اصابت یک پرتابه به یک کشتی با پرچم سنگاپور در حال عبور از تنگه هرمز در آبهای مجاور عمان که ساعاتی پس از اخطار سپاه پاسداران صورت گرفت، در کانون خبرها قرار گرفته است.
امروز جمعه دو مقام آمریکایی به رویترز گفتند که رژیم ایران به این کشتی شلیک کرده است. یک منبع امنیتی گفت کشتی احتمالاً توسط یک پهپاد هدف قرار گرفته است. شرکت کشتیرانی اورگرین مارین Evergreen Marine تایوان اعلام کرد این کشتی متعلق به این شرکت بوده و در مسیری که آژانس نیروی دریایی انگلستان عبور از آن را توصیه کرده بود، مورد اصابت قرار گرفته است. خدمه کشتی و محموله آن همگی در سلامت هستند و کشتی به سلامت از تنگه هرمز عبور کرده است.
رویترز نوشت: حادثه عمان احتمالاً توجه را دوباره به میزان کنترل آینده رژیم ایران بر تنگه هرمز معطوف خواهد کرد.