728 x 90

آسوشیتدپرس: گروه دو حزبی سناتورها، رژیم ایران را به‌خاطر کشته شدن مهسا امینی محکوم کردند

تهران - قیام سراسری مردم ایران - شهریور ۱۴۰۱
تهران - قیام سراسری مردم ایران - شهریور ۱۴۰۱

آسوشیتدپرس روز ۷مهرماه در مورد ارائه قطعنامه دو حزبی سناتورهای آمریکایی برای محکومیت رژیم ایران به‌دلیل آزار و اذیت سیستماتیک زنان و معترضان مسالمت‌آمیز نوشت : گروه دو حزبی سناتورها، رژیم ایران را به‌خاطر مرگ امینی محکوم کردند.

آسوشیتدپرس در گزارشی از واشنگتن نوشت: یک گروه دو حزبی از سناتورها روز پنجشنبه قطعنامه‌یی در محکومیت بازداشت و مرگ مهسا امینی، که در ماه جاری توسط پلیس اخلاق ایران به اتهام عدم رعایت حجاب اجباری اسلامی بازداشت شده بود، ارائه کردند. سناتور کریس کونز، از دمکراتهای ایالت دٍلور، در یک بیانیه گفت: به‌عنوان رئیس مشترک گروه حقوق‌بشر (کنگره)، از هزاران معترض شجاعی که جان خود را برای دفاع از حقوق‌بشر در ایران، از جمله حقوق‌بشر زنان ایرانی به خطر می‌اندازند، تمجید می‌کنم... 

ده‌ها سناتور جمهوریخواه و دمکرات روز پنجشنبه حمایت خود را از این قطعنامه نشان دادند، ... سناتور جیم ریش، جمهوریخواه از ایالت آیداهو و عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا، در بیانیه‌یی گفت: «تعقیب کورکورانه دولت بایدن برای توافق هسته‌یی جدید تنها به تقویت رژیم ایران کمک می‌کند». دولت باید مسیر خود را تغییر دهد و ایران را مسئول نقض حقوق‌بشر خود بشناسد».

قانون‌گذاران می‌گویند، این قطعنامه به‌دنبال ارسال «پیامی بلند و واضح» به جمهوری اسلامی است مبنی بر این‌که ایالات متحده پشت سر حقوق زنان و حق اعتراض مسالمت‌آمیز ایستاده است.

 

سایت سناتور کرامر ۷مهرماه

قطعنامه اعتراضات ضد رژیم در ایران

سناتور کرامر و گروه دوحزبی از قانونگذاران قطعنامه اعتراضات ضد رژیم در ایران را ارائه می‌کنند.

واشنگتن - سناتور آمریکایی کوین کرامر (R-ND) به باب منندز (D-NJ) رئیس کمیته روابط خارجی سنا (D-NJ) و سناتور مارشا بلکبرن (R-TN) در ارائه قطعنامه‌ای در سنا پیوست که بر حمایت ایالات متحده از شهروندان ایرانی که در اعتراض مسالمت‌آمیز برای حقوق اساسی انسانی خود به خیابان‌ها آمدند تأکید نموده و نیروهای امنیتی ایران را به‌دلیل واکنش خشونت آمیزشان محکوم کردند.

سناتور منندز گفت: «مفتخرم که به همراهی همکارانم در ارائه این قطعنامه مهم برای بزرگداشت مهسا امینی و قدردانی از زنان و مردان دلیر ایران که صدایی برای نفی این رژیم خشن، ستمگر و زن‌ستیز دارند، همراهی می‌کنم». این عبارات خواه از طریق اقدام ساده و شجاعانه حذف حجاب، همبستگی با کسانی که این کار را انجام می‌دهند، یا مستند کردن جنایات رژیم علیه معترضان و بازگو کردن داستان آنها به جهان به‌رغم افزایش خشونت و خاموشیهای ارتباطات، حقیقتی صادقانه و عمیق را منعکس می‌کند. -یأسی که نباید نادیده بگیریم. ایرانیان باید بدانند که ما در کنگره آمریکا، در سراسر ایالات متحده و در سراسر جهان شجاعت آنها را می‌بینیم و به آنها ارج می‌نهیم و در امید آنها به یک ایران آزاد که با همسایگان خود و هم‌چنین مردم خود در صلح باشد شریک هستیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/687df3a9-29e9-45a4-bdb0-9391b88ae732"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات