728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۴۰۴هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۴۰۴هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

 

  • معاون قرارگاه پدافند زیستی رژیم: روسیه ماهی۲میلیون واکسن اسپوتنیک در ایران تولید می‌کند، همه‌اش را هم می‌برد!
  • فرماندار تویسرکان: با توجه به شرایط کرونا آرامستان فعلی شهرستان کمتر از یک سال دیگر برای دفن اموات پر می‌شود.
  • دانشگاه پزشکی ابن سینا همدان: تعدادی از بیماران را به سالن صخره نوردی در نزدیکی بیمارستان بعثت منتقل کنیم.
  • بیمارستان شهدای دهلران: تخت خالی برای بیماران نداریم. هم‌اکنون با کمبود واکسن در استان مواجهیم.
  • ستاد کرونا در سمنان: روز سیاه کرونایی رقم خورد؛ در ۲۴ساعت گذشته ۱۱بیمار کرونایی فوت کردند. این یک روز رکورد است.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۱۳شهریور۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۰۴هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۴۴۷۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۴۲۵۸نفر، در اردبیل به ۵۰۵۰نفر، در البرز به ۱۱۸۰۳نفر، در اصفهان به ۲۶۶۹۰نفر، در ایلام به ۳۹۴۸نفر، در بوشهر به ۴۶۱۹نفر، در تهران به ۹۵۰۹۶نفر، در خراسان رضوی به ۳۰۸۳۵نفر، در خوزستان به ۲۴۹۱۱نفر، در سمنان به ۵۸۵۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۱۹۰۵نفر، در فارس به ۱۴۴۷۴نفر، در کردستان به ۶۳۲۷نفر، در کرمان به ۱۰۴۹۷نفر، در کرمانشاه به ۷۰۷۸نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۹۸۴نفر، در گیلان به ۱۳۹۸۰نفر، در لرستان به ۱۳۹۶۰نفر، در هرمزگان به ۷۰۲۰نفر، در همدان به ۷۸۰۸نفر و در یزد به ۶۹۵۳نفر رسیده است.

 

رئیسی جلاد ۶۷ در جلسه ستاد کرونا در وحشت از خشم مردم نسبت به کارشکنی سردمداران رژیم و شخص خامنه‌ای در تأمین واکسن «بر لزوم اطلاع‌رسانی درست و دقیق» در مورد واکسن تأکید کرد و مدعی شد «این‌که واکسن داخلی در مقایسه با انواع وارداتی آن کمترین عوارض را دارد، می‌تواند برای مردم در مقابله با تبلیغات بدخواهان اطمینان خاطر و آرامش به همراه داشته باشد».

در همین حال کریمی‌نیا، معاون قرارگاه پدافند زیستی رژیم در اعترافی تکان‌دهنده گفت: «روس‌ها به‌درستی با شرکت اکتوور قرارداد بسته‌اند تا واکسن اسپوتنیک در ایران تولید و به روسیه تحویل شود نه ایران! در واقع روسیه برای تولید واکسن برون‌سپاری کرده است. به‌طور نمونه قرارداد تولید ۲میلیون دوز واکسن اسپوتنیک در ماه در ایران بین شرکت اکتوورکو و اسپوتنیک روسیه بسته و در سطح گسترده رسانه‌یی و به همه کشور اعلام می‌شود که به‌زودی ماهی ۲میلیون دوز واکسن اسپوتنیک را به بازار ایران عرضه می‌کنیم اما در تیرماه رئیسی، معاون بهداشتی وزارتخانه اعلام می‌کند که روس‌ها سر ما کلاه گذاشتند. چرا به مراجع بین‌المللی شکایت نمی‌کنید؟ چرا واقعیت را به مردم نمی‌گویید؟» (ایسنا ۱۳شهریور۱۴۰۰).

پاسدار سلامی سرکرده سپاه پاسداران گفت: «خیلی‌ها دوست داشتند که ما در این شرایط بیماری به سوی دشمنانمان دست دراز کنیم و نیازهایمان را به اونها ارجاع بدهیم و از اونها کمک بخواهیم در حالی که ما به اونها بی‌اعتماد هستیم ما نمی‌توانیم سلامت جامعه‌مان را به‌دست دشمنانی بسپاریم که استفاده از سلاحهای بیولوژیک جزیی از استراتژی مواجهه اونها با دشمنانشان است» (تلویزیون رژیم ۱۲شهریور۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «طی ۲۴ساعت گذشته ۳۸نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. ۲۱۶۴مورد بیمار کرونایی بستری هستند، که ۳۱۴نفر از آنها در ICU بستری هستند» (ایسنا ۱۳شهریور۱۴۰۰).

در همدان، فرماندار تویسرکان گفت: «با توجه به شرایط فعلی و بیماری کرونا متأسفانه آرامستان فعلی شهرستان کمتر از یک سال دیگر برای دفن اموات پر می‌شود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۳شهریور۱۴۰۰). معاون دانشگاه پزشکی ابن سینای همدان از نبودن تخت بیمارستانی در استان خبر داد و گفت: «برای حل این مشکل از بیمارستانهای صحرایی استفاده می‌کنیم. هماهنگی‌های لازم برای استفاده از ظرفیت سالن صخره نوردی که در نزدیکی بیمارستان بعث است انجام شده تا تعدادی از بیماران را به آنجا منتقل کنیم» (ایسنا ۱۳شهریور۱۴۰۰).

در ایلام، رئیس بیمارستان شهدای دهلران گفت: «تخت خالی برای بیماران نداریم. هم‌اکنون با کمبود واکسن در استان مواجهیم. هر روز بر تعداد بستریها، مبتلایان و فوتی‌ها در استان افزوده می‌شود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۳شهریور۱۴۰۰).

در کرمانشاه، با ثبت ۱۶مورد مرگ در شبانه روز گذشته، رکورد جان‌باختگان کرونا شکسته شد (خبرگزاری صدا و سیما رژیم۱۳شهریور۱۴۰۰).

در سمنان، ستاد کرونا در استان اعلام کرد: «روز سیاه کرونایی رقم خورد؛ در ۲۴ساعت گذشته ۱۱بیمار مبتلا به کرونا فوت کردند. این میزان مرگ در یک روز رکورد محسوب می‌شود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۳شهریور۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۳شهریور۱۴۰۰ (۴ سپتامبر ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a91a03ff-2e05-4ac4-83f7-d95c383ba4c8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات