728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۹۷هزار نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۹۷هزار نفر بیشتر است

در سومین هفته سیاه، در اثر سیاست‌های جنایتکارانه و چپاولگرانه خامنه‌ای در ۲۴ساعت گذشته بیش از ۲۱۰۰تن جان باختند.

 

  • بهشت زهرا: ۴۰درصد فوتیهای کشور در بهشت زهرا تدفین شده و ۱۲ هزار نفر هم بعد از تغسیل به نقاط دیگر منتقل شده‌اند.
  • ایرنا: کردستان دوباره رکورد زد، شمار بیماران روزانه از ۵۰۰نفر فراتر رفت، از ۹۰۰ تخت ۸۵۰ تخت اشغال شده است.
  • دانشگاه پزشکی اردبیل: وضعیت قرمز ادامه دارد ظرفیت بیمارستانها تکمیل است و چند روز آینده شاهد افزایش فوتی‌هستیم.
  • دانشگاه تربیت مدرس: حدود ۳۰۰۰دانشجو واکسن کرونا دریافت کردند که دستور آمد واکسیناسیون دانشجویان متوقف شود.
  • دانشگاه پزشکی آبادان: با کمبود شدید کپسول اکسیژن مواجه هستیم. دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان طالقانی آبادان و بیمارستان ولیعصر خرمشهر از کار افتاده و برای تأمین اکسیژن بیماران به بیش از ۲۰۰کپسول اکسیژن نیاز است.
  • دانشگاه پزشکی کرمانشاه: مبتلایان در مرداد نسبت به تیر ۲۴۹درصد و بستریها ۱۳۶درصد افزایش یافته است.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۹ شهریور۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۹۷هزار نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۴۲۴۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۳۹۱۳نفر، در اردبیل به ۴۹۵۰نفر، در البرز به ۱۱۵۷۳نفر، در اصفهان به ۲۶۱۷۰نفر، در ایلام به ۳۹۰۸نفر، در بوشهر به ۴۵۵۹نفر، در تهران به ۹۳۱۹۶نفر، در خراسان جنوبی به ۳۶۰۶نفر، در خراسان رضوی به ۲۹۴۳۵نفر، در خراسان شمالی به ۵۲۲۴نفر، در خوزستان به ۲۴۴۰۶نفر، در زنجان به ۳۹۷۰نفر، در سمنان به ۵۷۸۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۱۷۶۵نفر، در فارس به ۱۴۱۲۷نفر، در قم به ۱۱۱۰۵نفر، در کردستان به ۶۲۲۷نفر، در کرمان به ۱۰۲۹۸نفر، در کرمانشاه به ۶۹۶۸نفر، در گلستان به ۹۴۴۰نفر، در گیلان به ۱۳۶۴۰نفر، در لرستان به ۱۳۸۱۰نفر، در مازندران به ۱۵۴۰۰نفر، در هرمزگان به ۶۸۷۵نفر و در یزد به ۶۸۳۳نفر رسیده است.

در تهران، مدیرعامل بهشت زهرا گفت: «۴۰درصد متوفاهای کرونایی کشور در بهشت زهرا تدفین شدند و ۱۲هزار نفر هم بعد از تغسیل به اقصاء نقاط کشور منتقل شده‌اند. ظرفیت تدفین روزانه در بهشت زهرا در شرایط عادی بین ۱۶۰ تا ۱۸۰نفر است این ظرفیت در صورت بحران تا ۲۴۰نفر هم قابل افزایش بود اما در کرونا گاهی تا ۲.۵ برابر ظرفیت کار شد. آمبولانس‌ها و سالن تطهیر در این ایام در سه شیفت کار کردند و حقیقتاً بهشت زهرا بدون تعطیلی است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۹ شهریور۱۴۰۰).

مدیر مرکز بهداشت دانشگاه تربیت مدرس اعلام کردم: «حدود ۳۰۰۰دانشجو واکسن کرونا دریافت کردند که دستور آمد واکسیناسیون دانشجویان متوقف شود!» (سلامت نیوز ۹ شهریور۱۴۰۰).

در خوزستان، معاون دانشگاه پزشکی آبادان گفت: با توجه به حجم بالای بستریهای بیمارستانهای جنوب غرب خوزستان و رطوبت بالای هوا دستگاه‌های اکسیژن ساز بیمارستانی جوابگوی نیاز بیماران نیست و با کمبود شدید کپسول اکسیژن مواجه هستیم. دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان طالقانی آبادان و بیمارستان ولیعصر خرمشهر از کار افتاده و برای تأمین اکسیژن بیماران به بیش از ۲۰۰ کپسول اکسیژن نیاز است» (ایرنا ۹ شهریور۱۴۰۰). معاون دانشگاه پزشکی اهواز گفت: هم‌چنان بستری در خوزستان بالا است و به تبع آن تعداد مرگ بیشتر خواهد بود» (ایسنا ۹ شهریور۱۴۰۰).

در آذربایجان شرقی، دانشگاه پزشکی تبریز گفت: «در سه روز گذشته تزریق واکسن نداشتیم و امروز سه‌شنبه نیز به‌دلیل کمبود واکسن، دوز اول در سطح استان تزریق نمی‌شود. کرونا در آذربایجان شرقی روزانه جان ۲۶نفر را می‌گیرد و روزانه بین ۳۵۰ تا ۳۸۰بیمار جدید کرونایی بستری می‌شوند و اکنون در مجموع بیش از ۱۸۰۰بیمار کرونایی بستری هستند» (ایرنا ۹ شهریور۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۳۰بیمار کرونایی دیگر فوت کردند. بستریها به ۲۰۸۱نفر رسیده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۸ شهریور۱۴۰۰).

در کرمانشاه، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «میانگین تعداد مبتلایان به کرونا در استان در مرداد نسبت به تیر ۲۴۹درصد و میانگین تعداد بستریها ۱۳۶درصد افزایش یافته است. در هفته اول شهریور نسبت به مرداد تعداد مبتلایان ۲۶درصد و تعداد بستریها ۵۷درصد افزایش را نشان می‌دهد» (ایسنا ۹ شهریور ۱۴۰۰).

در کردستان، ایرنا نوشت: «دیروز کرونا در کردستان دوباره رکورد زد، شمار بیماران مبتلای روزانه از ۵۰۰نفر فراتر رفت، رکورد قبلی بالای ۴۰۰نفر بود. از ۹۰۰ تختی که در مراکز درمانی به بستری کرونا اختصاص یافته، تاکنون ۸۵۰تخت اشغال شده است. در راهروهای بیمارستان هم تختهای کرونا را جای داده‌اند» (ایرنا ۹ شهریور۱۴۰۰).

در اردبیل، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «شاهد تداوم وضعیت قرمز کرونایی و تکمیل ظرفیت بیمارستانهای استان هستیم. در چند روز آینده شاهد افزایش فوتی‌های کرونایی در استان» خواهیم بود (خبرگزاری حکومتی مهر ۹ شهریور۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۹ شهریور۱۴۰۰ (۳۱اوت۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/820a0c36-e2f3-43ea-bbdf-1394cea554be"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات