728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۸۰هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۸۰هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

 

  • توکلی: در تهران با افزایش موارد سرپایی مواجهیم. تا دو هفته آینده بستری افزایش می‌یابد. از بروز یک جهش می‌ترسیم.
  • دانشگاه پزشکی یزد: جواب تست تعدادی از کارگران هندی در یزد نوع جهش‌یافته هندی کالیفرنیایی است. افراد دیگری مثبت شدند که کرونای هندی تلقی می‌شوند.
  • خبرگزاری نیروی قدس: در گیلان موج چهارم پیش‌روی می‌کند، ۶۲۰بستری داریم که در۲۴ساعت گذشته ۱۰۰نفر اضافه شده است.
  • دانشگاه پزشکی شیراز: ۱۸۷۹بیمار کرونایی بستری و ۲۹۵بیمار در ICU، هستند و در ۲۴ساعت گذشته ۲۴بیمار جان باختند.
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: به جز منطقه کاشان هم‌چنان ۲۱۰۴بیمار بستری هستند. ۳۶۷بیمار در ICU و طی ۲۴ساعت اخیر ۲۴بیمار جان باختند.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۱۷اردیبهشت۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۸۰هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۱۴۷۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۰۴۴۳نفر، در البرز به ۷۴۶۸نفر، در اصفهان به ۱۸۴۴۵نفر، در بوشهر به ۲۹۱۹نفر، در تهران به ۶۴۸۵۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۲۳۰۰نفر، در خراسان رضوی به ۱۷۳۶۰نفر، در خوزستان به ۱۷۲۴۹نفر، در سمنان به ۴۹۳۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۶۴۵۱نفر، در فارس به ۸۸۵۲نفر، در قزوین به ۳۲۵۹نفر، در کرمانشاه به ۵۶۱۴نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۱۹۹نفر، در گیلان به ۹۷۰۱نفر، در لرستان به ۱۱۵۶۸نفر، در مازندران به ۱۱۵۸۰نفر، در هرمزگان به ۳۲۶۵نفر، در همدان به ۶۳۳۳نفر و در یزد به ۴۸۴۲نفر رسیده است.

 

در تهران، توکلی، معاون ستاد کرونا در تهران گفت: «اکنون روزانه بیش از ۱۰هزار مراجعه سرپایی به مراکز درمانی داریم. تعداد بستریهای روزانه حدود ۱۴۰۰نفر است. کماکان در پیک بیماری هستیم و شاید تا یک ماه آینده از این وضعیت خلاصی پیدا نکنیم. در حال حاضر با افزایش موارد سرپایی مواجه هستیم و تا دو هفته آینده هم موارد بستری بیمارستانی افزایش خواهد یافت. در واقع شاید روند افزایشی شدید نباشد اما کاهش محسوسی در موارد بستری و سرپایی در پایتخت نخواهیم داشت. در تهران به قله بیماری رسیده‌ایم، موضوعی که از آن می‌ترسیم بروز یک جهش از بیماری است؛ البته هنوز جهش ایرانی کرونا شناسایی نشده است اما با توجه به تشدید و تسریع زنجیره انتقال ویروس، احتمال جهش جدید هم وجود دارد» (ایسنا ۱۷اردیبهشت۱۴۰۰).

در یزد، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «جواب تست تعدادی از کارگران هندی در یزد نوع جهش‌یافته هندی کالیفرنیایی است. یازده نمونه به تهران ارسال شده که بخشی از آنها جهش‌یافته هندی کالیفرنیایی شناسایی شده بودند. طبیعتاً افراد دیگری هم که کرونا مثبت شدند کرونای هندی تلقی می‌شوند» (تابناک ۱۷اردیبهشت۱۴۰۰).

در فارس، معاون دانشگاه پزشکی شیراز، گفت: «هم اکنون ۱۸۷۹بیمار کرونا ویروس در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۹۵بیمار به‌دلیل وخامت وضعیت جسمی در ICU، هستند. با جان باختن ۲۴بیمار بر اثر کرونا در روز گذشته تعداد جان‌باختگان به ۴۱۸۶نفر رسید» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۷اردیبهشت۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: ۱۲۰۷بیمار جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ساعت اخیر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه شناسایی شد. در حال حاضر ۲۱۰۴بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند، ۳۶۷نفر در ICU هستند. طی ۲۴ساعت اخیر نیز ۲۴بیمار جان خود را از دست داده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۷اردیبهشت۱۴۰۰).

در البرز، رئیس دانشگاه پزشکی اعلام کرد: با مرگ ۱۶بیمار کووید۱۹ شمار جان‌باختگان به ۳۶۷۲نفر در البرز رسیده و در ۲۴ساعت گذشته ۱۵۰بیمار بدحال نیز در بیمارستانها بستری شدند» (ایسنا ۱۷اردیبهشت۱۴۰۰۰).

در گیلان، «موج چهارم کرونا هم‌چنان پیش‌روی می‌کند و ۶۲۰بیمار کرونایی در حال حاضر در بیمارستانهای استان بستری هستند. . ۱۰۰نفر از مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در ۲۴ساعت گذشته به این آمار افزوده شده‌اند و ۱۱۰بیمار نیز به‌دلیل وخامت حالشان در بخش ICU بستری هستند» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۷اردیبهشت۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۷اردیبهشت۱۴۰۰ (۷ مه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2700c044-1461-42bf-93dc-e3f3fc437e05"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات