728 x 90

آسوشیتدپرس: اسراییل به فلسطینیان دستور تخلیه مجدد خان‌یونس را داد

تخلیه خان یونس
تخلیه خان یونس

آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه گزارش داد: اسراییل به فلسطینیان گفت که خان یونس را ترک کنند، این نشان‌دهنده حمله احتمالی جدید به جنوب غزه است.
ارتش اسراییل دستور تخلیه دسته‌جمعی فلسطینیها از بسیاری از مناطق خان یونس را در روز دوشنبه صادر کرد، که نشانه آن است که نیروهای اسراییلی احتمالاً حمله زمینی جدیدی را به دومین شهر بزرگ نوار غزه انجام خواهند داد.
این دستور نشان می‌دهد که خان یونس آخرین هدف حملات اسراییل به بخش‌هایی از غزه خواهد بود که قبلاً در جنگ به آن حمله کرده بود، این در حالیست که اسراییل در حال پیگیری سازماندهی مجدد شبه‌نظامیان حماس است. عمده شهر خان یونس در اوایل سال جاری در یک حمله طولانی نابود شد، اما تعداد زیادی از فلسطینی‌ها برای فرار از حمله دیگر اسراییل به جنوبی‌ترین شهر غزه، رفح، به خان یونس برگشتند... دستور تخلیه روز دوشنبه شامل نیمه شرقی‌ خان یونس و بخش وسیعی از گوشه جنوب شرقی نوار غزه می‌باشد. در اوایل روز دوشنبه، ارتش اسراییل اعلام کرد که رگبار موشکی از غزه از خان یونس به سمت اسراییل شلیک شده است. با فرا رسیدن شب، مردم غیرنظامی با پای پیاده شروع به حرکت در کنار جریان ثابت وسایل نقلیه در جاده کردند و شروع به خروج از منطقه تخلیه کردند.
زنی یک چمدان غلتان با دختر بچه‌ای که بالای سرش سوار بود را می‌کشید. دیگران وسائل مهم خود را حمل می‌کردند که شامل تشک، لباس، سطل‌های پلاستیکی برای شستشو، یک پنکه برقی. کامیون ها مملو از اموال و اثاثیه بودند... اسرائیل به مردم گفت که به مواسی Muwasi، منطقه ساحلی که توسط ارتش اسراییل به‌عنوان منطقه امن تعیین شده و پر از چادرهای شلوغ و غیربهداشتی شده است، حرکت کنند.
دستور حاکی از آن بود که حمله جدیدی به خان یونس قریب‌الوقوع است. نیروهای اسراییلی در اوایل سال جاری برای هفته‌ها در خان یونس جنگیدند و با ادعای نابودی گردانهای حماس عقب‌نشینی کردند. اما در جاهایی که ارتش ادعاهای مشابهی را مطرح کرده است، حملات مجدد بر توانایی‌های حماس تأکید کرده است...

 

آسوشیتدپرس همچنین در باره اظهارات آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل متحد که گفت ، دستور تخلیه جدید خان یونس فقط بار دیگر نشان می‌دهد که هیچ مکانی در غزه برای غیرنظامیان فلسطینیان نیست انتشار داد.
وی در بیانیه‌یی که خواستار آتش‌بس شد و گفت: «این توقف دیگری در این حرکت دایره‌یی مرگبار است که مردم غزه باید به‌طور منظم آن را انجام دهند».
اکثر جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه خانه‌های خود را ترک کرده‌اند و بسیاری از آنها چندین بار آواره شده‌اند. محدودیت‌های اسرائیل، جنگ و برهم زدن نظم عمومی مانع از ارسال کمکهای بشردوستانه شده و به گرسنگی گسترده دامن زده و ترس از قحطی را برانگیخته است...
به گفته وزارت بهداشت غزه اسراییل دست کم ۳۷۹۰۰ فلسطینی را کشته است وزارت بهداشت غزه مشخص نکرده است که چه تعداد آنها غیرنظامی یا جنگجو بوده‌اند، .

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f5d9c173-cd5a-47a4-ad75-7fe34e4594c6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات