728 x 90

-

اوجگیری بحران درونزوئلا

-

لیپولدو لوپز رهبر اپوزیسیون ونزوئلا
لیپولدو لوپز رهبر اپوزیسیون ونزوئلا
تلویزیون سی.ان.ان:
دولت ونزوئلا حکم بازداشت لیپولدو لوپز رهبر اپوزیسیون را صادر کرد. مقامهای دولتی وی را مقصر برگزاری تظاهراتهای خیابانی می‌دانند.
اخیراً لیپولدو لوپز رهبر اپوزیسیون ونزوئلا طی پیامی ویدئویی بر روی یوتوب مردم این کشور را به قیام فراخواند. بعد از آن خیابانهای کاراکاس پایتخت این کشور شاهد یک جبهه جنگ بود و هزاران تظاهر کننده ضددولتی با تانکرهای آب و نیروهای امنیتی درگیر شدند. همچنین روی یکسری ساختمانها رد گلوله نیز دیده می‌شود. این تظاهراتها هنگامی شروع شد که دانشجویان علیه افزایش جنایت، کمبود غذا و تورم بالا قیام کردند، . از طرفی ”نیکولاس مادورو“ رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرده به هیچ‌وجه حاضر به عقب‌نشینی نیست. مادورو مطبوعات را تحت کنترل شدید دارد و اخیراً دولت وی تهدید به اقدامات قانونی علیه مخالفان کرد. علاوه بر این حکم بازداشت علیه لیپولدو لوپز، سازمان دهنده تظاهرات باعث شد تظاهراتها بیشتر تشدید شود.
یک تظاهر کننده می‌گوید: تا زمانی که دولت فرمان خلع‌سلاح شبه‌نظامیان دولتی را صادر نکند ما به تظاهرات‌ پایان نخواهیم داد. ... . ما خواهان یک قضائیهٴ امن درونزوئلا هستیم.
در حالی که مادورو بر روی حمایت ”چاویستاها“ که همان حامیان رئیس‌جمهور سابق ”هوگو چاوز“ هستند حساب می‌کند، اما جوانان ونزوئلا حاضر به عقب‌نشینی نیستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ff276dc6-3715-4c6c-893e-e4f1c04d96c9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات