728 x 90

اخبار عراق,

ترکیه تانک‌ها و خودروهای زرهی خود را در نزدیکی مرزهای عراق مستقر کرد

-

استقرار تانک‌ها و خودروهای زرهی ترکیه در نزدیکی مرزهای عراق
استقرار تانک‌ها و خودروهای زرهی ترکیه در نزدیکی مرزهای عراق
روز سه‌شنبه 11آبان 95 منابع مطلع نظامی اعلام کردند نیروهای مسلح ترکیه، استقرار تانک و خودروهای زرهی را به منطقه سیلوبی در استان شرناق واقع در نزدیکی مرزهای عراق آغاز کردند.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه روز شنبه این هفته گفته بود ترکیه نیروهای نظامی خود را در مرزهای عراق افزایش خواهد داد. او توضیح داده بود در صورتی که شبه‌نظامیان «حشدالشعبی» وابسته به رژیم ایران در شهر ترکمن نشین تلعفر عراق، «ایجاد رعب و وحشت» کنند، آنکارا «پاسخی متفاوت» خواهد داد.

استقرار شمار بیشتری از نیروهای نظامی ترکیه در مرزهای عراقی در حالی صورت می‌گیرد که عملیات نیروهای عراقی برای آزادسازی موصل از تصرف گروه داعش ادامه دارد. شبه‌نظامیان فرقه‌گرای وابسته به رژیم ایران موسوم به حشدالشعبی در این عملیات شرکت دارند. ترکیه و عربستان سعودی و بسیاری کشورهای منطقه با شرکت این شبه‌نظامیان در عملیات موصل مخالف هستند و آن را زمینه‌سازی کشتار اهل تسنن موصل می‌دانند.

آنکارا نسبت به اقدام شبه‌نظامیان حشدالشعبی هشدار داده است. تلعفر در حدود ۱۷۰ کیلومتری سیلوبی قرار دارد. بسیاری از ساکنان تلعفر ترکمن هستند و روابط تاریخی و فرهنگی با ترکیه دارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fb8843dd-b42f-44d7-8518-7fbbd3f01162"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات