728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۲۹۷شهر بیش از ۳۴۷۰۰نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

افزایش آمار جان‌باختگان در سیستان و بلوچستان و اعدام زندانیان در آستانه رمضان در شهرهای مختلف

مریم رجوی: اعدامها مبین درماندگی و وحشت رژیمی است که برای کنترل جامعه انفجاری راهی جز سرکوب و قهر نمی‌یابد

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز، جمعه ۵اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان فاجعه کرونا در ۲۹۷شهر ایران از ۳۴۷۰۰نفر بیشتر شده است. خبرها از سیستان و بلوچستان حاکی از افزایش چشمگیر تعداد قربانیان است که آمار واقعی آن معین نیست اما طی شبانه‌روز گذشته دست‌کم ۹۰نفر بر تعداد جان‌باختگان افزوده شده است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به۱۱۳۰ نفر، در آذربایجان شرقی به ۱۳۴۸نفر، در تهران به ۵۸۷۰نفر، در خراسان رضوی به ۲۷۷۵نفر، در خراسان شمالی به ۳۷۵نفر، در زنجان به ۴۷۵نفر، در سمنان به ۵۷۵نفر، در کردستان به ۵۹۰نفر، در لرستان به ۷۹۵نفر و در همدان به ۸۸۶نفر رسیده است. آمار سایر استانها به این ارقام افزوده می‌شود.

 

در شرایطی که رژیم به پنهان‌کاری و آمارسازیهای مجعول ادامه می‌دهد، زالی رئیس ستاد کرونا در تهران گفت: «از ابتدای شیوع بیماری تاکنون حدود ۵۸هزار بیمار کرونایی را در تهران بستری کردیم»(عصر ایران ۵اردیبهشت).

 

وزیر بهداشت رژیم پس از شرکت در اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت گفت: «ما هنوز در نیمه راه هستیم ممکن است خدایی نکرده در دقایق آخر گلهای سهمگینی وارد دروازه ما بشود و ما مغلوب و مقهور در گوشه‌یی از جهان سرافکنده بمانیم».

 

علی اکبری نماینده مجلس ارتجاع از شیراز گفت: «روند شیوع بیماری کرونا در استان فارس طی ۱۰روز گذشته سیر صعودی داشته است. این نگرانی وجود دارد که کادر درمان و پزشکی با توجه به طولانی شدن بیماری دچار فرسودگی و خستگی شوند» (انتخاب ۵اردیبهشت).

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم امروز هشدار داد که ممکن است «دوباره از نظر اپیدمی با پیک دومی مواجه شویم که ممکن است شدیدتر باشد» و اگر فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشود «می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد».

 

در حالی‌که خامنه‌ای و روحانی مردم را به سرکار می‌فرستند ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی روز گذشته در نامه‌یی به روحانی«هر گونه تعجیل در بازگشایی غیرضروری و غیرقابل کنترل مکانهای تجمع از قبیل اماکن مذهبی، مدارس، دانشگاهها... را موجب گسترش بیماری و آسیب جان و سلامت مردم و هدر رفتن زحمات گذشته و فرسودگی کادر درمانی کشور خواند» (ایسنا ۴اردیبهشت).

 

آمار رژیم از مبتلایان و قربانیان، حتی سخرهٔ رسانه‌های خود رژیم را برانگیخته است. یکی از آنها امروز نوشت: «چه کسی مقصر است، مردم، رسانه‌های بیگانه یا خود مسئولان که از روز آغاز بیماری ناهماهنگی در اظهاراتشان موج می‌زند، چطور امکان دارد برخی از مقامات بهداشتی از جمله رئیس ستاد مبارزه با کرونا در تهران هر روز خبر از افزایش مبتلایان در تهران بدهد یا استانداران مازندران و خوزستان از رشد چشمگیر ابتلا بگویند آنوقت هر روز تعداد مبتلایان کاهش یابد.... دکتر زالی روز گذشته اعلام کرد ۶هزار مشکوک به کرونا به بیمارستانها مراجعه کرده‌اند، اگر فرض بگیریم تنها یک ششم این تعداد مبتلا بوده‌اند در آن صورت باید تمام ۱۰۳۰ مبتلا امروز (اعلام شده از سوی وزارت بهداشت) تنها متعلق به تهران باشند و آمار ابتلا در بسیاری از شهرها نه تنها نزولی که به صفر رسیده باشد» (روز نو ۵اردیبهشت).

 

در همین حال آخوند میرباقری عضو مجلس خبرگان آخوندی و رئیس «فرهنگستان علوم اسلامی» یکی از نگرانی‌های رژیم از کرونا را رواج فضای مجازی ذکر کرد و گفت: «خطرناک‌ترین پدیده در جهان پساکرونا این است که جامعه بشری را به فضای حکمرانی مجازی ببرند؛ فضایی که حکمرانی آن در دست قدرتهای بزرگ است، مدیریتش به‌صورت شبکه‌یی در جهان اداره می‌شود و ما هم کاربران آن هستیم.... آموزش استفاده از فضای مجازی در دو ماه اخیر بیش از چند سال گذشته است». وی «بر لزوم اجرای طرح‌های بزرگ برای مقابله با این توطئه ابر قدرتها تأکید کرد» (سایت جهاد دانشگاهی ۵اردیبهشت).

 

وضعیت در زندانها هم‌چنان وخیم است و هر روز خبر از مبتلا شدن شماری دیگر از زندانیان به کرونا و افزایش خطرات جانی برای آنها می‌رسد. اما رژیم به‌جای آزادی زندانیان به روند اعدامها شتاب داده است. در روزهای اخیر شماری از زندانیان در زندانهای سقز، سنندج، کرمانشاه، زاهدان، شیراز، دستگرد اصفهان و گوهردشت اعدام شدند.

 

خانم مریم رجوی گفت: ارتکاب چنین جنایاتی آن هم در آستانهٔ ماه رمضان که همه مسلمانان به‌عنوان ماه بخشایش و رحمت به آن احترام می‌گذارند، مبین درماندگی و وحشت رژیمی است که برای کنترل جامعه انفجاری راهی جز سرکوب و قهر نمی‌یابد. رژیم گمان می‌کند با وحشی‌گری بی‌حد و حصر راه خیزش‌های بنیان‌کن را می‌بندد. اما این بر ظرفیت انفجاری جامعه می‌افزاید.

خانم رجوی بار دیگر تأکید کرد شورای امنیت ملل ‌متحد باید رژیم را وادار به آزاد کردن زندانیان کند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ (۲۴ آوریل ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/944ad680-64b2-4579-933d-b8541e1662a3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات