728 x 90

مضروب شدن زندانیان سیاسی در درگیری زندان شیبان اهواز

زندان شیبان اهواز
زندان شیبان اهواز

مسئولان زندان شیبان اهواز روز یکشنبه ۱۲ اسفند ۹۷ شماری از زندانیان سیاسی معترض این زندان را در محوطه این محل مورد ضرب ‌و شتم قرار داده و به سلول‌های انفرادی منتقل کردند. سه تن از زندانیان در پی این درگیری مصدوم شده و به مرکز درمانی منتقل شدند.

 

خبرگزاری هرانا گفت: بعد از اعتراضات اخیر زندانیان سیاسی و امنیتی و اعتصاب‌غذای آنها در اعتراض به عدم تفکیک جرائم، مسئولان زندان شیبان، زندانیان جرایم دیگر را از زندانیان سیاسی جدا کرده و به بند۸ منتقل کردند. بدین صورت زندانیان سیاسی در بندهای ۴ و ۵ ماندند، اما در بین آنها تعدادی از زندانیان دیگر جرایم که سابقه خشونت و درگیری داشتند باقی مانده بود که روز یک‌شنبه میان آنها با زندانیان سیاسی درگیری به وجود آمد.

 

این منبع افزود: “ هنگام درگیری مسئولان زندان از جمله سخاوت، رئیس زندان، لاله زاری، زارع، ذوالفقاری و حمید موسوی در محل حاضر شدند و زندانیان سیاسی را مورد ضرب ‌و شتم قرار دادند. مدتی بعد از درگیری، نیروهای امنیتی به بند۵ حمله کردند، ۱۲نفر از زندانیان را به محوطه زندان برده و مورد ضرب ‌و شتم قرار دادند و سپس به سلول‌های انفرادی منتقل کردند. در پی این درگیری سه تن از زندانیان مصدوم شده و به مرکز درمانی منتقل شدند”.

در پی این درگیری از روز یک‌شنبه تا لحظه تنظیم این گزارش تماس‌های تلفنی زندانیان محبوس در بندهای۴ و ۵ با خانواده‌هایشان قطع شده است.

قابل ذکر است که عدم رعایت اصل تفکیک جرایم و استفاده ابزاری مسئولان زندان شیبان اهواز از اختلاف عقاید بین زندانیان محبوس در این زندان به افزایش فشار بر زندانیان سیاسی این زندان مبدل شده است. این فشارها در اواسط بهمن‌ماه به تنش و خشونت منتهی شد که در پی آن تعدادی از زندانیان سیاسی در اعتراض به این رفتار مسئولان دست به اعتصاب غذا زده و خواهان رعایت اصل تفکیک جرایم شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f77ec1d8-eb22-42e0-8853-42da11501b7b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات