728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۳۹شهر از ۲۶۱هزار و ۴۰۰نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۳۹شهر از ۲۶۱هزار و ۴۰۰نفر گذشت

وزارت بهداشت جان‌باختگان ۲۴ساعت گذشته را ۴۵۳نفر، بالاترین رقم در ۵ماه گذشته اعلام کرد

 

  • به گزارش وزارت بهداشت تنها ۴۹۷هزار و ۴۱۸نفر یعنی کمتر از ۶ دهم درصد جمعیت واکسینه شده‌اند.
  • روزنامه آفتاب یزد: تعلل در ورود و تزریق واکسن و بالارفتن ساعتی آمار از دست رفتگان باعث غلیان خشم جامعه می‌شود.
  • دانشگاه پزشکی اهواز: بیش از ۱۵۰۰بیمار در بخشهای عادی و بیش از ۴۰۰بیمار در ICU بستری هستند. به‌دلیل کثرت بیماران مجبوریم به کادر درمان مرخصی ندهیم که باعث فرسودگی آنها می‌شود
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: ۲۵۰۲بستری، ۳۸۴نفر در ICU و ۳۸فوت شده در ۲۴ساعت گذشته در استان اصفهان
  • دانشگاه پزشکی البرز: در ۲۴ساعت گذشته ۳۴بیمار کووید۱۹ فوت شدند و مجموع جان‌باختگان به ۳۲۹۶نفر رسیده است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۲اردیبهشت۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۳۹شهر از ۲۶۱هزار و ۴۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۰۷۱۸نفر، در آذربایجان غربی به ۹۸۱۸نفر، در البرز به ۶۶۶۸نفر، در اردبیل به ۳۲۵۷نفر، در اصفهان به ۱۷۰۶۰نفر، در ایلام به ۲۶۹۶نفر، در بوشهر به ۲۶۷۴نفر، در تهران به ۵۹۸۰۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۶۵۹۰نفر، در خوزستان به ۱۵۸۰۴نفر، در زنجان به ۲۸۷۰نفر، در سمنان به ۴۶۲۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۵۹۴۶نفر، در فارس به ۷۸۵۷نفر، در قزوین به ۲۹۹۴نفر، در قم به ۹۰۵۵نفر، در کردستان به ۴۵۵۷نفر، در کرمان به ۵۸۷۴نفر، در گلستان به ۶۶۵۵نفر، در گیلان به ۹۱۵۱نفر، درلرستان به ۱۰۹۹۸نفر، در مازندران به ۱۱۰۲۵نفر، در مرکزی به ۵۴۳۳نفر، در هرمزگان به ۳۰۱۰نفر و در همدان به ۵۸۸۳نفر رسیده است.

 

سخنگوی وزارت بهداشت در آمار مهندسی شده امروز، جان‌باختگان ۲۴ساعت گذشته را ۴۵۳نفر، یعنی بالاترین رقم در ۱۴۶روز گذشته و بیماران وخیم را ۵۰۳۹نفر یعنی بالاترین رقم در ۱۱۱روز گذشته اعلام کرد و افزود: «۳۰۱شهر کشور در وضعیت قرمز، ۹۵شهر در وضعیت نارنجی، ۴۵شهر در وضعیت زرد و ۷شهر در وضعیت آبی قرار دارند» (ایرنا ۲ اردیبهشت۱۴۰۰).

 

به‌رغم روند فزاینده مبتلایان و قربانیان، در اثر سیاست‌های جنایتکارانه و چپاولگرانه خامنه‌ای و روحانی، تنها ۶ دهم درصد جمعیت واکسینه شده‌اند. مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد: «تا روز گذشته ۴۹۷هزار و ۴۱۸نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۴۳هزار و ۷۸۴نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲ اردیبهشت۱۴۰۰). یک روزنامه حکومتی نوشت با «تعلل عمدی در ورود و تزریق واکسن و بالارفتن ساعتی آمار از دست رفتگان» اجازه ندهید «خشم جامعه بیشتر از این غلیان کند و به شیب تند غیرقابل کنترل برسد. استیضاح این و آن دردی دوا نکرده و بر آلام آنها خواهد افزود» (آفتاب یزد ۲ اردیبهشت۱۴۰۰).

در اصفهان، شمار مبتلایان هم‌چنان روبه افزایش است و به‌گفته سخنگوی دانشگاه پزشکی «۲۵۰۲ بیمار کرونایی بستری هستند، از این تعداد ۳۸۴بیمار در ICU هستند و در ۲۴ساعت اخیر ۳۸بیمار در مراکز درمانی جان خود را از دست دادند». شهرضا به‌گفته مدیر شبکه بهداشت شهر «به وضعیت فراتر از قرمز رسیده است و مجبور به افزایش دو برابری کادر درمانی شده و حتی اتاق پرستار و پزشک نیز به مرکز درمانی اضافه شده» است (خبرگزاری حکومتی مهر ۲ اردیبهشت۱۴۰۰).

در فارس، به گزارش روابط عمومی دانشگاه پزشکی شیراز شمار بیماران کرونایی بستری به ۲۵۳۹نفر افزایش یافت که از این تعداد، ۳۳۶بیمار در ICU، هستند و در ۲۴ساعت گذشته ۲۸تن از آنها باخته‌اند (وبسایت دانشگاه ۲ اردیبهشت۱۴۰۰).

در البرز، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۳۴بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در استان به ۳۲۹۶نفر رسیده است» (ایسنا ۲ اردیبهشت۱۴۰۰).

در خوزستان معاون دانشگاه پزشکی اهواز از پرشدن بیمارستانها در شهرستانها خبر داد و گفت: «تعداد بیماران در مسجدسلیمان، ایذه، شوش و اندیمشک زیاد است، به‌نحوی که مجبوریم به کادر درمان مرخصی ندهیم و از همه ظرفیت استفاده کنیم که باعث خستگی و فرسودگی پرسنل می‌شود. اکنون در بخش‌های عادی بیمارستانها بیش از ۱۵۰۰بیمار و در ICU بیش از ۴٠٠بیمار کرونایی بستری هستند» (ایسنا ۲ اردیبهشت۱۴۰۰).

در آذربایجان شرقی، رئیس دانشگاه پزشکی تبریز گفت: «۱۶۰۶ بیمار کرونایی بستری هستند، که نسبت به بیشترین بستریها در پیک‌سوم در آبان ماه گذشته هشت درصد افزایش یافته است. در ۲۴ساعت گذشته ۳۰۶بیمار کرونایی بستری شدند که بیشترین رقم در سال جاری است. هم‌چنین ۲۳نفر طی این مدت جان خود را از دست دادند. ۳۰۴بیمار در icu به ونتیلاتور وصل هستند که هر لحظه ممکن است دچار مشکل شوند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲ اردیبهشت۱۴۰۰).

در لرستان، «دبیر ستاد کرونا با اشاره به ثبت ۱۰۹۵ ابتلای جدید و ۱۳فوتی در ۲۴ساعت گذشته گفت تمامی شهرستانهای لرستان در وضعیت قرمز قرار دارند و ۱۳۰۲بیمار بستری هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲ اردیبهشت۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، استاندار گفت: «میزان ابتلا، بستری و فوتی‌های کرونا در چند روز اخیر روند فزاینده و صعودی داشته است. روز گذشته ۳۶۸نفر مبتلا و ۲۶نفر فوتی در استان داشته‌ایم که این آمار جای نگرانی دارد» (ایسنا ۲ اردیبهشت۱۴۰۰).

در همدان، سخنگوی دانشگاه پزشکی از ٢١بیمار فوت شده در ۲۴ساعت گذشته خبر داد و گفت در همین فاصله ٢۶۵بیمار جدید در بخش عادی و ٢۵بیمار در ICU بستری شده‌اند (خبرگزاری حکومتی مهر ۲ اردیبهشت۱۴۰۰).

در اردبیل رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۱۱۰بیمارجدید بستری و ۹نفر فوت شدند» (ایسنا ۲ اردیبهشت۱۴۰۰)

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲ اردیبهشت۱۴۰۰ (۲۲ آوریل۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/03cb14fd-779a-4394-a8df-b61a1c1063e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات