728 x 90

آغاز روند افزایش قیمت نان

افزایش قیمت نان
افزایش قیمت نان

رژیم غارتگر خامنه‌ای در راستای سیاست گران کردن مواد مصرفی پایه مردم، اکنون به گران کردن نان، آخرین جز سفرهٔ معیشت مردم، رو آورده است.

 

خبرگزاری حکومتی ایلنا ۱۶مهر ضمن اعتراف به این چپاول رژیم، در گزارشی به گوشه‌هایی از این فاجعه اذعان کرد. بخشهایی از این گزارش به قرار زیر است:

روند افزایش نرخ نان دوباره آغاز شده و اکنون در برخی مناطق تا ۴۰درصد گران شده است؛ یک خانم از کرج می‌گوید: «دیگر برای خرید نان هم باید اضطراب داشته باشیم؛ لااقل کاری نمی‌کنند که بتوانیم «نان خالی» را با قیمت مناسب خریداری کنیم».

گرانی نان در شرایطی است که گرانی برنج و سایر مواد غذایی مردم را مجبور ساخته به سمت افزایش مصرف نان در سبد خوراکی‌ها روی بیاورند.

یک فعال کارگری می‌گوید: «مردم به ضرب نان خودشان را سیر می‌کنند؛ قرار باشد نان ۴۰درصد گران شود، می‌دانید چه بلایی بر سر زندگی کارگران و سفره‌هایشان می‌آید؟».

او ادامه می‌دهد: باقی اقلام اساسی را آن‌چنان گران کردند که همگی از سفره‌های مردم حذف شدند، کارگران «گوشت» نمی‌خورند، «برنج» نمی‌خورند؛ حالا نوبت به نان رسیده؛ گرانی نان زنگ خطر است، یک زنگ خطر جدی؛ آیا «نان خالی» هم باید تبدیل به آرزو شود و مردم آن را جیره‌بندی کنند؟ باید خطاب به تمام مسئولان امر بگوییم" دست‌کم به نان خالی سفره‌های مردم رحم کنید».

همان خانم از کرج می‌گوید: «دور نیست زمانی که به نانوایی‌ها مراجعه کنیم و ببینیم پول چند قرص نان از حقوق یک روز مان بیشتر شده است».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9b82895c-2399-4781-92fa-7d38e036d393"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات