰ تا ۲۰۰عدد است.
  • حریرچی: جریمه کسانی که ماسک نمی‌زنند توسط نیروهای پلیس و بسیج اعمال خواهد شد که دارای کارت شناسایی هستند
  • دانشگاه علوم پزشکی مرکزی: در ۲۴ساعت گذشته ۱۶مورد فوتی داشتیم ظرفیت مراکز درمانی تکمیل شده همه فشار بر کادر درمان است توان آنها به انتها رسیده و این روند عاقبت خوبی ندارد

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۲۰مهر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۵۸شهر از۱۲۰هزار و ۸۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۴۲۴۳نفر، در آذربایجان غربی به ۳۳۱۷نفر، در البرز به ۳۳۰۱نفر، در اردبیل به ۱۴۰۶نفر، در اصفهان به ۶۱۹۴نفر، در ایلام به ۹۹۰نفر، در بوشهر به ۱۴۵۵نفر، در تهران به ۲۸۸۰۱نفر، در خراسان رضوی به ۹۰۸۰نفر، در قزوین به ۱۱۵۶نفر، در قم به ۵۱۹۰نفر، در کهگیلویه و بویر احمد به ۸۵۴نفر، در لرستان به ۵۲۹۸نفر، در مرکزی به ۱۶۰۵نفر و در همدان به ۳۲۰۳نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم در آمار مهندسی شده خود، شمار قربانیان در ۲۴ساعت گذشته را ۲۵۱نفر و شمار بیماران وخیم را ۴۴۸۲نفر ذکر کرد که از ابتدای شیوع کرونا در ۸ماه گذشته بی‌سابقه و بالاترین رقمها است. وی هم‌چنین گفت: در هفته سوم مهر ماه، میانگین بروز موارد بستری در کشور در هر صد هزار نفر، ۱۵.۱۹ و متوسط مرگ و میر ۲۰.۲ در هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش‌شده که در برخی استانها مانند قم، نرخ بروز بستری و مرگ و میر دارای اختلاف بسیار زیاد با میانگین کشوری است» (ایرنا ۲۰مهر).

حریرچی، معاون وزارت بهداشت رژیم «وضعیت بسیار نگران‌کننده‌ای داریم. در تهران تعداد بستریهای ۱۷۵ تا ۲۰۰درصد بیشتر از میزان ترخیصی هایمان هست. کسانی که می‌خوابند مدت بیشتری می‌مانند در بعضی از استانهای مثل لرستان، کردستان، اصفهان، آذربایجان غربی هم‌چنین وضعیتی داریم... این موج سوم‌مان ممکن است به میزان مرگ‌های حدود۵۵۰ تا ۶۰۰ تا روزانه برسیم» (تلویزیون رژیم ۱۹مهر) وی هم‌چنین گفت: «در مورد نحوه جریمه افراد عادی که ماسک نمی‌زنند، جریمه این افراد به واسطه کارت ملی و شماره موبایل خواهد بود. جریمه‌ها توسط نیروهای پلیس و بسیج اعمال خواهد شد که دارای کارت شناسایی هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر۲۰مهر). در همین حال دری، دبیر انجمن داروسازان تهران گفت: «به‌صورت قطره‌چکانی تعداد بسیار محدودی از ماسک با قیمت مصوب یعنی ماسک ۱۳۰۰تومانی در داروخانه‌ها توزیع شده است که در حد ۱۰۰ تا ۲۰۰عدد است و کفاف میزان مصرف را نمی‌دهد» (ایسنا ۲۰مهر).

در تهران، توکلی، معاون ستاد کرونا ابتلا و فرسودگی کادر درمان، افزایش تعداد مبتلایان و مشکلات اقتصادی بیمارستانها در پی کاهش درآمد و افزایش هزینه‌های ناشی از ارائه خدمات به بیماران کرونایی را از مشکلات بخش درمان ذکر کرد و گفت: تاکنون ۱۷درصد از کادر درمان بیمارستانها و مراکز درمانی استان تهران مبتلا شده‌اند و ۴۵نفر» فوت کرده‌اند (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۰مهر).

طبرسی، عضو کمیته ستاد کرونا در تهران گفت: «وضعیت ما نه تنها در تهران بلکه در کل کشور بحرانی است. عبور از بحران کرونا و پایان دادن به آمار بالای فوتی‌ها در شرایط فعلی نیازمند تعطیلی ۲ تا ۳هفته‌یی است» (سایت الف ۲۰مهر).

زارعیان، رئیس هیأت‌مدیره نظام پرستاری تهران گفت: «طی چند ماه اخیر بیش از هزار پرستار درخواست خروج از کشور را داشتند. عدم دریافت به موقع و دقیق پاداش کرونا، بی‌تدبیری در زمینه حفظ منابع انسانی، عدم جذب نیروهای ۸۹ روزه از اصلی‌ترین دلایل مهاجرت پرستاران است زیرا وعده‌های زیادی در زمینه معیشت پرستاران داده شده است اما تاکنون هیچ اقدام مؤثری صورت نگرفته که می‌تواند جای نگرانی داشته باشد» (سایت ناطقان –رژیم۱۹مهر)

در مرکزی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۱۶مورد فوتی در استان مرکزی گزارش‌شده است... ظرفیت مراکز درمانی تکمیل شده و مراکز دولتی جوابگو نیستند. همه فشار بر کادر درمان است توان آنها به انتها رسیده و این روند عاقبت خوبی ندارد» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۹مهر).

در کرمانشاه، استاندار گفت: «۴۵شهرستان کشور در شرایط کاملاً پرخطر قرار دارند که ۶شهرستان آن در استان کرمانشاه قرار دارد و این بسیار نگران‌کننده است. در مهرماه امسال رکوردهای تعداد بستری و تعداد فوت در بحران کرونا شکسته شد» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۹مهر).

در لرستان، استاندار گفت: «هیچ تخت خالی نداریم چون امکانات ما در لرستان ضعیف است و اگر کسی نیاز به بستری داشته باشد امکانات ما جوابگو نیست و این همان کابوسی بود که از آن هراس داشتیم» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۰مهر). وی هم‌چنین گفت: «آمار مرگ و میر در لرستان رو به افزایش است و به‌ویژه در سه چهار روز اخیر این افزایش با شیب تندی به سمت بالا در حرکت است. تخت‌های“ ICU ”نیز تکمیل شده‌اند و اگر کسی نیاز داشته باشد احتمال مرگ خیلی بالا خواهد رفت» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۰مهر).

درکرمان، معاون دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: «روز گذشته متأسفانه ۱۶۵بیمار بستری در سیرجان بستری هستند که دیگر تخت خالی نداریم و پرسنل ما اعم از پزشک و پرستار خسته هست» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۰مهر)

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰مهر۱۳۹۹ (۱۱ اکتبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/47dc9e32-d6e7-4352-8371-e41bc5a1a1fe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات