728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۲هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۲هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

 

  • کمیته علمی کرونا: تعداد خیلی زیادی مشکوک به اومیکرون هستند انتظار می‌رود سه تا ۴هفته آینده با اوج اومیکرون مواجه شویم.
  • دانشگاه پزشکی اهواز: در هفته گذشته موارد فوتی ناشی از کرونا ۱۲درصد در استان افزایش داشته است.
  • دانشگاه پزشکی قم: در ۲۴ساعت گذشته تعداد بستریهای کرونا به بالای ۱۰۰نفر رسیده است.
  • در مازندران با بستری شدن ۶۰بیمار کرونایی در ۲۴ساعت، تعداد بستری‌شدگان به ۲۸۴نفر رسیده که ۶۶نفر در ICU هستند.
  • روزنامه آرمان ملی: روزهای آینده، سویه جدید کرونا در شهرهای بزرگ به‌ویژه تهران به معضل و مسأله اول سلامت تبدیل می‌شود.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر شنبه ۴دی۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۹۲هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۸۵۴۳نفر، در اصفهان به ۳۳۹۳۰نفر، در تهران به ۱۱۵۱۵۰نفر، در خراسان شمالی به ۶۲۹۳نفر، در خوزستان به ۲۹۷۷۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۳۶۰۵نفر، در فارس به ۱۸۵۵۰نفر، در گلستان به ۱۰۷۲۰نفر، در گیلان به ۱۷۰۹۰نفر، در لرستان به ۱۶۳۱۰نفر، در مازندران به ۱۷۸۹۰نفر، در هرمزگان به ۸۱۴۰نفر و در یزد به ۸۱۲۳نفر رسیده است.

 

علی‌اکبر ساری، عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «تعداد خیلی زیادی از افراد در کشور مشکوک به ابتلاء به اومیکرون هستند. در طول زمان، تعداد مبتلایان به اومیکرون افزایش خواهد یافت» (خبرگزاری حکومتی مهر ۴دی۱۴۰۰).

حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «با توجه به روند ادامه‌دار تستها نمی‌توان تعداد دقیق مبتلایان به اومیکرون را اعلام کرد. انتظار می‌رود سه تا ۴هفته آینده با اوج اومیکرون در ایران مواجه شویم» (ایسنا ۴دی۱۴۰۰).

در خوزستان سرپرست دانشگاه پزشکی جندی شاپور اهواز با توجه به افزایش فوت ناشی از کرونا گفت: «در هفته گذشته موارد فوتی ناشی از کرونا ۱۲درصد در استان افزایش داشته است» (ایسنا ۴دی۱۴۰۰).

در قم، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته تعداد بستریهای کرونا در قم افزایش یافت و به بالای ۱۰۰نفر رسیده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۴دی۱۴۰۰).

در فارس، «با بستری ۱۰۰بیمار جدید در ۲۴ساعت گذشته هم‌اکنون ۶۱۶بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند که از این تعداد ۸۶نفر در ICU نگهداری می‌شوند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۴دی۱۴۰۰).

در مازندران، «با بستری شدن ۶۰بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ساعت گذشته، تعداد بستری‌شدگان ناشی از این ویروس به ۲۸۴نفر رسیده است. از این تعداد ۶۶نفر در ICU نگهداری می‌شوند» (ایسنا ۴دی۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی آرمان ملی امروز نوشت: «پیش از اعلام حضور اُمیکرون، علائم شبیه به آنفلوآنزا و سرماخوردگی سطح بالا در بین دانش‌آموزان و معلمان و خانواده آنان شایع شده بود اما گوش شنوایی برای هشدارها پیدا نشد و سرانجام پس از مدتها چرخش ویروس و مبتلا ساختن تعداد زیادی از هموطنان، ستاد کرونا مجبور شد ورود اُمیکرون را تأیید کند. طی روزهای آینده، سویه جدید کرونا در شهرهای بزرگ کشــور به‌ویژه تهران به معضل و مسأله اول سلامت مردم تبدیل خواهد شد».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۴دی۱۴۰۰ (۲۵دسامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f11a977f-dd9a-4bb8-9dc3-22d1fee8f1df"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات