728 x 90

ليبي,قيام هاي خاورميانه,

آموزش زرهی رزمندگان لیبی

-

انقلابیون لیبی یک تانک نیروهای قذافی را تصرف کردند - آرشیو
انقلابیون لیبی یک تانک نیروهای قذافی را تصرف کردند - آرشیو
ارتش آزادیبخش ملی لیبی خود را برای فتح طرابلس آماده می‌کند، نبردهای سختی در پیش است، رزمندگان آموزشهای خود را ارتقا داده و اکنون آموزش تانک و زرهی می‌بینند، سلاحهایی که از نیروهای قذافی به غنیمت گرفتند.

در شهر زنتان در مرکز جبل غربی رزمندگان با تمام توان برای نبرد آتی آماده می‌شوند. در این محل کارگاه اصلی تجهیزات نظامی قرار دارد، زرهی و تانکهایی که انقلابیون از گردانهای قذافی به غنیمت گرفته‌اند، در این محل آماده و تجهیز می‌شوند. غنایم مهمترین منبع تسلیح انقلابیون است. بعد از آماده‌سازی، این خودروهای زرهی به صحنه اصلی نبرد یا به خطوط اصلی دفاعی شهر فرستاده می‌شوند.

یک رزمنده: «ما این غنایم را از ارتش معمر قذافی گرفته‌ایم. ما به شهروندان معمولی برای بکارگیری این تسلیحات آموزش می‌دهیم. آنها فعال هستند و انشاءالله به‌خوبی آموزش می‌بینند».

گزارشگر: این جوان یکی از کسانی است که رانندگی تانک را آموزش دیده است. هر چه بر تعداد غنایم افزوده می‌شود، تعداد هنرجویان نیز افزایش می‌یابد. ولی همه می‌خواهند در صحنه‌های آزادسازی کشور از دست گردانهای قذافی شرکت داشته باشند. همه این جوانان شور و شوق فراوانی برای بکارگیری خودروهای زرهی در میدان نبرد دارند.

چیز دارای اهمیتی در تمام شهرهای منطقه جبل غربی وجود ندارد. همه در این‌جا، چه ساکنان و چه رزمندگان، از نظر گردانهای قذافی فرقی با هم ندارند و این مانع نمی‌شود که انقلابیون ”جبل“ برای حفاظت از شهرهای آزاد شده و اهالی آن‌جا احتیاط‌های لازم را به خرج ندهند. زیرا حفاظت از آنها حفاظت از انقلاب لیبی در منطقه ”جبل“ است و ”جبل غربی“ پایه اساسی انقلاب لیبی است. آزادسازی شهرها به‌معنی پشت سر گذاشتن بحران نیست و بیشتر شهرهای آزاد شده هم‌چنان در زیر آتش گردانهای قذافی قرار دارند.

یک خانم سالخورده: «من از طرابلس می‌آیم. از قلعه و تنمی نیز رد می‌شدیم از جوانب مختلف آن‌جا را می‌کوبیدند. انقلابیون عبور ما را تأمین کردند».
یک مرد: «نه آب است و نه چیزی، همه‌اش بمباران است. همه‌اش کشته و مجروح است».
یک خانم: «به من نگو از کجا می‌آییم، فرزندم! از طرابلس می‌آیم».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/269060dd-a1cc-4eec-a283-244a98707c6b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات